Bekkenløsning??

Hva er det du lurer på?
Du bør få deg henvisning fra lege, så du kan komme deg til fysioterapaut.

♡Jente 05.07.2013♡
♡Venter jente 04.01.2015♡

Eneste rådet er å komme deg i behandling.

Har ikke fått det etter svangerskapet, men sliter fremdeles med stooooore bekkenløsningsproblemer i dag, åtte år etter fødselen. Dette må jeg leve med, dessverre, men jeg gjør alt jeg kan for å holde det sånn noenlunde i sjakk med tilrettelagt trening hos behandlere som har kunnskap om det.

Har ikke fått det etter svangerskapet, men sliter fremdeles med stooooore bekkenløsningsproblemer i dag, åtte år etter fødselen. Dette må jeg leve med, dessverre, men jeg gjør alt jeg kan for å holde det sånn noenlunde i sjakk med tilrettelagt trening hos behandlere som har kunnskap om det.
Uff... Samme problemet her. Bare at jeg er gravid igjen og det er 20 x værre. Så ser for meg slit å trening de neste årene.

Uff... Samme problemet her. Bare at jeg er gravid igjen og det er 20 x værre. Så ser for meg slit å trening de neste årene.
Det er ikke noe særlig, nei :(. Jeg tenker at jeg i hvert fall skal gjøre alt jeg kan selv i forhold til tilrettelagt aktivitet. Noe annet kan man liksom ikke gjøre. Ingen behandlere kan utføre mirakler så lenge det er bekkenløsning (og ikke -låsning, der kan man tross alt gjøre mye mer). Lykke til med innspurten på svangerskapet ditt! Ikke glem deg selv og bekkenet etter fødselen heller. Det gagner ingen, hverken barna dine eller deg selv.

Det er ikke noe særlig, nei :(. Jeg tenker at jeg i hvert fall skal gjøre alt jeg kan selv i forhold til tilrettelagt aktivitet. Noe annet kan man liksom ikke gjøre. Ingen behandlere kan utføre mirakler så lenge det er bekkenløsning (og ikke -låsning, der kan man tross alt gjøre mye mer). Lykke til med innspurten på svangerskapet ditt! Ikke glem deg selv og bekkenet etter fødselen heller. Det gagner ingen, hverken barna dine eller deg selv.
Takk :)
Denne gangen er jeg 100% sykmeldt. Var helt invalid etter jobb. Nå står det flytting på tapeten, så får se hvordan det blir... Men ser frem til å begynne å trene igjen etter fødsel (foreløpig iallefall :D).
Har henvisning til fysio, men ikke kommet meg så lang enda..

Hadde bekkenløsning med låsning under svangerskapet.
1 år etter fødsel fikk e diagnosen kronisk bekkenleddsyndrom.
Holder det i sjakk med trening i slynge hos manuellterapeut 2 ganger i uka (får det gratis da e har en diagnose), søv med ei dyne i mellom beina(går fra haka og ned til anklene), ligge mest mulig rett i senga, gå turer- men husk at man ska heim også, IKKE overdriv!!
Du kan lese mer på www.lkb.no (LKB=landsforeningen for bekkenløsning).

Takket være mye trening samt behandling hos osteopat jevnlig så har e kommet så langt at e ikke har daglige smerter. Men kjenner det godt hvis e gjør ting som provoserer bekkenet.

Vil anbefale at du prøver å få hjelp fortest mulig. Mye som kan hjelpe deg til å få en litt bedre hverdag selv om det nok ikke finnes noen mirakelkur. Her vet jeg det går an å få trening, basseng, akupunktur og sikkert mye annet :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Åh, takk for svar!
Var plaget i sv. Skapet også.. Men nå 7 mnd etter fødselen er det så ille at jeg så vidt klarer å ta meg av sønnen vår. Er livredd for å falle i trappen mens jeg bærer han..
Går til fyse 2 ganger i uken, men er verre enn aldri før!

Jeg fikk bekkenløsning ca 5 mnd ut i svangerskapet, men pga kontorjobb tok ikke legen initiativ til å henvise meg til fysioterapi.
Den slapp ikke etter fødselen, så jeg måtte be om en henvisning, og jeg fikk konstantert både bekkenløsning og -låsning, samt låsninger i korsryggen og korte, stramme muskler over hele fjøla. 2 behandlinger hos fysio, og 4 hos kiropraktor, og jeg er nå mye bedre. Kjenner det fortsatt hvis jeg belaster bekkenet, går for langt, vrir meg brått osv. Men jeg kan i hvert fall gå tur nå, det har jeg ikke kunnet siden mai. Har fått tøyeøvelser jeg må utføre hver dag, synes foreløpig ikke at de utgjør noen forskjell.

Jeg ble frarådet å bli gravid igjen før jeg har fått et års pause til å komme meg på. Hvis bekkenløsningen dukker opp igjen neste gang skal jeg i hvert fall søke behandling umiddelbart.

Har gått til både fyseo og kiropraktor og føler jeg bare blir verre.. klarer nesten ingenting lengre.... Har tydeligvis ikke krav på sykepenger heller siden jeg er student... selv om jeg jobbet 100% før jeg gikk ut i permisjon.

Back
Topp