For en fin artikkel!

Enig!!!
En skal gjøre det som funker for en selv.
Første hos oss var prematur og vi ble oppmuntret til kroppskontakt og bæring. Her gikk det i bæresjal og samsoving på morsbryst over ei lav sko. Funket som bare rakkern. Harmonisk og trygt barn. Hun ga beskjed selv når hun ville sove alene. Tydelige signaler!
Kommer til å gjøre det på samme vis med nr to også.
En baby kan på ingen vis bli bortskjemt med for mye nærhet og kos!

Termin januar 2015

Bra artikkel! Vår lille kom for tidlig sist, og roet seg kun tett inntil oss. Ble mye soving oppå mammaen og pappaen! Fikk masse kommentarer og "gode råd", men det var tydeligvis et større problem for andre enn for oss at vi gjorde ham "bortskjemt"på nærhet og at han ikke sov i egen seng før han var blitt ganske mange måneder. Heldigvis turte jeg stole på jordmor og helsesøster som oppmuntret oss til å følge babyens behov for nærhet og trygghet. I dag har vi en trygg, selvstendig og flott unge, som overhodet ikke tok skade av at vi droppet skrikekurer og mye annet tull vi ble anbefalt, fordi det var så viktig at babyen lærte seg "å finne roen selv" omtrent fra fødselen av.

Sent from my iPad using BV Forum

Bra artikkel! Vår lille kom for tidlig sist, og roet seg kun tett inntil oss. Ble mye soving oppå mammaen og pappaen! Fikk masse kommentarer og "gode råd", men det var tydeligvis et større problem for andre enn for oss at vi gjorde ham "bortskjemt"på nærhet og at han ikke sov i egen seng før han var blitt ganske mange måneder. Heldigvis turte jeg stole på jordmor og helsesøster som oppmuntret oss til å følge babyens behov for nærhet og trygghet. I dag har vi en trygg, selvstendig og flott unge, som overhodet ikke tok skade av at vi droppet skrikekurer og mye annet tull vi ble anbefalt, fordi det var så viktig at babyen lærte seg "å finne roen selv" omtrent fra fødselen av.

Sent from my iPad using BV Forum
Så enig med deg!!!
Andres gode råd er det iallefall bare å styre unna.

Termin januar 2015

Jeg er enig med dere. Jeg undres sånn over den generelle forventningen til hvor selvstendige det forventes at babyer skal være. Det er ikke rart mange føler seg litt off når det spres forventninger om at barna skal sovne av seg selv og sove hele natta fra veldig tidlig av. Vår 4 åring har vært bortskjemt på nærhet og kos. Samsoving til han var over 2, og blitt mye båret, at vi har ventet lenge med å sende på overnattingsbesøk osv. Det regjerer liksom en forventning at om man ikke gjør ting tidlig, så blir det for seint. Alle de terskelen som å sove i egen seng, slutte å amme seint og sove borte har gått superfint.

1. Mann skal bli storebror

Skjønner ikke at noen tror babyer kan bli bortskjemt av nærhet og kjærlighet <3 min tass bodde oppå meg de første mnd. Og var med overalt tom på do haha. Vet jo ikke om det er derfor han omtrent aldri gråt, kan jo være jeg bare hadde flaks, men nr skal få samme overdose nærhet :-)

"lurerfæltpåhvorfordetersåviktigåviteatjegtasterframobilen"

Back
Topp