"Lam" i bena etter epidural?

Tine Therese

Betatt av forumet
Aprilbarna`15
Noen som har blitt det. Jeg ble det sist, ingen andre funksjoner enn akkurat det. Sen åpning, utdriving og ungen måtte ut med sugekopp. Tok 18 timer. Har noen andre opplevd denne lammheten?


22.01.11 lille klumpen min
20.04.15 lille spira mi
 
De satt den i nerva til benet først ;) benet spratt opp men ble lammet etterpå. Utrolig ubehagelig, og jeg har blitt helt lam innimellom i benet i etterkant...


TuMmY LoVe
 
Bare i ene benet? Så du kan bli lam i det benet nå? Skummelt! Det gikk over dagen etter for min del, men syns dette var litt ekkelt. Å finner ikke det som en type "ulempe" ift epidural. Lurer veldig på om dette kan skje neste gang? Isåfall tør jeg ikke, for det gikk nesten galt sist...


22.01.11 lille klumpen min
20.04.15 lille spira mi
 
Bare i ene benet? Så du kan bli lam i det benet nå? Skummelt! Det gikk over dagen etter for min del, men syns dette var litt ekkelt. Å finner ikke det som en type "ulempe" ift epidural. Lurer veldig på om dette kan skje neste gang? Isåfall tør jeg ikke, for det gikk nesten galt sist...


22.01.11 lille klumpen min
20.04.15 lille spira mi
Ja det gikk kun i nerven til det ene benet, og det er dette benet som "blir borte". Jeg husker veldig godt når jeg gikk gravid med nr 2, og nr 1 våknet midt på natten. Benet var da lam! Jeg måtte løfte det ut av senga, holde meg fast i vegger slik at jeg klarte å hinke fremover og ake ned trappen. Helt grusomt! Jeg ramlet en gang også, slo armen i veggen og blodet spruta...

De ville ikke gi meg epidural sist gang, lurer på om det kan være pga det som skjedde først?!


TuMmY LoVe
 
Ble vel det og var det en stund etterpå, men ble bra dagen etterpå. Utenom at første epiduralen di satt, satt de feil. Derfor fikk jeg spinalhodepine.. Det er det jævligste jeg har vært med på!! :(
 
Ja det gikk kun i nerven til det ene benet, og det er dette benet som "blir borte". Jeg husker veldig godt når jeg gikk gravid med nr 2, og nr 1 våknet midt på natten. Benet var da lam! Jeg måtte løfte det ut av senga, holde meg fast i vegger slik at jeg klarte å hinke fremover og ake ned trappen. Helt grusomt! Jeg ramlet en gang også, slo armen i veggen og blodet spruta...

De ville ikke gi meg epidural sist gang, lurer på om det kan være pga det som skjedde først?!


TuMmY LoVe
Det hørtes utrolig skummelt ut!! :eek: har du snakket med lege osv i ettertid?
 
Jeg ble "lam" i hele det ene benet da jeg fikk epidural sist. Men jeg var i himmelen da jeg fikk den da. Selvfølgelig litt rart å være lam, men jeg kjennte ingen rier i en times tid og det var DEILIG. Jeg var meg selv igjen.. :p Jeg lå med rier i rundt 12 timer og presset i 30min før det endte i akutt keisersnitt.. Når det er sagt så ble jeg satt i gang med drypp 13 dager over termin :O
 
Jeg ble "lam" i venstre ben. Skikkelig ubehagelig. Jeg låg på fødestuen i fire timer etter at frøkna kom ut. Hadde ikke mulighet til å gå. Men d blir nok epidural denne gangen også :) Håper d går bedre :) Jeg revna ganske mye sist.. Så jeg håper jeg fortsatt har muligheten til å fø vaginalt.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Kjenner jeg er glad jeg ikke i det heletatt har mulighet får å få epidural. Ekkelt når det blir sånn etterpå :(


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Må si det er skummelt at dere opplever lammelse i ettertid,så gjør ikke legen noe. Man kan jo faktisk få varige men av epidural er jo derfor man må skrive under på et papir før man får det. Håper jeg slipper unna det iallfall :)
 
Må si det er skummelt at dere opplever lammelse i ettertid,så gjør ikke legen noe. Man kan jo faktisk få varige men av epidural er jo derfor man må skrive under på et papir før man får det. Håper jeg slipper unna det iallfall :)

Jeg husker ikke at jeg skrev under på noe :nailbiting:
 
Jeg skrev ikke under på noe. Jeg ble nesten helt lam i venstre bein. Falt på ryggen da jeg skulle gå på do, men det var likevel verdt det:)
 
Back
Topp