Strikking og hekling

Så fine :)) !! Jeg får ikke til å strikke da, så blir hekling her ;) vil ha oppdatering når du har bestemt deg :D

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Vi blir endelig foreldre i Januar ❤️
❤️25.1.15❤️
~ OUL 3 sept ~

Kløøør i fingrene etter å komme meg hjem å få hekla videre!! Fikk ikke sove inatt, så sto opp igjen kl 00.30 og satt til 02.00 å hekla :D ..

❤️25.1.15❤️
~ OUL 2 sept ~

Prosjekt nr 2 begynt på her ;) klarer aldri å sitte med samme prosjektet lenge, så må ha slik at jeg kan veksle ;)

Vis vedlegget 67817

Har begynt å strikke samme, men mitt teppe blir så bredt, målte 82 cm bredt(!) mens det egentlig bare skal bli 58 cm bredt... Skjønner det ikke, for jeg strikker ikke særlig løst... Hvordan har ditt blitt?

Syns egentlig 56 cm er litt smalt og 66 cm langt er litt kort til vognteppe, men blir det 80 cm bredt må det jo bli veldig langt for at det ikke skal se helt rart ut... Og det er jo så små pinner at det går ikke så fryktelig fort...

ImageUploadedByBV Forum1408643385.717314.jpg

Sent from my iPhone using BV Forum

Har begynt å strikke samme, men mitt teppe blir så bredt, målte 82 cm bredt(!) mens det egentlig bare skal bli 58 cm bredt... Skjønner det ikke, for jeg strikker ikke særlig løst... Hvordan har ditt blitt?

Syns egentlig 56 cm er litt smalt og 66 cm langt er litt kort til vognteppe, men blir det 80 cm bredt må det jo bli veldig langt for at det ikke skal se helt rart ut... Og det er jo så små pinner at det går ikke så fryktelig fort...

Vis vedlegget 73684

Har du smart garn eller lanett? Strikker du rundt for å sy igjen oppe og nede?

Har du smart garn eller lanett? Strikker du rundt for å sy igjen oppe og nede?

Har lanett babyull fra Sandnes og strikker rundt med klippekant... Skummelt, for har aldri klippet før... Har kjøpt tre nøster til av grunnfargen (skulle opprinnelig hatt 4, men har nå 7) og håper det holder. Mulig jeg kjøper ett til i morgen for å være helt sikker... Har du strikket denne?

Har lanett babyull fra Sandnes og strikker rundt med klippekant... Skummelt, for har aldri klippet før... Har kjøpt tre nøster til av grunnfargen (skulle opprinnelig hatt 4, men har nå 7) og håper det holder. Mulig jeg kjøper ett til i morgen for å være helt sikker... Har du strikket denne?

Nei, har ikke gjort det enda :P Har planer om det, sammen med alt det andre jeg har planer om :P

Tenkte å strikke som oppskriften, men er ikke så flink å strikke på vrangen :P

Nei, har ikke gjort det enda :P Har planer om det, sammen med alt det andre jeg har planer om :P

Tenkte å strikke som oppskriften, men er ikke så flink å strikke på vrangen :P

Veldig lite vrangstrikk, iallefall i min oppskrift... Kun annenhver rett og vrang i borden rundt teppet (perlestrikk). Lurt å strikke rundt slik jeg har med klippekant, for strikker du frem og tilbake (annenhver rad rett og vrang), blir det ordentlig stress når du kommer til mønsteret... Du blir nok god på vrangstrikk fort :)

Veldig lite vrangstrikk, iallefall i min oppskrift... Kun annenhver rett og vrang i borden rundt teppet (perlestrikk). Lurt å strikke rundt slik jeg har med klippekant, for strikker du frem og tilbake (annenhver rad rett og vrang), blir det ordentlig stress når du kommer til mønsteret... Du blir nok god på vrangstrikk fort :)

Har strikket mye på vrangen og det er sliiiitsomt :P Spesielt når det kommer til mønsteret :P :D

Men jeg skjønner ikke hvorfor teppet ditt blir så stort når du har rundstrikk.

Du strikker perleraden som vanlig, legger de av og så strikker rundt?

Har strikket mye på vrangen og det er sliiiitsomt :P Spesielt når det kommer til mønsteret :P :D

Men jeg skjønner ikke hvorfor teppet ditt blir så stort når du har rundstrikk.

Du strikker perleraden som vanlig, legger de av og så strikker rundt?

Jepp :) men lurer på om det er perleraden som blir 80 cm, mens når jeg måler glattstrikket så blir det ca 65 (fortsatt for bredt, men mye mer "normalt" for vognteppe)... Vanskelig, skjønner ikke hvorfor det blir så stort! :(

Vis vedlegget 73684

Jeg har krøpet under dyna for kvelden, men kan se om jeg får målt det i morga .. Men vet mitt også er blitt større enn 58cm, da jeg har 60cm pinner, og god plass til å strikke på før en må begynne å dra i det.. Er sikkert på rundt 60-70 jeg også .. Sjekker i morgen :)

❤️25.1.15❤️
~ OUL 2 sept ~

Jeg har krøpet under dyna for kvelden, men kan se om jeg får målt det i morga .. Men vet mitt også er blitt større enn 58cm, da jeg har 60cm pinner, og god plass til å strikke på før en må begynne å dra i det.. Er sikkert på rundt 60-70 jeg også .. Sjekker i morgen :)

❤️25.1.15❤️
~ OUL 2 sept ~

Strikket du det noe lenger enn oppskriften da? Eller er ditt bredere enn det er langt?

Vis vedlegget 73684

Det er jo bare å måle strikkefastheten det, så får du svaret. :)
Skal man oppnå resultatet mht størrelser i oppskrifter, så er det lurt med prøvelapp selvom det er kjedelig.

Det er jo bare å måle strikkefastheten det, så får du svaret. :)
Skal man oppnå resultatet mht størrelser i oppskrifter, så er det lurt med prøvelapp selvom det er kjedelig.

Gjorde det, så visste at det kom til å bli litt for bredt men syntes ikke det gjorde noe da 56 cm er litt smalt for et vognteppe etter min mening... Men så ble det jo så veldig bredt... Dessuten var jeg ikke kjempeklar for å kutte antall masker pga mønster... :)

Jepp :) men lurer på om det er perleraden som blir 80 cm, mens når jeg måler glattstrikket så blir det ca 65 (fortsatt for bredt, men mye mer "normalt" for vognteppe)... Vanskelig, skjønner ikke hvorfor det blir så stort! :(

Ble nesten litt for nysgjerrig og snart må starte på den da :P

Back
Topp