mammaidesember
Glad i forumet
Er litt bekymret med tanke på sykepenger. Jeg er nå nesten 27 uker gravid og har fått sykemelding i en måned på grunn av stressbelastende jobb, ingen mulighet til å tilrettelegge og smerter i ryggen på grunn av jobbingen. Jeg har bare kontrakt på deltid, dvs. noen få timer i uken, men har jobbet tilsvarende 80-100% de siste 5 månedene og kanskje tilsvarende 50-80% månedene før det. Min bekymring er at ei kollega som har vært syk en stund fortalte hun ikke hadde fått sykepenger. Jeg har fått meg leilighet, bor alene og er helt avhengig av sykepenger. Det er sjefen som må sende lønnsslippene til NAV og stoler ikke på at ting skjer. Jeg har vel rett på sykepenger? Hvordan kan jeg passe på at jeg får sykepengene jeg skal og får så mye jeg skal? Fant ikke nr. hans, har egentlig aldri hatt bruk for det før i og med at jeg aldri har vært syk osv, så sendte en mail om at han måtte sende lønnsslipper til nav. Hvordan vite at ting skjer og hvordan passe på at jeg får pengene jeg skal ha? Jeg har krav på sykepenger tilsvarende de siste månedene?