Akupunktur

ønsker&håper

Glad i forumet
Augustmødrene 2014
Noen som har prøvd modningsakupunktur? Verdt pengene? :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg prøvde sist gang. Gikk med modningsrier i 1 uke før jeg fødte en uke på overtid. Kommer definitivt ikke til å gjøre det igjen.

Jeg holder på med det. Har hatt 2 behandlinger til nå. Jeg har ingen erfaring fra før med dette, Og har hørt både positivt og negativt om det.
Men om dette kan hjelpe meg med å modne og at fødselen kanskje kan starte av seg selv denne gangen, slik at jeg slipper å bli satt i gang på overtid så synes jeg det er verdt et forsøk :)

Takk for svar :)

Jeg skal dit på mandag faktisk, så er litt spent :) håper litt at hu kan sette noen nåler som hjelper på bekkenet og :p

venter prins i august <3

Vært hos jordmor og tatt det for andre gang i dag :) Foreløpig positiv. Det hjalp meg med å slappe litt mer av og stresse ned:) Vet ikke om jeg merker noen forskjell på modningen enda... Hvis man merker sånt...? :p

Sniker litt fra juli forumet...
Dette er mitt tredje svangerskap å har for første gang prøvd akupunktur!
Første gangen kjente jeg ikke at hun stakk nåkene i eller at de sto i....selv ikke når hun snurret på dem....samme natt fikk jeg endelig sove heile natten gjennom....å dagen etterpå kjente jeg syke stikk/smerter i underlivet...modning mente jordmor....sndre gangen jeg fikk akupunktur var noen av nålene sinnsyk onde...å jeg hadde masse strålinger/støt nedover beina å i armene...nålene kjente jeg hele tiden...å når hun snudde på de var det sinnsykt ondt!! Men fikk sove godt om natten og hadde en lett følelse i kroppen....om det har effekt vil jo vise seg når fødselen er der...er 1 dag på overtid nå da...
Her koster det ingenting å få modningsakupunktur :D

Lykke til!!:)

Har hørt at det er bevist å forkorte åpningsfasen mellom 0-4 cm....men det er noen prosenter kvinner som ikke responderer på behandlingen.

Er anbefalt for de som har brukt maaaaaaange timer mellom 0-4 cm og i den forbindelse blitt helt utslitt innen den aktive fødselsfasen. Finnes forskning som har bevist at modningsakupunktur ofte forkorter fødselen med 4timer, men finner ikke linken nå, det var linket på hjemmesiden til den ene klinikken som utfører det.

Jeg skal prøve det for første gang kommende onsdag :) er spent selv! Første fødselen min tok evig lang tid!

Har fått Soneterapi og akupunktur i dag, helt herlig :-) hadde veldig mye modning i går, men tenker at det skader ikke:) håper jeg slipper å gå over tiden denne gangen!

Fikk med begge de to andre. Og bestilte meg time i dag. Hadde good effekt begge gangene. Anbefaler dog ikke å bli satt igang med akupunktur! Jeg ble det med første, og fikk en utrolig slitsom fødsel fordi kroppen ikke var klar.

Fikk med begge de to andre. Og bestilte meg time i dag. Hadde good effekt begge gangene. Anbefaler dog ikke å bli satt igang med akupunktur! Jeg ble det med første, og fikk en utrolig slitsom fødsel fordi kroppen ikke var klar.

Fikk du modningsakupunktur før de satte i gang med akupunktur for å starte fødselen da?
Jeg skal ha nr.2 og håper på en litt "enklere" fødsel denne gang siden jeg ble satt i gang på sykehuset sist og det ble rimelig intenst. Så hvis jeg ikke har født til termin kunne hun som tar akupunktur på meg sette nåler for å få i gang fødselen.

Takk for mange gode tips/erfaringer! Tror jeg skal hive meg på å prøve - verdt et forsøk tenker jeg :-)

Fikk du modningsakupunktur før de satte i gang med akupunktur for å starte fødselen da?
Jeg skal ha nr.2 og håper på en litt "enklere" fødsel denne gang siden jeg ble satt i gang på sykehuset sist og det ble rimelig intenst. Så hvis jeg ikke har født til termin kunne hun som tar akupunktur på meg sette nåler for å få i gang fødselen.
Fikk modningsakupunktur 1 gang i uken i 3 eller 4 uker før hun prøvde å sette meg igang med å sette nåler hver dag i 4 eller 5 dager. Det funka jo, men gikk ikke bra :/
Med nr.2 fikk jeg modningsakupunktur 1 gang i uka 2 ganger, tirsdag, tirsdag og tirsdagen etter var fødsel igang. Var hos akupunktøren med rier den dagen, for å få regelmessige rier som gjorde nytte for seg. Fødte 4 timer etter jeg gikk ut døra hennes ;)
Nr.2 er noe heeelt annet enn nr.1! Gled deg! :D

Fikk modningsakupunktur 1 gang i uken i 3 eller 4 uker før hun prøvde å sette meg igang med å sette nåler hver dag i 4 eller 5 dager. Det funka jo, men gikk ikke bra :/
Med nr.2 fikk jeg modningsakupunktur 1 gang i uka 2 ganger, tirsdag, tirsdag og tirsdagen etter var fødsel igang. Var hos akupunktøren med rier den dagen, for å få regelmessige rier som gjorde nytte for seg. Fødte 4 timer etter jeg gikk ut døra hennes ;)
Nr.2 er noe heeelt annet enn nr.1! Gled deg! :D

Ok:) Jeg blir jo litt skeptisk hvis det kan bli like ille som å bli satt i gang på vanlig måte. Men jeg tror jeg tar sjansen på å prøve. Får håpe d stemmer at d kan bli en "lettere" fødsel med nr.2 :)

Fikk akupunktur på føden sist, vet ikke om dette var for smerten eller for modning. Hjalp i så fall ikke på meg :(

Ok:) Jeg blir jo litt skeptisk hvis det kan bli like ille som å bli satt i gang på vanlig måte. Men jeg tror jeg tar sjansen på å prøve. Får håpe d stemmer at d kan bli en "lettere" fødsel med nr.2 :)
Jeg hadde 2-3 min mellom riene som varte i 60-90 sek i 24.5 time, vakumforløsning og totalruptur på første. Nr.2 tom 10 timer fra første rie som ikke var såå vonde, tok 1.5 time fra vi kom på sykehuset til hun var ute. Revnet grad 1 bare :) Tørr ikke å la være å ta akupunktur denne gangen :P tradisjon er tradisjon! Haha.

Jeg var på min første time igår ettermiddag og lå med sterke kynnere i 4 timer inatt.. har "merket" det skjer noe i hele dag.. skal på ny time til fredag:) søstra mi hadde god effekt av dette siste svangerskap så håper jeg er like heldig:) Ho jeg var hos har jobbet som jordmor i 15 år og ho sa oxo at jeg hadde fødepuls:) 3uker til termin:)

Var for første gang i dag. Merker det skjer mer der nede i dag enn andre dager, men vet ikke om det hadde gjort det uansett. Føler iallfall det stikker og "brenner" i livmorshalsen hele tiden, murrer liksom. Får se hvordan natten utvikler seg.

Fikk ikke neste time før på tirsdag - veldig fullbooket.....men får se om jeg er heldig og trenger å gå på den eller om baby er her innen da (storesøster ble født 11 dager før termin).

Har satt på meg selv jeg, hehe, merket at jeg har fått modningsrier mer enn kynnere, altså at jeg kjenner de i korsryggen og underlivet og ikke bare magen.

Back
Topp