Er igång igjen :-)

Angel33

Blir kjent med forumet
I gang igjen ;) skulle det stå Idag er det 4 dager siden innsett og jeg er kjempe spent. :) Jeg måtte ta mange menopursprøyter denne gang. 7 tilsammen for å få eggposene større. Håper det klaffet denne gang. Jeg er kjempe kvalm fortiden. Kan det være Sprøytene som gjør at jeg føler meg helt elendig? Noen flere som har følt seg så elendig etter innsett?

Last edited:
I gang igjen ;) skulle det stå Idag er det 4 dager siden innsett og jeg er kjempe spent. :) Jeg måtte ta mange menopursprøyter denne gang. 7 tilsammen for å få eggposene større. Håper det klaffet denne gang. Jeg er kjempe kvalm fortiden. Kan det være Sprøytene som gjør at jeg føler meg helt elendig? Noen flere som har følt seg så elendig etter innsett?
Jeg har følt meg dårlig jeg også. Men det er nok pga alle medisinene. Regner med at du går på en form for progesteron støtte også? Disse kan man få litt "falske" graviditetssymptomer av. Som kvalme, ømme pupper o.l.:)

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Jeg husker jeg følte meg gravid og dårlig mens jeg sprøyta... På nesespray fikk jeg svært lite symptomer, men med sprøyta var det helt ille!! Lykke til og god bedring!

Sent from my iPhone using BV Forum

Takk for svar :-) Har du blitt gravid OleBrum? Jeg er så spent og håper at det klaffet denne gang. Om jeg ikke har blitt gravid så blir neste forsøk prøverør men har hørt at det skal være så dyrt med prøverør. Hvor mye koster det sånn ca?

Det kommer an på om dere vil gå privat eller offentlig. Offentlig er litt lenger ventetid og koster kun for medisiner + 1500 for forsøket. Privat er det ingen ventetid og koster rundt 20.000 pr. forsøk pluss medisiner.

Jeg går ikke på progesteron støtte. Jeg har gått på pergo, menopursprøyter og til slutt Ovitrelle eggløsningssprøyta før innsett. Føler meg dårligere nå enn jeg gjorde når jeg gikk alle medisinene. Begynte å få menssmerter etter innsett men det vet jeg er normalt :-) Men nå føler jeg meg bare dårlig. Regner med også at det er medisinen som gjør at jeg føler meg så kvalm. Har ikke ømme pupper.

Ok :-) men er det lang ventetid når man skal gå over fra inseminasjon til prøverør?

Jeg tror det beste er å spørre den klinikken du er på nå. Det er veldig forskjellig fra sted til sted. Noen steder er mer opptatte enn andre...

Ovitrelle gir graviditetssymptomer da den jo inneholder hcg, det såkalte graviditetshormonet. Det kan definitivt gi helt like symptomer som ved sv.skap og det er dermed umulig å si noe ut ifra symptomene du har nå, dessverre. Du har altså hatt inseminasjon skjønte jeg etter hvert. Ble bare litt forvirret når du skrev innsett, for det brukes normalt kun ved IVF/ICSI her inne ;). Lykke til med ventetiden frem til testdato. Husk at Ovitrelle gir falsk positiv test dersom du tester før alt er skilt ut fra kroppen (den kan sitte i helt opptil 14 dager,en det er store variasjoner hvor kjapt kroppen skiller ut stoffet, også fra gang til gang).

Ventetiden varierer veldig fra klinikk til klinikk samt fra måned til måned, så du bør kontakte sykehuset du henvises til for å få en pekepinn på hvor lenge dere eventuelt må vente før dere kan komme igang med IVF/ICSI.

Jeg har følt meg dårlig jeg også. Men det er nok pga alle medisinene. Regner med at du går på en form for progesteron støtte også? Disse kan man få litt "falske" graviditetssymptomer av. Som kvalme, ømme pupper o.l.:)

Er det vanlig å gå på proesteron støtte ? Jeg bruker bare lutinus ved innsett, naturlig syklus frys.
Ble gravid ved første forsøk ( fersk) men har ikke greid å bli gravid med bare fryseforsøk og ved hjelp av bare lutinus :/

Mamma til en nydelig gutt. <3 Ønsker oss nr 2 <3

Jeg går ikke på progesteron støtte. Jeg har gått på pergo, menopursprøyter og til slutt Ovitrelle eggløsningssprøyta før innsett. Føler meg dårligere nå enn jeg gjorde når jeg gikk alle medisinene. Begynte å få menssmerter etter innsett men det vet jeg er normalt :-) Men nå føler jeg meg bare dårlig. Regner med også at det er medisinen som gjør at jeg føler meg så kvalm. Har ikke ømme pupper.
Ville bare si lykke til :-) håper du får positivt resultat denne gangen :D hold oss oppdatert. Innsett på meg neste uke. <3 spennende

Er det vanlig å gå på proesteron støtte ? Jeg bruker bare lutinus ved innsett, naturlig syklus frys.
Ble gravid ved første forsøk ( fersk) men har ikke greid å bli gravid med bare fryseforsøk og ved hjelp av bare lutinus :/

Jeg tror det er vanlig ved ivf/icsi ihvertfall. Inseminasjon vet jeg ikke. Men lutinus er jo progesteron da. Det er vel sånn gel? Jeg har cyklogest stikkpiller.

