Jeg holder på å bli hvit!

desemberbaby21

Glad i forumet
Januarskatter 2015
Var i dusjen iste og holdt på å barbere leggene da jeg så at jeg har fullt av hvite flekker på beina! Jeg er ganske gyllen i hudfarge til vanlig da min far er fra Sri Lanka, og derfor ser en også veldig tydlig at jeg er flekkete! :eek:Jeg har en hvit flekk fra før som jeg har hatt siden jeg ble født, men nå har jeg plutselig en hel haug "pigmentflekker". Ser ut som pigmentene mine ikke liker meg og har stukket av :p Har hørt at mange får pigmentflekker under graviditet, men de er som oftest mørke. Hadde ingenting sånt når jeg var gravid sist o_O Noen andre som holder på å bli hvite?:D

Jeg får også det under svangerskapet. Fikk det sist også. Mine er også hvite og jeg er gyllen siden jeg er fra Colombia. Så vi får vel hvite mens andre får mørke ;)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Jeg får også det under svangerskapet. Fikk det sist også. Mine er også hvite og jeg er gyllen siden jeg er fra Colombia. Så vi får vel hvite mens andre får mørke ;)

Hmm kansje det ja :P Men forsvant de etter svangerskapet?

Ja :) har en hvitt flekk som jeg alltid får hver vinter og den er her igjen ;) det er vel den eneste som er igjen

Jeg har ikke merka dette sjøl, men siden jeg er i ny uke i dag (hurra!), var jeg innom en svensk graviditets-uke-for-uke-kalender nå og så dette: "Hos vissa gravida kvinnor kan de höga östrogenhalterna ibland påverka huden i ansiktet. Fenomenet kallas kloasma och uppträder hos ljushyade som mörka fläckar och mörkhyade som ljusa. När hormonhalterna sjunker bleknar oftast fläckarna. Om du solar kan fläckarna i ansiktet förstärkas. Använd ett bra solskydd."
http://www.gravid.se/8_calendar/8_2.php?week=19

Det er vanlig med pigmentflekker hos gravide vet jeg Bare overrasket over at jeg blir hvit. Flere jeg kjenner som er mørkere enn meg får faktisk mørke flekker. Men så lenge de blir borte skal jeg ikke klage!

Ganske rart egentlig, jeg har alltid trodd at pigmentflekker er pigment som samler seg opp og dermed lager en mørk flekk :P Haha, ikke den smarteste kniven i skoffen :D

Back
Topp