Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ja såg den posten din. Men din svigermor er jo ekstrem da! Har ikke opplevd det sånn som du har heldigvisAndres forventninger ødelegger slik! Har selv opplevd dette, svigermor ville såååå gjerne ha jente... Men prøv å ikke ta det inn over deg, og kos deg, uansett kjønn
Storesøster født september-2008
Lillebror ventes 16.januar-2015
Altså, jeg sjønner jo at folk kan tenke at det er gøy med begge kjønn, men det er akkurat som at de synes synd i oss om vi får flere av sammeAlle jeg snakker med sa at de håpet på gutt på våre vegne denne siste gangen pga vi har 2 jenter fra før. Svigermor sa det sikkert hver dag.
Blir ei jente til, og kjenner at jg nesten ikke orker å svare når folk lurer på hvilken kjønn det blir:/
Altså JEG er fornøyd!! Men alle rundt meg syns jo det hadde vært best om det var gutt:S
Jente2009, 2011 og 2015
Termin 15.01.2015
Jeg har jo alltid hatt følelse på gutt så ble jo vant til tanken i starten men svigermor villedet både meg og mannen slik at han faktisk ble skuffa... Ja håper også at hun roer seg snart. Forferdelig irriterende!Ja såg den posten din. Men din svigermor er jo ekstrem da! Har ikke opplevd det sånn som du har heldigvisJeg driter egentlig langt i hva andre mener om det, jeg bare synes det er så rart at folk reagerer på at jeg synes det er greit med gutt liksom
Håper svigermoren din får litt sperrer snart så du slipper noe annet mas fra henne. Ble rett og slett sjokkert når jeg leste posten din
Håper du koser deg masse med gutten i magen, det skal jeg også gjøre
Eller, det vil si; Babyen
Er så vandt til å si gutt så jeg glemmer at vi egentlig ikke vet enda
![]()
Nei uff! Heldigvis ordner alt sånn seg ofte med en gang man ser den lilleJeg har jo alltid hatt følelse på gutt så ble jo vant til tanken i starten men svigermor villedet både meg og mannen slik at han faktisk ble skuffa... Ja håper også at hun roer seg snart. Forferdelig irriterende!
Magefølelsen stemmer ofte så blir spennende å vite hvem som skjuler seg hos deg
Jeg har jente fra før så forklar meg hvor den gutte-følelsen kom fraNei uff! Heldigvis ordner alt sånn seg ofte med en gang man ser den lilleJa, jeg er veldig spent jeg også, har hatt feeling på gutt hele veien
Men første, som er en gutt, hadde jeg ikke noe feeling i det hele tatt så det er mange som sier at jeg ikke må stole på magefølelsen, og at jeg sikkert tror det er gutt fordi det er det jeg har fra før
Og det kan godt hende det, men jeg tror det er gutt til det motsatte er bevist!
Det er ikke sånn at jeg blir skuffet om det er en jente liksom, men nå er det nesten sånn at jeg håper det er en gutt sånn at alle andre kan holde munn og godta det
Haha
![]()
Det er vel noe med den der morsfølelsen daJeg har jente fra før så forklar meg hvor den gutte-følelsen kom fra
Det er bra! Det er jo absolutt ikke noe feil å få gutt, og det er kun du som vet hva som er rett og galt for deg, og de fleste vil nok si at så lenge barnet er friskt er det akkurat det samme hva de har mellom beinaDet at folk tror at man går "glipp av noe" bare fordi man ikke føder en av hvert kjønn er helt merkelig.
Alle har ikke samme ønsker og drømmer.
For meg, som er førstegangsfødende, jeg hadde feeling på gutt og ville ha rett fordi jeg ville at feelingen stemte
Det gjorde den!
