Fire barn..?

Men damer, som har tenkt eller skal få/har fått 4 eller mer. Hva tenker dere om de son skriver sånt som? Barn skal jo følges opp, det er greit når de er små osv. Tenker dere at det er positivt eller negativt å være mange? Alene tid og alt det der som er så veldig viktig i følge så.mange andre mammaen osv. Hvordan få til det? Lurer fordi det er noen av mine restriksjoner, det og nattevåk på nytt... og sovebarn! Men alt annet, ja takk en gang til.

Sent from my LG-E460 using BV Forum mobile app

Men damer, som har tenkt eller skal få/har fått 4 eller mer. Hva tenker dere om de son skriver sånt som? Barn skal jo følges opp, det er greit når de er små osv. Tenker dere at det er positivt eller negativt å være mange? Alene tid og alt det der som er så veldig viktig i følge så.mange andre mammaen osv. Hvordan få til det? Lurer fordi det er noen av mine restriksjoner, det og nattevåk på nytt... og sovebarn! Men alt annet, ja takk en gang til.

Sent from my LG-E460 using BV Forum mobile app
Jeg tenker sånn at mine unger får en masse kjærlighet fra oss foreldrene og fra hverandre. Her er de fire søsknene veldig knyttet til hverandre, de hjelper og beskytter hverandre, og de gleder seg kjempemye til en ny baby i familien :-)
Når det gjelder oppfølging er det snakk om prioriteringer. Hvem har sagt at hver eneste unge MÅ være med på fritidsaktiviteter hver dag? Kanskje man kan samkjøre med andre som skal være med på ting? Vi lærer ungene å hjelpe til hjemme sånn at vi ikke bruker all tid på husarbeid. Da får vi mer tid til å være sammen :-)
Som du sikkert skjønner er dette noe jeg har hatt noen diskusjoner på. Blir litt provosert når andre snakker som om jeg ikke tar meg av ungene mine. Det går ikke en dag uten at minst en av ungene mine gir meg en kos og sier at jeg er verdens beste mamma :-)
Har du lyst på en til er det bare å kjøre på! Jeg følte at jeg måtte ha en til nå, hvis ikke kom jeg til å angre en dag. Nå er jeg bare spent på om jeg føler meg ferdig etter denne ;-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg tenker sånn at mine unger får en masse kjærlighet fra oss foreldrene og fra hverandre. Her er de fire søsknene veldig knyttet til hverandre, de hjelper og beskytter hverandre, og de gleder seg kjempemye til en ny baby i familien :)
Når det gjelder oppfølging er det snakk om prioriteringer. Hvem har sagt at hver eneste unge MÅ være med på fritidsaktiviteter hver dag? Kanskje man kan samkjøre med andre som skal være med på ting? Vi lærer ungene å hjelpe til hjemme sånn at vi ikke bruker all tid på husarbeid. Da får vi mer tid til å være sammen :)
Som du sikkert skjønner er dette noe jeg har hatt noen diskusjoner på. Blir litt provosert når andre snakker som om jeg ikke tar meg av ungene mine. Det går ikke en dag uten at minst en av ungene mine gir meg en kos og sier at jeg er verdens beste mamma :)
Har du lyst på en til er det bare å kjøre på! Jeg følte at jeg måtte ha en til nå, hvis ikke kom jeg til å angre en dag. Nå er jeg bare spent på om jeg føler meg ferdig etter denne ;-)

Da kjenner vi på samme følelse. Jeg blir også provosert over tanken på at foreldre med mange barn ikke tar vare på barna på 'riktig' måte. Føler at det er i overkant myefokus på at foreldre skal stå på sidelinjen alltid begge to til hver eneste.aktivitet. Jeg har 1 foreløpig som går på fotball og med 1 trening og 1-2 kamper blir det masse, når mannen er lagleder enda mer men vi har valgt det selv for mannen vil og vi får billigere kontigent. Ser at selv med tre holder det en ting.per unge men ingen tar skadet av litt fritid tenker jeg da. Nå har vi.mer enn nok men kjenner jeg som gammel vil muligens angre på at jeg ikke fikk nr. 4 så kanskje etter at minsta har blitt 3-4 så får jeg vurdere det men misunner dere som har mange. Dere vil bli de lykkeligste på gamlehjemmet med så mange som stiller opp og besøker :)

Jeg har vokst opp i en søskenflokken på 4. Har hatt en fantastisk barndom på alle måter, kan ikke komme på noe negativt i det hele tatt faktisk. Selv ønsket jeg også fire barn, nettopp fordi jeg har så positiv erfaring med det. Heldigvis er gubben med på det, de er fire søsken de også ;)

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Jeg har vokst opp i en søskenflokken på 4. Har hatt en fantastisk barndom på alle måter, kan ikke komme på noe negativt i det hele tatt faktisk. Selv ønsket jeg også fire barn, nettopp fordi jeg har så positiv erfaring med det. Heldigvis er gubben med på det, de er fire søsken de også ;)

Sent from my iPad using BV Forum mobile app
Selv har jeg "bare" to søsken og har alltid ønsket at jeg hadde flere :-) Helt siden jeg var lita har jeg vært så sikker på at jeg skulle gifte meg og ha barn. Har aldri hatt store karrieremål eller andre mål annet enn å bli kone og mamma :-)

Så kjekt med så mange svar! Tusen takk! :)
Jeg kjenner meg ikke helt ferdig, så jeg tror nok jeg ønsker meg nr.4 om et par-tre år. Har ikke snakket seriøst med mannen om det ennå da. ;)
For min del blir nr.4 den siste pga da fire keisersnitt, så jeg håper jeg føler meg ferdig etter det. Hehe ;)

Back
Topp