Ett sterkt ønske om nummer 3 ❤

Eimsa

Prøver på nr 3 <3
Har to nydelie friske barn hjemme på 6 og 8 år og vi hadde slått oss til ro med at vi ville ha to barn...
Vi flyttet ut på landet og etter noen år der så kom gradvis ønsket om kansje en nummer tre ;)
Vi ble enig om at dette var noe vi virkelig ønsket så vi startet prøvingen i september 2013...men det skulle vist ikke bli like enkelt å bli gravid som med nummer 1 og 2!
Etter september har jeg vært inn og ut av sykehus å gynekologer, ultralyder og privatklinikker men ingen skjønte hvorfor jeg ikke fikk mensen tilbake etter avsluttet prevensjon :(
Månedene gikk å alt av blodprøver såg perfekte ut men ingen mens..

I mars i år sendte fastlegen min meg til gynekolog på kvinneklinikken i håp om at hun kunne hjelpe.. ultralyden hun tok da viste en slimhinne i livmoren som ikke var mere enn 3 mm... normalen er 7 til 10 mm.. i tillegg til ca 14 cyster på hver eggstokk :(
Hun satte meg da på progynova som skulle hjelpe med å bygge opp slimhinnen og kansje få tilbake mens. Jeg skulle tilbake på kontroll etter 4 mnd.
Etter 3 mnd på kuren, i mai så kom endeli noe jeg trodde var mens men det ble med den ene gangen. 5 dager med meget rikelig blødning og kraftige mens smerter.
I mellom "mensen" 4 mai og til kontrolltimen ho gynekologen har jeg hatt perioder med murringer, kvalme, ekstremt ømme bryster og ekstremt trøtt.

I dag kom endelig kontroll timen og jeg hadde gruet med som fy å forventet det værste og mere til...

Det gynekologen fant va en cyste på den ene eggstokken og en slimhinne som målte 7 mm :D

Siden jeg ennå ikke hatt fått mensen regelmessig satte hun meg på provera 1x10 i 3 mnd for å få regelmessig mens så nå får vi se hva som skjer framover :D
Første tablett inntatt i dag!!

Blir en spennende tid framover og jeg er for første gang opptimistisk på mange mange mnd :D

Ble litt langt men er vell det dagbøker passer til ;)



Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
 
Har to nydelie friske barn hjemme på 6 og 8 år og vi hadde slått oss til ro med at vi ville ha to barn...
Vi flyttet ut på landet og etter noen år der så kom gradvis ønsket om kansje en nummer tre ;)
Vi ble enig om at dette var noe vi virkelig ønsket så vi startet prøvingen i september 2013...men det skulle vist ikke bli like enkelt å bli gravid som med nummer 1 og 2!
Etter september har jeg vært inn og ut av sykehus å gynekologer, ultralyder og privatklinikker men ingen skjønte hvorfor jeg ikke fikk mensen tilbake etter avsluttet prevensjon :(
Månedene gikk å alt av blodprøver såg perfekte ut men ingen mens..

I mars i år sendte fastlegen min meg til gynekolog på kvinneklinikken i håp om at hun kunne hjelpe.. ultralyden hun tok da viste en slimhinne i livmoren som ikke var mere enn 3 mm... normalen er 7 til 10 mm.. i tillegg til ca 14 cyster på hver eggstokk :(
Hun satte meg da på progynova som skulle hjelpe med å bygge opp slimhinnen og kansje få tilbake mens. Jeg skulle tilbake på kontroll etter 4 mnd.
Etter 3 mnd på kuren, i mai så kom endeli noe jeg trodde var mens men det ble med den ene gangen. 5 dager med meget rikelig blødning og kraftige mens smerter.
I mellom "mensen" 4 mai og til kontrolltimen ho gynekologen har jeg hatt perioder med murringer, kvalme, ekstremt ømme bryster og ekstremt trøtt.

I dag kom endelig kontroll timen og jeg hadde gruet med som fy å forventet det værste og mere til...

Det gynekologen fant va en cyste på den ene eggstokken og en slimhinne som målte 7 mm :D

Siden jeg ennå ikke hatt fått mensen regelmessig satte hun meg på provera 1x10 i 3 mnd for å få regelmessig mens så nå får vi se hva som skjer framover :D
Første tablett inntatt i dag!!

Blir en spennende tid framover og jeg er for første gang opptimistisk på mange mange mnd :D

Ble litt langt men er vell det dagbøker passer til ;)



Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
Så spennende:). Jeg har selv gått på provera og fungerte for meg:).

Masse lykke til:)


Gutt 06
MA-mai 14
Prøver på nr 2❤️❤️
 
Så spennende:). Jeg har selv gått på provera og fungerte for meg:).

Masse lykke til:)


Gutt 06
MA-mai 14
Prøver på nr 2❤️❤️
Tusen takk :D krysse alt som kan krysses for at det virker å at det blir en liten spire i magen om noen mnd ;)

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
 
Dag 5 med provera å merker ikke noe annet enn litt murringer i magen som om mensen er på tur :) 5 dager igjenn så blir spennende å se om dette virker på meg :D

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
 
I dag på dag 9 med provera kom faktisk tr :D så da starte man telling til dag 16 til man skal starte på nye 10 daga med provera :D
Å for første gang kan æ faktisk begynne å telle ned dager til dpo :D

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
 
Masse lykke til:). Jeg er på dag 7 med provera og skal gå på de i 6 dager til.. Har en del mensmurringer, så kan hende jeg får tr svar og da:).

Mange mnd skulle du bruke?:)


Gutt 06
MA-mai 14
Prøver på nr 2❤️❤️
 
Jeg skulle bruke de først 3 mnd å så se det ann :)
Har hatt mens murringer i 3 dager før jeg fikk tr så kan hende din og er rundt hjørne ;)

Hvorfor skal du gå i så mange dager?

