Føde i vann/badekar?

lykkeligfrøken89

Glad i forumet
Januarskatter 2015
Noen som har erfaring? Synes det kan høres fint ut..men blir det ikke veldig grisete? Og ser verre ut for partner? Med tanke på blod å sånn?

Nei, badekar har jeg ikke lyst på :)

Her krysser vi begge fingrene for å ha mulighet til å føde i badekar, ganske mange fordeler for meg egentlig :)

<3 29.12.14 <3

Hva tenker du da er fordeler og ulemper med vannfødsel? :)
For meg er det da slik: fordeler:
- mitt element er vann, jeg er komfortabel i vann.
- tenker det er en fin og naturlig smertelindring.
- man blir mindre påvirket av tyngdekraften.
- man trenger ikke å bli bedt om å holde igjen pressrie (noe som skjer hvis det er fare for at barnet kommer for fort) fordi at vannet virker veldig støtdempende.
- man kan ta imot barnet selv.
- selv om man er naken føler man seg mer påkledd og gjemt unna.
- føler det er mer naturlig for meg.
- mannen ser for seg at det er riktig for meg og lettere å gi trøst.

Ulemper:
- mindre overvåking av babyen.
- man er ikke garantert å få mulighet til å føde i vann (satt i gang, komplikasjoner osv).
- vet ikke helt hvordan prosedyrene er i Norge, altså hva skjer etterpå?

Kommer ikke på mer i farta :p

<3 29.12.14 <3

Har lyst å føde i vann. Men tviler på jeg rekker det da førstemann bare brukte 4 1/2 time på å komme ut, og 2 1/2 time var på føden. Dessuten måtte jeg klippes (etter å ha presset i over en time). Man kan vel ikke føde i vann hvis det er fare for at man må klippes? Blir vel litt vanskelig og riski kan jeg tenke meg. Andre fødsel blir dette, med 1 1/2 års mellomrom.

Kunne tenkt med å føde i vann så klmmer nok til å nevne det på innskriving. Så sant vi rekker det, gikk veldig fort med nr 2. Men tredje mann er jo en luring sies det :p er ikke fan av at det så klart er mindre overvåking av barnet når en skal føde i vann..

Men brukte badekar som snertelindring under første fødsel og det suns jeg var veldig greit

Jente 2010 & 2012 <3

De begynte å tappe i badekaret til meg når jeg skulle ha førstemann, men jeg rakk aldri å komme oppi før snuppa kom;)

Jeg vil veldig gjerne føde i vann hvis det er mulig. Men ser jo at ikke det alltid er like lett å få til:)

Termin 4. januar :)

Jeg har veldig lyst og føde i vann om det lar seg gjøre :) men vet ikke enda hva sykehuset mitt har å tilby, så får se :) Om ikke å føde i badekaret, vil jeg vertfall bruke det i tiden fram til fødsel :)

❤️25.1.15❤️

Back
Topp