Inga80
Elsker forumet
Det er vel kanskje nettopp derfor det blir kjedelig da, at han hele tiden holder på med matte som er på et annet nivå enn klassen. Dette vil jo bare bli verre dersom han fortsetter med det. Da har han jo allerede vært gjennom det læreren skal lære bort på skolen. Vil tro det er ganske vanskelig å være lærer dersom eleven i klassen skal lære forskjellige ting og jobbe i forskjellige bøker. Klart det skal være tilrettelagt undervisning, men det er begrensninger på hva som er mulig å gjennomføre. Her er det sånn at klassen har kun en lærer og den læreren må holde seg til det som er pensum på det stadiet. Dersom jeg hadde latt sønnen min jobbe så mye han ville i matteboka er det klart undervisningen blir kjedelig. Derfor har jeg oppmuntret han til å finne utfordringer andre steder. Det kan være en utfordring, men da er det viktig at dere som er foreldre oppmuntrer og hjelper han til å prøve andre ting. Her er f.eks sudoku en populær aktivitet etter at leksene er unnagjort.Det er bare det at i noen tilfeller så dekker ikke salaby og multi behovet heller.... Er så vanvittig heldig å ha besteforeldre som har fylt på og fylt på med matte for å holde på interessen til gutten min, og han elsker matte, men samtidig er matte det faget han bråker mest i på skolen nettopp fordi det ikke er utfordrende i det hele tatt. Skjønner at det er utfordrende å ha elever på ulikt nivå, men finnes det ingen mulighet for å gi de mer utfordrende og stimulerende lekser? Blir kjedelig å fortsatt i 5 klasse terpe på ting du kunne før du begynner på skolen.....
Sent from my iPhone using BV Forum