Takk for svar :-) Har du blitt gravid OleBrum? Jeg er så spent og håper at det klaffet denne gang. Om jeg ikke har blitt gravid så blir neste forsøk prøverør men har hørt at det skal være så dyrt med prøverør. Hvor mye koster det sånn ca?
Jeg ble gravid i november, men mista ved 6+4 :( har ikke hatt forsøk etterpå... Før kanskje nå ;)

Ville bare si lykke til :) håper du får positivt resultat denne gangen :D hold oss oppdatert. Innsett på meg neste uke. <3 spennende

Tusen takk:) Spennende, ønsker deg også lykke til. Blir det ditt 2. forsøk Sunflower? Kjenner nå at jeg gruer meg veldig. Vil så gjerne at det skal klaffe denne gang. Tar veldig på med prøving, mye venting og så få negative tester :( om det ikke blir graviditet nå heller så vet jeg ikke hva som skal skje videre. Ser enkelte har prøvd med inseminasjon mange ganger og først blitt gravide etter 5.-6. forsøk.

Jeg ble gravid i november, men mista ved 6+4 :( har ikke hatt forsøk etterpå... Før kanskje nå ;)

Huffa, det var leit å høre at du mistet!! Men ønsker deg masse lykke til på neste forsøk:Heartred

Tusen takk:) Spennende, ønsker deg også lykke til. Blir det ditt 2. forsøk Sunflower? Kjenner nå at jeg gruer meg veldig. Vil så gjerne at det skal klaffe denne gang. Tar veldig på med prøving, mye venting og så få negative tester :( om det ikke blir graviditet nå heller så vet jeg ikke hva som skal skje videre. Ser enkelte har prøvd med inseminasjon mange ganger og først blitt gravide etter 5.-6. forsøk.
Ja dette blir mitt andre fryseforsøk :-) gruer meg å. Er så trist med negative tester :-( håper og tror vi lykkes begge to denne gangen. Våre skjønne små barn fortjener å få søsken snart he he ;-)

Ja dette blir mitt andre fryseforsøk :) gruer meg å. Er så trist med negative tester :-( håper og tror vi lykkes begge to denne gangen. Våre skjønne små barn fortjener å få søsken snart he he ;-)

Ønsker deg masse lykke til Sunflower :-) Når denne uka skal du sette inn? Blir spennende. Denne gangen skal vi lykkes!! :)

Idag er det rugedag 7 og føler meg fortsatt helt elendig men det kommer og går. Kan ikke huske det var så ille de andre prøveperiodene. Jeg er kjempe kvalm og det kommer og går. Men har matlyst. Har begynt å kjenne på kvalme kort tid etter inseminasjon men det har blitt verre og verre. Føler meg veldig sliten og det skal lite til før at jeg er helt utmattet. Har menssmerter eller murringer hver dag. Er dette normalt? Føler meg på en måte gravid men er det bivirkninger av Ovitrelle og menopur?

Idag er det rugedag 7 og føler meg fortsatt helt elendig men det kommer og går. Kan ikke huske det var så ille de andre prøveperiodene. Jeg er kjempe kvalm og det kommer og går. Men har matlyst. Har begynt å kjenne på kvalme kort tid etter inseminasjon men det har blitt verre og verre. Føler meg veldig sliten og det skal lite til før at jeg er helt utmattet. Har menssmerter eller murringer hver dag. Er dette normalt? Føler meg på en måte gravid men er det bivirkninger av Ovitrelle og menopur?
Jeg har det samme. Har hatt det i noen dager nå. Er på rugedag 12 og 3 dager igjen til blodprøve... Men for meg tror jeg det er bivirkning av cyklogest (progesteron støtten). Men husk at vi har proppet i oss mengder med medisiner over lengre tid, så kroppen kan fort komme i litt ubalanse.

Ja det er sant men det er ikke første gangen jeg går gjennom denne prosessen. Jeg har gått på menopur i 7 dager men aner ikke hvilken bivirkninger den gir. Har hørt at ovitrelle eggløsningssprøyta gir graviditetssymptomer men for å være helt ærlig så har jeg ikke opplevd før å være så dårlig som denne gangen... Har du ikke tatt en test enda? Skal du vente helt til testdatoen?

Back
Topp