Bilstol

Nusse84

Februar 2014
Februar 2014 - Skjult forum
Hvem har byttet bilstol?
Er dere fornøyd med sete dere har kjøpt? Hva har dere kjøpt?
Vi må kjøpe ny nå, da han begynner å bli for lang for setet.

Sent from my iPhone using BV Forum

Ja vi har byttet. Kjøpte cybex sirona og siden det kan brukes egentlig fra fødsel, så skiftet vi bare når vi kjøpte det i sommer. Er kjempefornøyd!!!:)

Celia 11.01.14

*følger* :)

Vet det er flere som har cybex sirona og er fornøyd med det. Ikke aktuelt her pga vi ikke har isofix + det er et av setene med kortest rygg. Har en lang en her, så må finne noe med lengde på.

Februar-14 mamma <3

Hvem har byttet bilstol?
Er dere fornøyd med sete dere har kjøpt? Hva har dere kjøpt?
Vi må kjøpe ny nå, da han begynner å bli for lang for setet.

Hvor lang er din, siden han er for lang for babystolen? Mistenker at min også egentlig er for lang, så vi må bytte nå, men synes det er vanskelig å vite hvordan jeg skal vite om han er for lang.

Hvor lang er din, siden han er for lang for babystolen? Mistenker at min også egentlig er for lang, så vi må bytte nå, men synes det er vanskelig å vite hvordan jeg skal vite om han er for lang.
Enten ved at hodet kommer over kanten, eller at selene havner merkbart nedenfor skulderen. De skal jo helst være rett i skulderhøyde.

Februar-14 mamma <3

Her er selene merkbart nedenfor skuldrene, og setet er stilt inn på øverste hakk.. Han sitter derfor ikke godt i det, og hode faller lettere frem

Her er selene merkbart nedenfor skuldrene, og setet er stilt inn på øverste hakk.. Han sitter derfor ikke godt i det, og hode faller lettere frem

Selene er merkbart nedfor skuldrene her også nå, så må vel bare punge ut for nytt sete.. Må bare vente på lønna. Kjører ikke til daglig uansett, han er kanskje med på butikken en gang i uka. Irriterer meg at de vokser så fort ut av babysetene, han veier jo ikke nok til å gå over i et sete fra 9 kilo enda. Nå skal jo vi mest sannsynlig ha izi plus som går fra 0 kilo da. Ikke aktuelt å kjøpe nytt babysete i alle fall :p

Februar-14 mamma <3

Selene er merkbart nedfor skuldrene her også nå, så må vel bare punge ut for nytt sete.. Må bare vente på lønna. Kjører ikke til daglig uansett, han er kanskje med på butikken en gang i uka. Irriterer meg at de vokser så fort ut av babysetene, han veier jo ikke nok til å gå over i et sete fra 9 kilo enda. Nå skal jo vi mest sannsynlig ha izi plus som går fra 0 kilo da. Ikke aktuelt å kjøpe nytt babysete i alle fall :p

Februar-14 mamma <3
Vi også vurdere izi plus.. Fått anbefalt det, også holder det mye lenger en disse små setene til 18 kg.. Har ikke lyst handle et til om få år.

Last edited:
Vi skal kjøpe BeSafe iZi Kid i-Size :)

Sent from my iPad using BV Forum

Vet du forskjellen på den og izi plus?

Vet ikke hva forskjellen er, men izi kid i-size er utarbeidet etter den nye standarden i-size. Har hentet denne infoen fra trygg trafikk:

Ny standard for barneseter

Med det nye regelverket UN r 129/i-Size skal barn sitte bakovervendt frem til minst 15 måneder. Stoler godkjent etter dagens standard ECE r 44 04 vil også være godkjent i mange år fremover.

Fakta om i-Size:

En ny standard for barneseter.

Gjelder kun for utvalgte biler med isofix-fester. I en overgangsfase kan I-Size seter brukes i biler med isofix-fester, så fremt bilene står i en billiste som følger med setet.

Den nye standarden har en rekke forbedringer:

Det kreves at setet monteres bakovervendt frem til barnet er 15 måneder.
Krav om at alle seter skal testes for sidekollisjon, noe som vil føre til bedre beskyttelse av barnets hode.
De nye setene kan kun monteres med Isofix-fester, noe som reduserer risikoen for feilmontering av setene.

Februar-14 mamma <3

Skal kjøpa no snart tenke eg... Men han passar fortsatt fint i pebbelen.
Skal ha Cybex Sirona ❤️

24.02.14 ❤️❤️

Vet ikke hva forskjellen er, men izi kid i-size er utarbeidet etter den nye standarden i-size. Har hentet denne infoen fra trygg trafikk:

Ny standard for barneseter

Med det nye regelverket UN r 129/i-Size skal barn sitte bakovervendt frem til minst 15 måneder. Stoler godkjent etter dagens standard ECE r 44 04 vil også være godkjent i mange år fremover.

Fakta om i-Size:

En ny standard for barneseter.

Gjelder kun for utvalgte biler med isofix-fester. I en overgangsfase kan I-Size seter brukes i biler med isofix-fester, så fremt bilene står i en billiste som følger med setet.

Den nye standarden har en rekke forbedringer:

Det kreves at setet monteres bakovervendt frem til barnet er 15 måneder.
Krav om at alle seter skal testes for sidekollisjon, noe som vil føre til bedre beskyttelse av barnets hode.
De nye setene kan kun monteres med Isofix-fester, noe som reduserer risikoen for feilmontering av setene.

Februar-14 mamma <3
Er det slik da at izi plus ikke er godkjent om en stund da?

Har ikke satt meg inn i akkurat hvordan den overgangen til i-size systemet blir, men regner med det tar noen år før de er gått helt over til det systemet.

Februar-14 mamma <3

Står jo i den teksten at stoler etter gammel standard kommer til å være godkjent i mange år fremover, så jeg er ikke bekymret for at stolen skal bli utdatert.

Februar-14 mamma <3

Står jo i den teksten at stoler etter gammel standard kommer til å være godkjent i mange år fremover, så jeg er ikke bekymret for at stolen skal bli utdatert.

Februar-14 mamma <3
De likna veldig på hverandre.. men forskjellen er vel ixofix.. og det kan ikke brukes over 18 kg

Hovedforskjellen er vel at plus festes med belter og er opp til 25 kg, mens den andre er med isofix og er opp til 18 kg

BMC kom meg i forkjøpet på å svare deg :p

Sent from my iPad using BV Forum

• Liker
Reactions: BMC
Trygg trafikk sier at så lenge det ikke er snakk om mer enn et par cm, så er det greit at selene går nedenfor skuldrene når barnet sitter bakovervendt

Back
Topp