.

Et eksempel: uttale seg om søvnprogrammet uten å ha lest boka engang!

Personlig angrep much? :p

Sent from my iPhone using BV Forum

Føler meg truffet? Kun det ene sarkastiske innlegget, ellers snakker jeg om temaet ikke deg personlig. Så hvis du mener det er personrettet er det feil. Personrettet drittslenging er derimot dette ;) Alle skjønner det er meg du skriver om. Kan ikke se at de andre som er uenig med deg er usakelige. Andre enn meg... Og deg ;)

Føler meg truffet? Kun det ene sarkastiske innlegget, ellers snakker jeg om temaet ikke deg personlig. Så hvis du mener det er personrettet er det feil. Personrettet drittslenging er derimot dette ;) Alle skjønner det er meg du skriver om. Kan ikke se at de andre som er uenig med deg er usakelige. Andre enn meg... Og deg ;)

Det gjaldt faktisk ikke bare deg. Drittslenging? Jeg svarer ærlig når du spør. I motsetning til sånn som du holder på med å latterliggjøre det jeg skriver i andre innlegg. Det er et helt annet nivå :)

Kan ikke se noen andre er usaklige. Og jeg er usakelig i ett innlegg. Og du henviser direkte til meg i dette hi.

Nei du har kanskje lest gjennom absolutt alle innlegg her inne? Er ikke bare du som har vært usaklig. Og jeg merker at når andre skriver ting som ikke stemmer, og vrenger og vrir på ting jeg sier så blir jeg provosert. Det er noe du har gjort flere ganger mot meg.

Jeg prøver å hjelpe andre som er i samme håpløse situasjon som jeg har vært i. Og jeg aksepterer at ikke alle er enige med meg. Men det handler om måten man snakker med hverandre på. Der kan jeg også bli flinkere. Jeg skulle bare ønske det gikk an å ha litt takhøyde her inne.

Tror det handler om at ting er skriftlig og ikke face to face der man mister kroppapråket som er 90% av kommunikasjon. Og hvilken oppfatning man har på hva som er definisjonen av en diskusjon. Oooog så er det vanskelig å skjønne hva du EGENTLIG mener når du ikke vil forklare hva du EGENTLIG mener. Jeg kan nok bli flinkere på å lese igjennom innleggene mine før jeg poster fordi de høres krassere ut når andre leser de enn når jeg skriver de!

Leser som bare rakkern her :p Har nå funnet en spøk som ikke ble gjenkjent for det den var. Hadde den blitt tatt muntlig hadde den sikkert blitt oppfattet.

Men det er vanskelig for meg å diskutere et tema med deg når du er såååå påståelig, men ikke har lest boka. Jeg kan jo ikke sitte her og gjengi hele innholdet! Det er jo over 100 sider med info...

Nei det skjønner jeg at du ikke kan, og det er ikke det jeg har spurt om heller, kun enkelte ting. Men jeg synes du er like påståelig. Og det er helt greit. Jeg føler meg ikke personlig angrepet forde, i mitt hode diskuterer vi legging av baby punktum.

Nei, som regel så holdes diskusjonene på et saklig nivå. Men i den siste tiden har jeg opplevd mye latterliggjøringer og usakligheter rettet mot meg. Ikke bare fra deg, men også andre. Derfor jeg tar det opp.

Jepp men da skal du vite at jeg har ikke noe personlig i mot deg, bare er uenig med deg i noen ting. Og du er uenig med meg så der stiller vi likt.

Enig i at den ene kommentaren var veldig krass. Men ellers så synes jeg alle er flinke til vanlig å holde seg på et saklig nivå:)

Celia 11.01.14

Last edited:
Hvis dere tenker på kommentaren min i innlegget om mat har jeg forklart at det var ironisk ment og sagt unnskyld der. Men kommentaren var på sak og overhodet ikke på person. Jeg kan ikke ha sett utsagn som går på noen som person her i det hele tatt. Det må være mulig å diskutere ting i dette forumet uten at noen skal ta seg nær av det. Vi bør ha såpass takhøyde at det er mulig å være uenige...

