Uttaler du noen ord feil?

Merkelig det der.

Synes lebestift høres bedre ut og sier det selv, men sier jo også at jeg er tørr på leppene f.eks.
Man sier jo ikke at jeg er tørr på lebene, så hvorfor i all verden lebestift?? :):)

Ikke godt å si. Hehe. Sier jo ikke lebene selv heller. Det høres jo bare teit ut ;)

Hvor har du trykket da? Jeg har en tendens til å blande litt der. Kommer an på hvem jeg snakker med i forhold til dialekt :) men trykket skal vel egentlig være på CET ?
På r'en

Det er nok bare de der SKJ KJ lydene som blir feil.. utrolig irriterende, men..

Hørte på radioen hvor noen påstod at det var pga dialekta at ho sa skjole istedenfor kjole, skylling istedenfor kylling osv. (Fredrikstad) tror ho har misforstått dialekta her ganske brutalt, men greit å ha noe å skylde på da :)

Ha ha ikke så altfor ofte, men det var ganske funny når hun hardnakket påsto at hun hadde sett masse mammuter på Dovrefjell!! Sjarmerende om man er 7 år kanskje, når man er 20 år, not so much :p

-Fra appen-
Hahah, herlig :)

Er også veldig flink til å forkorte/slå sammen ord som f.eks vi'kke, må'kke, ska'kke og kan'ke.

Ser veldig rart ut når jeg skriver det :)

Hørte på radioen hvor noen påstod at det var pga dialekta at ho sa skjole istedenfor kjole, skylling istedenfor kylling osv. (Fredrikstad) tror ho har misforstått dialekta her ganske brutalt, men greit å ha noe å skylde på da :)
Her er jeg skikkelig vanskeli når ungene ikke snakker rett. De har fått klat beskjed om at de ikke får dra på kino så lenge de sier sjino. Og har vi kylling til middag får de ikke mat så lenge de sier sjylling :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Når vi er inne på sånne ting.. heter det øreapparat, eller høreapparat? Mulig det skrives med en P og :P diskutert det sååå mange ganger uten å komme noe vei :D

bruker denne (u)smart(e)telefonen
Jeg blir noen ganger usikker på om det heter øretelefoner eller høretelefoner? Tror det er bedre om jeg bare begynner å si det på engelsk ;-)

Her er jeg skikkelig vanskeli når ungene ikke snakker rett. De har fått klat beskjed om at de ikke får dra på kino så lenge de sier sjino. Og har vi kylling til middag får de ikke mat så lenge de sier sjylling :-)

Så bra du er streng på det :) Kan faktisk få "alvorlige" feil hvor ordene betyr noe helt annet :/

Jeg blir noen ganger usikker på om det heter øretelefoner eller høretelefoner? Tror det er bedre om jeg bare begynner å si det på engelsk ;-)

Ja her sier jeg bare headset ;)

Han er fra Sogn og fjordane, og der sier de øl med trykk på ø'en ;)

Så om han nå bor på Østlandet, så må han bare godta at du ikke har det ;) hehe

Back
Topp