Jeg har heldigvis ikke fått noen kommentarer, men det er nok fordi de som kjenner meg vet nok at det passer både meg og samboer fint med en gutt
Og de hører nok hvor mye jeg gleder meg når jeg snakker om det
Jeg har argumentene klare hvis noen skulle våge å mene at jeg bør drømme om jente neste gang
<3 Garm Leon <3 Får en liten prins! OUL-termin 18. Januar 2015 <3
Altså, jeg sjønner jo at folk kan tenke at det er gøy med begge kjønn, men det er akkurat som at de synes synd i oss om vi får flere av sammeEr ikke det viktigste at vi er fornøyd? Eller at babyen er frisk? Kjenner jeg får fnatt av å skulle tilfredstille alle andres krav hele tiden
Kos dere med jente nr 3, og drit i alle andre
!
Takk for det!Gratulerer så masse en frisk spire i magen, så deilig at det endelig sitter <3
Ja det er helt utrolig hvor mye fokus det er på kjønn nå for tiden. Når man skal kjøpe babyklær også. Det er jo bare rosa eller blått å velge i som oftestEr jo nesten ikke mulig å ikke vite, for da får man en haug med spm og meninger om hva det blir, i tillegg til at en sitter igjen uten noe utstyr når baby blir født fordi en ikke vet om en skal kjøpe blått eller rosa ! Litt satt på spissen, men du ser vel poenget mitt
![]()
Haha den ser jeg! Jeg har nok med ruskereirer på mitt eget hodeJoda, jeg skjønner jo egentlig at de sier det. Er bare så lei av å høre det!
Gleder meg til jente nr 3 jeg, eneste jeg gruer meg til er enda mer børsting og vasking av flokete/skittent hår...haha
Jente2009, 2011 og 2015
Termin 15.01.2015
Det er helt santTakk for det!Ja, ser poenget! Hehe, litt underlig med de klærne og "jente-/guttefargene", egentlig. Hvis en baby har blå body, tenker nok folk at det må være en gutt. Men hvis en dame har blå genser, reagerer ingen på det - så vidt jeg vet.
Ikke det at jeg skal gå inn for å kle opp min baby i "feil" farge for å understreke et poeng, altså
, men vi går nok for litt mer kjønnsnøytrale farger. Ikke ment som noen kritikk av jenter med rosa klær og gutter med blå klær! Bare undrer meg litt over hvorfor det er blitt sånn.
![]()
Det er helt sant!Hører mange sier det som har gutt og venter gutt at det er en vanlig reaksjon. Det spiller jo ingen rolle. Gutt eller jente, barn er en berikelse
Sent from my iPad using BV Forum
Haha ja det er rart! Det er så vanlig nå å vite kjønn, og man må jo nesten det om en vil ha det meste på plass. Jeg synes det er kjempe vanskelig å finne klær i nøytrale farger og som ikke har enter blonder eller ligndende påHar to fantastiske jenter fra før og merker veldig andres forventninger om at denne gangen kommer vel gutten. Jeg fryder meg over å ikke vite kjønn og gleder meg til den dagen vi får vite det når babyen ligger på magen min <3 rart er at folk er nesten irritert og overraska over at vi ikke skal vite kjønnda må jeg innrømme at det er ekstra gøy å ikke vite - haha - fatter ikke hvorfor det er så viktig for alle andre - rart de sliter med å ikke vite kjønn (på VÅR baby) og ikke vi
Jente 2010 & 2012 <3
Overraskelse i des/jan![]()
Jeg syntes det ikke er noe problem å putte blåe klær på en jenteTakk for det!Ja, ser poenget! Hehe, litt underlig med de klærne og "jente-/guttefargene", egentlig. Hvis en baby har blå body, tenker nok folk at det må være en gutt. Men hvis en dame har blå genser, reagerer ingen på det - så vidt jeg vet.
Ikke det at jeg skal gå inn for å kle opp min baby i "feil" farge for å understreke et poeng, altså
, men vi går nok for litt mer kjønnsnøytrale farger. Ikke ment som noen kritikk av jenter med rosa klær og gutter med blå klær! Bare undrer meg litt over hvorfor det er blitt sånn.
![]()