Hvis dere tenker på kommentaren min i innlegget om mat har jeg forklart at det var ironisk ment og sagt unnskyld der. Men kommentaren var på sak og overhodet ikke på person. Jeg kan ikke ha sett utsagn som går på noen som person her i det hele tatt. Det må være mulig å diskutere ting i dette forumet uten at noen skal ta seg nær av det. Vi bør ha såpass takhøyde at det er mulig å være uenige...
Veldig enig! Vi må kunne diskutere. Jeg vet ikke hvilken kommentar du har skrevet, har ikke fått med meg den:p så min kommentar var ikke ment til deg.

Celia 11.01.14

Føler meg også truffet, men kun fordi jeg var uenig med deg. Syns ikke jeg har vært usaklig? Nå som du først har laget denne tråden syns jeg egentlig at det er unødvendig. Kunne du ikke bare sende en PM til de det gjelder? Jeg syns det skaper dårlig stemning. Ikke alle er enige, og man må ikke ta det personlig. Er jo et forum vi er på, og her skal det diskuteres. Jeg syns at du svarte frekt i den andre tråden, men nevnte ikke det fordi jeg skjønte at du begynte å ta diskusjonen altfor personlig. Kan jo hende du ikke mente å være frekk, i måten du skrev til Mrs. Lutz, men men. Man trenger ikke å ha lest en bok for å være uenig i prinsippet? Ingen har sagt du ikke får komme med råd og tips til andre, men noen vil være enige, og andre ikke. Sånn er det bare :)

Må også bare spørre, hvem er det som har slengt dritt?

Eg synes det også er viktig med takhøgde, men synes også det er vanskeleg innimellom å sjå forskjell på ironi/spøk og alvor. Det er som Mrs Lutz seier, at kroppspråk fortel ein mykje i ein samtale og på slike forum er jo det ikkje tilstede, naturleg vis.
Er fleire gonger eg har reagert på måten ein skriver ting på (og sikkert nokon på meg) fordi det kjem litt krast ut... ein trykker på post litt for fort nokon gonger. Og har sjølv redigert nokon av mine innlegg fordi eg lese dei først etterpå.

Når det er sagt, synes eg at Spireliten har fått litt pepper i det siste pga søvnprogrammet ho har valgt... Mulig at det ikkje er slik meint, men det er slik eg har lest/tolka det.
Også lest at ho har misforstått nokon innlegg, tenker spesielt på din Hormonfrøkna ang produksjon av havregryn ;)

Når alt dette er sagt, synes eg at å velga det programmet i Spireliten sitt tilfelle har tydelig gitt store positive utslag. Synes ho er blitt mykje meir positiv og happy. Store smil og gjeipe tunge, og sprer smil rundt seg.

At det ikkje er riktig for andre er sjølvsagt 100% i orden :D

❤️Gutt 24.02.14❤️

Eg synes det også er viktig med takhøgde, men synes også det er vanskeleg innimellom å sjå forskjell på ironi/spøk og alvor. Det er som Mrs Lutz seier, at kroppspråk fortel ein mykje i ein samtale og på slike forum er jo det ikkje tilstede, naturleg vis.
Er fleire gonger eg har reagert på måten ein skriver ting på (og sikkert nokon på meg) fordi det kjem litt krast ut... ein trykker på post litt for fort nokon gonger. Og har sjølv redigert nokon av mine innlegg fordi eg lese dei først etterpå.

Når det er sagt, synes eg at Spireliten har fått litt pepper i det siste pga søvnprogrammet ho har valgt... Mulig at det ikkje er slik meint, men det er slik eg har lest/tolka det.
Også lest at ho har misforstått nokon innlegg, tenker spesielt på din Hormonfrøkna ang produksjon av havregryn ;)

Når alt dette er sagt, synes eg at å velga det programmet i Spireliten sitt tilfelle har tydelig gitt store positive utslag. Synes ho er blitt mykje meir positiv og happy. Store smil og gjeipe tunge, og sprer smil rundt seg.

At det ikkje er riktig for andre er sjølvsagt 100% i orden :D

❤️Gutt 24.02.14❤️
Jeg signerer denne fult ut! Syns også enkelte innlegg virker veldig krasse (det har jeg syntes helt siden jeg ble medlem her inne) men det er vel fort gjort når man sitter og skriver og ikke kan lene seg på kroppsspråk.

Februar-14 mamma <3

Back
Topp