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
 
Jeg skulle bruke de først 3 mnd å så se det ann :)
Har hatt mens murringer i 3 dager før jeg fikk tr så kan hende din og er rundt hjørne ;)

Hvorfor skal du gå i så mange dager?

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
Hmm jeg vet ikke egentlig.. Skal gå 14 dager med tbl og 14 dager uten. Skal ta det 2 mnd jeg da..


Gutt 06
MA-mai 14
Prøver på nr 2❤️❤️
 
Hmm jeg vet ikke egentlig.. Skal gå 14 dager med tbl og 14 dager uten. Skal ta det 2 mnd jeg da..


Gutt 06
MA-mai 14
Prøver på nr 2❤️❤️

Okay ja for på mæ så skal legen lage 28 dagers syklus med 10 dager på, så vente 2 dager på mens å så fra første dag mens regne jeg 16 dager å starte på nytt :p

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
 
Okay ja for på mæ så skal legen lage 28 dagers syklus med 10 dager på, så vente 2 dager på mens å så fra første dag mens regne jeg 16 dager å starte på nytt :p

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
Ja, vi får se hva kroppen min gjør:). Vi får krysse fingre på at syklusen stabiliserer seg og vi har spirer i magen snart:)❤️


Gutt 06
MA-mai 14
Prøver på nr 2❤️❤️
 
Dag nr 3 med tr og kjenne at mens smertene plager veldig :/ de er så smertefulle til tider at jeg holder på å dø :p
Før mitt første barn hadde jeg aldri noe som kunne ligne mens smerter å aldri ømme bryster mens nå så får jeg ALT :p
Men har tatt Panodil å skal ut å feire 3 års bryllups dag å 7 år i lag, sammen med min kjære fantastiske å tolmodige mann <3

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
 
Dag nr 3 med tr og kjenne at mens smertene plager veldig :/ de er så smertefulle til tider at jeg holder på å dø :p
Før mitt første barn hadde jeg aldri noe som kunne ligne mens smerter å aldri ømme bryster mens nå så får jeg ALT :p
Men har tatt Panodil å skal ut å feire 3 års bryllups dag å 7 år i lag, sammen med min kjære fantastiske å tolmodige mann <3

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
Det er også vanlig p få kraftigere smerter etter bruk av provera.. Kan anbefale naproxen smertestillende om du har veldig smerter..

Gratulerer med jubileum ❤️. Kos dere:)


Gutt 06
MA-mai 14
Prøver på nr 2❤️❤️
 
To daga siden æ va færdi med tr å vi starta prøvingen i går å skal satse på annen hver dag nå fram til eventuell neste mens ;) mannen er helt med å kjempe giret :p
Får se hvor lenge det varer for akkurat nå er foreldrene mine her å da blir det litt vanskelig :p
Men satse på at det går fint for vi begge er veldig positiv nå å veldig opptimistisk :D


Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
 
To daga siden æ va færdi med tr å vi starta prøvingen i går å skal satse på annen hver dag nå fram til eventuell neste mens ;) mannen er helt med å kjempe giret :p
Får se hvor lenge det varer for akkurat nå er foreldrene mine her å da blir det litt vanskelig :p
Men satse på at det går fint for vi begge er veldig positiv nå å veldig opptimistisk :D


Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
Ja d bli itj så enkelt me sængekos når svigers legg vægg i vægg. Du ska sjå dåkk får t å snik dåkk t nån runda læll :)

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
 
Ja d bli itj så enkelt me sængekos når svigers legg vægg i vægg. Du ska sjå dåkk får t å snik dåkk t nån runda læll :)

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
Får krysse fingran for det ja ;)

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
 
Ut fra første dag mens den 17 juli så skal eggløsning komme rundt denne tiden:) har prøvd å teste litt men nesten ikke strek i det heletatt de to siste dagene :p
Vi har værtfall klart å hatt sengekos annen hver dag i 10 dager nu å skal prøve så godt vi kan å fortsette sånn til tr lommer på besøk :) den 1 august starter jeg på provera igjenn....

Av en eller annen grunn så føler jeg at jeg ikke har å ikke kommer til å få eggløsning... kjenner at jeg blir litt deppa av tanken men håpe å krysser fingre for at det ikke er tilfelle ;)


Drømmer gjør det enklere å være positiv ❤
 
Huff kjenne man e veldig hormonell :/
Gråter for ingenting i dag :(
Kan vell komme av at men er en smule sliten også...Begge ungene har hatt sommerferie siden 16 juni og jeg har vært hjemme alene med de begge helt til nå å skal ennu være alene hjemme med de fram til skolestart :p
Pga økonomien og oppussing av huse så har mannen bestemt seg for å ikke ha ferie i år så den er litt kjip :(
I tillegg så går jeg nettbasert skole også så kjenner at man er veldig sliten akkurat nå men skal bli godt med helg snart :D

Drømmer gjør det enklere å være positiv ❤
 
I dag skulle jeg egentlig starte på en ny runde med provera i 10 daga men av en eller annen grunn kom det litt rosa friskt blod på papiret etter do besøk :eek:
I følge gynekologen så skulle jeg ikke ta provera om når æ blør så er så i tvil hva jeg skal gjøre :/
Må prøve å få tak i gynekologen på en eller annen måte å spørre :)

Drømmer gjør det enklere å være positiv ❤
 
Jeg fikk beskjed om å ta uansett, men ring Gyn og følg det hun sier :)


Gutt 06
MA-mai 14
Prøver på nr 2❤️❤️
 
Back
Topp