Gleder du deg til fødsel eller gruer du deg?

Jeg gruer meg litt til fødsel, men jeg tror det skal gå greit. Tenker å føde uten epidural eller lystgass, er ikke så glad i å være rusa og liker ikke å ta paracet engang... Skal på gravidyoga etterhvert, og fødselsforberedende kurs (tror jeg det heter for tida), og samboeren min er utdannet pusteterapeut - så det skal nok gå riktig så fint :)

Gruer meg mye mer til magen blir så innmari svær, ser for meg at når tida før føding nærmer seg, så er jeg ganske utålmodig etter å få det gjort :D
Og ikke vet jeg hvorfor den setningen fikk liten skrift.
Jeg har ikke hatt epidural eller lystgass i mine fødsler, og jeg tenkte som deg at jeg ikke ville ha det. Det gikk fint, og det var godt at fødselen ikke ble så medisinsk. Da kan man på barselhotell etterpå og må ikke ligge på barselavdeling der sykehuset har det tilbudet. Men det er lurt å ha muligheten litt åpen dersom fødselen blir veldig lang. Dessuten gir de ofte epidural dersom man har veldig høyt blodtrykk når man skal føde, så da får man ikke bestemme det selv.
 
Jeg gruer meg som en hund.
Har to dårlige fødselsopplevelser bak meg, men håper at det at jeg skifter sykehus vil hjelpe på.
Hjelper på at jeg skal få komme og hilse på de jm som er aktuelle i forhold til å være på jobb når jeg har termin :)
 
Du blir ikke rusa av epidural altså. For min del så følte jeg at jeg var langt mer med på fødselen, men det var jo ikke fullt så vondt. vinn-vinn!
Lystgass fjerner de værste toppene av en rie, så du føler deg ikke rusa av denne heller ;)
Nuvel
Pleier å si at jeg har vært dritings to ganger iløpet av livet og det var under fødslene, tviholdt på lystgassmasken så lenge jeg klarte.
(Vet ikke om jeg faktisk var dritings men innbiller meg at det ville vært slik)
 
Aldri født før så vet ikke, har bare hatt ks før. Dessuten planlegger jeg absolutt ingenting iom at vår verden ble snudd på hode sist. Da gikk alle planene våre i vasken. Tør ikke glede meg så mye helt enda
 
Gleder meg... Forrige gang ble veska født på 3,5 t fra første rie til hun var ute! Var på sykehuset bare 45 min før hun kom, og presset bare 4-5 ganger før hun var ute.. Fødte i vann, det var utrolig god smertelindring i varmt vann rundt kroppen! Jordmødrene som var på vakt den natten ville først at jeg skulle bli hjemme litt lenger da jeg ringte, fordi jeg var førstegangsfødende.. Men jeg ringte tilbake en halvtime senere og sa at jeg bare MÅTTE komme inn og det var greit... De var rimelig overrasket da jeg var fullåpen da jeg ble undersøkt ved innkomst... Så jeg er egentlig bare nervøs for om jeg rekker inn på sykehuset denne gangen, ikke for selve fødselen...
 
Vet det høres rart ut, men det kjenner du antagelig ikke noe til! :)
Ja, har hørt det. Skummelt å tenke på likevel :) Går vel bra tenker jeg. Hehe


-iPhone appen-
 
Mest redd for å revne eller klippes.
-iPhone appen-
Jeg hadde alvorlig rift (3c og det er nesten så galt d går)
Det som plaget meg i ettertid var ikke stingene eller noe med rifta. Sårheten i "høna" var mye verre!

Gleder meg til å føde.
Med første hadde jeg bare litt maserier i forkant. Så en kveld ble de vondere og tittere men varierende og ikke regelmessige. Så gikk plutselig vannet. Fra vannet gikk til hun var ute, gikk det 19 timer. Brukte lystgass og Epidural. Selv om den varte lenge, var det en fantastisk fødsel.
Jeg var og redd for rift og klipp, men det lover jeg dere at dere ikke merker! Urkvinnen tar over og så lenge du har fokus på å jobbe med kroppen din, så går d helt fint.


Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
 
Så bra at du gleder deg! 3 døgn er da ingenting :) Hadde rier og 2cm åpning 14 dager før jeg.. Ble lagt inn på sykehuset en uke før med spent vannblære og 3 cm åpning, men ble så sint at jeg dro hjem igjen! JM ble med meg til sykehuset å beordret dem om å ta vannet fordi jeg var helt utkjørt.
Off, det var lenge! Jeg synes hvertfall det var nok med de tre døgnene!! :p blir helt tappet for krefter av slikt, hvertfall når man ikke får sove :p


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg har ikke hatt epidural eller lystgass i mine fødsler, og jeg tenkte som deg at jeg ikke ville ha det. Det gikk fint, og det var godt at fødselen ikke ble så medisinsk. Da kan man på barselhotell etterpå og må ikke ligge på barselavdeling der sykehuset har det tilbudet. Men det er lurt å ha muligheten litt åpen dersom fødselen blir veldig lang. Dessuten gir de ofte epidural dersom man har veldig høyt blodtrykk når man skal føde, så da får man ikke bestemme det selv.
Du får ligge på hotell selv om du har brukt lystgass og Epidural altså ;) det får du iallfall i Stavanger.

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
 
Off, det var lenge! Jeg synes hvertfall det var nok med de tre døgnene!! :p blir helt tappet for krefter av slikt, hvertfall når man ikke får sove :p


Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg fikk sterke smertestillende å sove på, men det ble ikke mer enn 2-3 timer søvn de siste ukene. Hadde de tatt vannet tidligere hadde jeg født før! :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
 
Jeg er mest spent på om jeg virkelig skjønner at "nå må vi på sykehuset" har jo aldri født, så aner ikke hva forstadiet eller noe.


♡ Februar 2015 ♡
 
Jeg gleder meg til fødselen og håper den ikke går alt for fort. Jeg og mannen hadde det helt fantastisk sammen under åpningsfasen. Han var helt super og visste akkurat hvordan jeg ville ha det :) Håper at jeg rekker og ligge litt i badekaret også denne gangen, det var fantastisk <3 Fra første rie til han var ute gikk det 21 timer.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Huff, jeg gleder meg ikke akkurat. Eller, litt kanskje. Men samtidig må jeg innrømme at jeg gruer meg og.. Det var jo så innmari vondt!! :eek: :p


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg gleruder meg, det er jo så fint - men det er jo så vondt :p To fine fødselsopplevelser bak meg altså, men... GLEDER meg ikke intenst liksom ;)
 
Grugleder meg! Gruer meg til de siste riene før pressriene! Og gleder meg til å få presset ut ungen ;p sist gikk vannet kl 17, rier startet 18, var på sykehuset 19.30 med 10cm åpning før han var ute 20.39 - hele 16 dager før termin! Ble tatt litt på senga da kan man si - var forberedt på overtid siden jeg var førstegangs ;p
 
Gleder meg som en gal jeg.. Har hatt en fødsel som tok laaang tid der jeg fikk epidural. Sist fødsel brukte jeg ingenting og den gikk i tillegg mye fortere. Kom inn klokka 5-6 om morgenen med 6 cm åpning, fødte klokka 11:51. Synes hele opplevelsen var super! :)
 
Nuvel
Pleier å si at jeg har vært dritings to ganger iløpet av livet og det var under fødslene, tviholdt på lystgassmasken så lenge jeg klarte.
(Vet ikke om jeg faktisk var dritings men innbiller meg at det ville vært slik)

Hvis du ikke har vært "dritings" utover det, så kan jeg tenke meg at du merket forskjell. Jeg merket overhodet ikke noen form for rus.. Kun at det tok toppene av riene mine. ;)
Men, man oppfatter jo ting forskjellig, jeg er altfor dårlig til å takle den slags smerte, så jeg er glad det finnes medikamenter som passer for meg ;)

Jeg har ikke hatt epidural eller lystgass i mine fødsler, og jeg tenkte som deg at jeg ikke ville ha det. Det gikk fint, og det var godt at fødselen ikke ble så medisinsk. Da kan man på barselhotell etterpå og må ikke ligge på barselavdeling der sykehuset har det tilbudet. Men det er lurt å ha muligheten litt åpen dersom fødselen blir veldig lang. Dessuten gir de ofte epidural dersom man har veldig høyt blodtrykk når man skal føde, så da får man ikke bestemme det selv.

Jeg bodde på barselhotell etter å ha født med lystgass og epidural. Jeg var tilogmed med å veide babyen etter fødselen, så det var ikke noe problem. :) Hoppet i dusjen så snart babyen ble tatt fra brystet mitt, og de ventet til jeg var klar så jeg fikk være med.
 
Jeg er mest spent på om jeg virkelig skjønner at "nå må vi på sykehuset" har jo aldri født, så aner ikke hva forstadiet eller noe.


♡ Februar 2015 ♡
Det merker du :)

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
 
Back
Topp