Råd svimmelhet/sykm.

Tinkiwinky1990

Elsker forumet
Hallo! Trenger litt hjelp, tips, råd. Lurer på hvor lenge enn har lov til å gå sykemeldt. Jeg har vært sykm. 9 arbeidsdager til nå da grunnet kvalme og spess. svimmelhet. Er så slitsomt! Merket det går rundt bare jeg beveger hodet. Tenkte egentlig tanken på å prøvd meg nå til uken på jobb, jobber på sykehjem, men merker at det ikke er noe vits. Klarer ikke å jobbe under slike omstendigheter, spess med den varmen som også er nå som spiller en rolle i svimmelheten. Må også tenke på babyen i magen og det beste for oss begge. Hva gjør jeg, begynner egentlig i jobb mandag. Ber man om utvidet sykemelding? Hvor lenge har jeg lov til å gå sykemeldt? Noen med svimmelhet og erfaringer i forhold til jobb? Setter pris på alle tilbakemeldinger :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Du kan gå sykemeldt i ett år :)

Jeg var sykemeldt i 3 uker pga av det samme :) bare ringe og be om time til forlengelse av sykemelding. Så ringer du jobben din og sier at du skal til legen for mulig forlenget sykemelding. Da skriver legen sykemelding fra og med første fraværsdag :)

Termin 31 januar/1 februar ❤️

kan ikke gå rundt og være svimmel når man jobber med mennesker.... Men er du sikker på at du ikke mangler jern? og hvordan er blodtrykket ditt? mitt dropper og blir ganske lavt innimellom om da blir jeg veldig svimmel, men går over til neste dag da. En annen mulighet er at muskulaturen i nakken din står i krampe og trenger å "knekkes" opp. Gikk med mye svimmelhet og hodepine for noen år siden og det viste seg å komme fra låsninger i nakken. Tok turen til naprapat og gikk ut uten hodepine etter en behandling. Nå går jeg og tar vedlikeholdningsbehandlinger

Har du målt blodprosenten?? Jeg har også slitt veldig med svimmelhet, og lege tenkte om det kunne være jernmangel. Men blodprosenten var normal da :) Lå på 12, 5 tror jeg.

kan ikke gå rundt og være svimmel når man jobber med mennesker.... Men er du sikker på at du ikke mangler jern? og hvordan er blodtrykket ditt? mitt dropper og blir ganske lavt innimellom om da blir jeg veldig svimmel, men går over til neste dag da. En annen mulighet er at muskulaturen i nakken din står i krampe og trenger å "knekkes" opp. Gikk med mye svimmelhet og hodepine for noen år siden og det viste seg å komme fra låsninger i nakken. Tok turen til naprapat og gikk ut uten hodepine etter en behandling. Nå går jeg og tar vedlikeholdningsbehandlinger
Var på første svangerskapetskontroll hos lege i uke 8. Tok prøver og alt var ok. Hadde fått beskjed om jeg hadde lav blodprosent, trenger jern etc? Blodtrykket har vært fint hele tida gjennom sv.skapet :-) men fler ganger jeg har holdt på å besvime på jobb pga svimmelhet. Aldri skjedd før graviditeten. Huff det er så kjedelig for vil jo jobbe - så tida går fortere til termin! :-)

Var på første svangerskapetskontroll hos lege i uke 8. Tok prøver og alt var ok. Hadde fått beskjed om jeg hadde lav blodprosent, trenger jern etc? Blodtrykket har vært fint hele tida gjennom sv.skapet :) men fler ganger jeg har holdt på å besvime på jobb pga svimmelhet. Aldri skjedd før graviditeten. Huff det er så kjedelig for vil jo jobbe - så tida går fortere til termin! :)

er det jern så vil svimmelheten gå over iløpet av få dager når du fyller på. Jeg hadde lavplosdprosent og startet på jern. Merka bedring nesten over natta og var kvitt det på 4-5 dager. brukte Duroferon 100 mg, 1 tablett morgen og en kveld :) Vi trenger uansett ekstra jern når vi er gravide så om du starter på jern og prøver deg fram en ukes tid så skader det ikke om du egentlig ikke mangler jern. Jeg ville kjøpt jern på apoteket i dag og kjørt på. Blir svimmelheten mindre så var det jern, men er du like svimmel neste helg ville jeg tatt en tur til legen for da må det være noe annet

er det jern så vil svimmelheten gå over iløpet av få dager når du fyller på. Jeg hadde lavplosdprosent og startet på jern. Merka bedring nesten over natta og var kvitt det på 4-5 dager. brukte Duroferon 100 mg, 1 tablett morgen og en kveld :) Vi trenger uansett ekstra jern når vi er gravide så om du starter på jern og prøver deg fram en ukes tid så skader det ikke om du egentlig ikke mangler jern. Jeg ville kjøpt jern på apoteket i dag og kjørt på. Blir svimmelheten mindre så var det jern, men er du like svimmel neste helg ville jeg tatt en tur til legen for da må det være noe annet
Burde man ikke rådføre seg med lege før oppstart? Har aldri gått på jern før men fikk beskjed om at jeg ikke manglet sist hos legen. :-) jeg veit ikke.

Burde man ikke rådføre seg med lege før oppstart? Har aldri gått på jern før men fikk beskjed om at jeg ikke manglet sist hos legen. :) jeg veit ikke.

Skal litt mere enn en uke til før du kan få for mye jern og innen den uka er gått så kjenner du jo om du merker en bedring. Men normalt ja :) Og skulle du merke bedring så er det lurt å ta kontakt med legen og si ifra at du har startet og at det gir deg bedring, For da skal du inn til kontroll for å se at du ikke får for høyt nivå.

Skal litt mere enn en uke til før du kan få for mye jern og innen den uka er gått så kjenner du jo om du merker en bedring. Men normalt ja :) Og skulle du merke bedring så er det lurt å ta kontakt med legen og si ifra at du har startet og at det gir deg bedring, For da skal du inn til kontroll for å se at du ikke får for høyt nivå.
Takk for tips, men tror jeg må prate med legen min :-) blir så usikker ang. bruk/kjøp av medikamenter på apotek :-) tror jeg skal forhøre meg med legen før bruk:-)

Jeg var sykemeldt i 3 uker pga av det samme :) bare ringe og be om time til forlengelse av sykemelding. Så ringer du jobben din og sier at du skal til legen for mulig forlenget sykemelding. Da skriver legen sykemelding fra og med første fraværsdag :)

Termin 31 januar/1 februar ❤️
Ja lurer litt på det. Orker ikke tanken på å være svimmel og kvalm på jobben :-( bedre å ta en pause og pleie kroppen hjemme. Hvordan går det med deg nå? :-) hva jobber du med?

Back
Topp