Næring, hjelp!

Tinkiwinky1990

Elsker forumet
Har tenkt på en ting i forhold til næring i graviditeten. Jeg har litt usunt kosthold. Jeg spiser det jeg her lyst på, når jeg har lyst på det. Men holder meg til anbefalingene om det jeg ikke burde spise selvfølgelig! Jeg er også er langt ifra overvektig. Har bare rare matvaner.

Veldig ofte sover jeg til langt på dag når jeg jobber kvelden. Da er ofte første måltidet (frokost) kl. 13-14. I dag foreks. spiste jeg frokost kl. 13. Deretter brukte jeg dagen på stranden (spiste potetgull/godteri/drakk vann) og middag kl 9. Nå sitter jeg her å tenker over om jeg burde spise mer før jeg legger meg, selv om jeg ikke orker.

Er det slik at babyen tar den næringen den trenger? Noen som veit?

Sent from my iPhone using BV Forum

Last edited:
Har tenkt på en ting i forhold til næring i graviditeten. Jeg har litt usunt kosthold. Jeg spiser det jeg her lyst på, når jeg har lyst på det. Men holder meg til anbefalingene om det jeg ikke burde spise selvfølgelig! Jeg er også er langt ifra overvektig. Har bare rare matvaner.

Veldig ofte sover jeg til langt på dag når jeg jobber kvelden. Da er ofte første måltidet (frokost) kl. 13-14. I dag foreks. spiste jeg frokost kl. 13. Deretter brukte jeg dagen på stranden (spiste potetgull/godteri/drakk vann) og middag kl 9. Nå sitter jeg her å tenker over om jeg burde spise mer før jeg legger meg, selv om jeg ikke orker.

Er det slik at babyen tar den næringen den trenger? Noen som veit?

Jeg fikk beskjed på sykehuset at babyen tar det babyen trenger så ikke stress :-)

Samtidig er det lurt å spise variert, og passe på at du får det din kropp trenger. Du skal jo tross alt bære frem et barn og føde det.
Babyen tar det den trenger, men hva er igjen til din kropp?

Samtidig er det lurt å spise variert, og passe på at du får det din kropp trenger. Du skal jo tross alt bære frem et barn og føde det.
Babyen tar det den trenger, men hva er igjen til din kropp?
Jeg spiser variert, det er bare tidspunktene som er noe dårlige. :-) er et b-menneske så derfor sover jeg lenge og spiser sent :-) det forandrer seg vel etter hvert :-)

Jeg spiser altfor lite, særlig på kveldstid. Men ingen fare, babyen forsyner seg uansett, den eneste ulempen er at man selv kan bli svak og redusert av det men jeg merker ikke noe enda, kanskje fordi jeg er så full av energi i varmen :)

❤️❤️
Storesøster født september-2008
Lillebror (eller søster) januar-2015

Jeg spiser variert, det er bare tidspunktene som er noe dårlige. :) er et b-menneske så derfor sover jeg lenge og spiser sent :) det forandrer seg vel etter hvert :)

Er B menneske selv, og kjenner meg godt igjen i fra jeg gikk gravid med nr 1 :-)
Eneste grunnen til at jeg spiser på faste tider er fordet jeg må ta hensyn til de andre barna i huset :-)

Er det ikke vanskelig å få i seg de næringsstoffene dere og babyen trenger når dere spiser så sjelden? Jeg hadde i allefall slitt med å f.eks. få i meg 5-600 gram frukt og grønt gjennom bare to måltider :)

Er det ikke vanskelig å få i seg de næringsstoffene dere og babyen trenger når dere spiser så sjelden? Jeg hadde i allefall slitt med å f.eks. få i meg 5-600 gram frukt og grønt gjennom bare to måltider :)
Jo ja kansje :-) nå spiser jeg ikke så mye frukt og grønt - det varierer veldig. Men jeg har ikke dårlig samvittighet om jeg ikke spiser det på en eller to dager :-) jeg burde Kansje ha det? Får reise på apoteket og kjøpe meg litt vitaminer tenker jeg, så er jeg sikret meg for resten av svangerskapet :)

Jeg spiser altfor lite, særlig på kveldstid. Men ingen fare, babyen forsyner seg uansett, den eneste ulempen er at man selv kan bli svak og redusert av det men jeg merker ikke noe enda, kanskje fordi jeg er så full av energi i varmen :)

❤️❤️
Storesøster født september-2008
Lillebror (eller søster) januar-2015
Bra jeg ikke er alene :-) har alltid vært sånn, men det forandrer seg nok etter fødselen tenker jeg he he :-)

Frukt og grønt er jo sånt en småspiser hele tiden.
En må ikke ta det i forbindelse med ett av hovedmåltidene

Back
Topp