Svigermor/svigermonster.. Flere enn meg?

Bkno6457562

Flørter med forumet
For å gjøre en lang historie kort.

Jeg har hele tiden hatt en følelse av at svigermor er et monster. Å har egentlig fått det bevist. Hun har selv sagt at hun er farlig sint, så sint at hun til og med har gått etter kundene sine for å kjefte på dem pga at dem ikke var høflige nok mot henne.
Da barnet mitt ble født hadde jeg ikke noe lyst til at dette menneske skulle passe han alene, men tilbydde meg at vi godt kunne finne på noe sammen, men dette var ikke bra nok. Hu skulle ha han med seg aleine, dette sa jeg nei til å forklarte på en pen måte at jeg ikke ønsket å la henne passe han.
Etter dette ble det et hælvette..
Jeg er nå gravid med barn nr 2, å hun er fly forbanna, hun kom til oss å kjefta meg ned, ønsket at jeg skulle ta abort (halvveis i svangerskapet), at jeg lurte sønnen hennes, at jeg bare var sammen med han pga penger, at jeg tvingte han til å ikke ha kontakt med henne, hun ba meg gå til psykolog for å endre min tankegang fordi jeg var gal som ikke lot henne passe min sønn å fordi jeg har et veldig godt forhold til mine foreldre, at ingen kunne vel stole på meg, jeg var det mest unormale menneske hun visste om, å at jeg var sammen med sønnen hennes kun pga at han tjente så bra for da slapp jeg selv å jobbe.
Jeg kjenner at jeg blir kvalm å har lyst til å spy på henne. Etter denne hendelsen tok det 8 uker, så kom hun uanmeldt opp igjen, tok med sønnen ut å kjeftet ned han (slang dritt om meg), han ba henne reise for han orket ikke drittprate hennes å løste døra. Da låste hun seg inn å fortsatte å bråke.
Jeg går rett og slett ikke ute i byen lenger, tenk om jeg møter på henne. Hun har jo tydelig ingen sperrer, å jeg veit ikke hva hun er istand til å gjøre.
Er det jeg som mistolker dette menneske eller er hun farlig?

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg hadde flytta. Hadde ikke klart å levd sånn med ei kjerring som klikker i tide og utide. Være redd for å møte på hu så fort jeg går utafor dørene... Sånn ville jeg ikke levd. Jeg hadde rett og slett krevd av min mann å flytte da. Til en ny plass og ny start. Langt bort i fra svigermonster. I mitt hode har du virkelig svigermonster gitt. :( Håper dere finner utav noe som hjelper for dere ! Klem

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Jeg har ikke en svigermor, men en svigerfar som er et lite monster. Og jeg har hørt akkurat de samme argumentene du har hørt, og mange fler og. Så fort jeg klarer sånn nogenlunde å innfinne meg med han, så gjør han noe komplett idiotisk, som setter meg helt tilbake igjen. For meg kom det til en stopp da han valgte å låne dåpsgavepenger poden fikk fra familie i utlandet uten å spørre om det var greit, for så å lyve om grunnen etterpå. Så min måte å løse det på nå, er at jeg gir f! Jeg er hyggelig og smiler når jeg absolutt må, men jeg prøver overhodet ikke å bygge noe forhold mer. Jeg har fått nok

Omg, og jeg trodde mi var ille. Høres ikke greit ut. Jeg tenker at uansett om man liker svigerdatteren sin eller ikke, skal man behandle personen med respekt. Med tanke på sønnen sin osv. Hørtes ikke greit ut :(

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

Vanskelig å si. Tenk deg i hennes situasjon: sønnen din blir voksen og blir sammen med ei som du følte ikke var glad i han og behandlet han bra, og i tillegg nektet hun henne kontakt med barnebarnet ditt. Hva hadde du følt da?

Men å slenge dritt og kjefte er ikke greit! Man må oppføre seg sivilisert og prøve å løse problemene sammen istedenfor. Men da må begge gå inn for det - og du har tydeligvis bestemt deg på forhånd at hun er et svigermonster? Hun merker nok godt om du ikke vil ha noe med henne å gjøre og da kutter du kontakten hennes med sønnen og barnebarnet også.

At hun er farlig eller om du overreagerer kan man jo nesten ikke svare på ut fra kun det der. Det du beskriver er jo kun kort oppramset hva hun har gjort og sagt, men lite konkret. Det er jo tydelig at hun ikke sier pene ting til/om deg, og det skjønner jeg jo godt at du reagerer på. Men vi vet jo ikke noe om du evt. har deltatt på krangler eller sagt stygge ting tilbake. Slike ting har ofte to sider, uten at jeg anklager deg for noe. Men dersom du selv ikke hadde noen spesiell grunn til å holde henne vekk kan jeg jo skjønne at det føles sårt for henne å bli utestengt.

Tenker jo at noen rolige samtaler kunne vært en løsning, men om det ikke funker og hun bare oppfører seg stygt så er det ikke noen grunn til å utsette seg for det.

Hva sier mannen din til dette da?

Vanskelig å si. Tenk deg i hennes situasjon: sønnen din blir voksen og blir sammen med ei som du følte ikke var glad i han og behandlet han bra, og i tillegg nektet hun henne kontakt med barnebarnet ditt. Hva hadde du følt da?

Men å slenge dritt og kjefte er ikke greit! Man må oppføre seg sivilisert og prøve å løse problemene sammen istedenfor. Men da må begge gå inn for det - og du har tydeligvis bestemt deg på forhånd at hun er et svigermonster? Hun merker nok godt om du ikke vil ha noe med henne å gjøre og da kutter du kontakten hennes med sønnen og barnebarnet også.

Er du seriøs nå? Når man skal la noen være alene med barnet sitt, så er første bud at man stoler på at de klarer å ta vare å barnet på en god og trygg måte. Når det ikke er tilfelle, så ser jeg overhodet ingen grunn til at hun skal få passe barnet alene. Og det står ingenting om nekt av kontakt, men nekt av barnepass alene, uten foreldrene til stede, STOR forskjell. Og forhåndsbestemt seg for svigermonster, har du lest hele teksten og hva dette kvinnemennesket faktisk har gjort og sagt? Uansett samme pokker hvor mye man måtte innbille seg at den barnet sitt er sammen med ikke er den rette for han/henne, så oppfører man seg ordentlig og behandler de med høflighet. Man går ikke rundt og skjeller de ut på den måten der.

Jeg tror forøvrig ikke hun er farlig, men jeg tror hun er ei real hurpe som kan gjøre ting veldig ukoselig om hun skulle få det for seg.

Jeg bestemte meg ikke på forhånd at hun var et monster, men at hun var sær å spesiell.. Dessuten var barnet 2 mnd da hu spurte om å få passe han aleine, å det hadde jeg ikke lyst til. Å etter det klikket det for hu, å får ikke akkurat mer lyst til at hun skal passe barnet mitt med denne oppførselen.
De gangene hun har kommet opp for å snakke, har det blitt et hælvette. Jeg har forholdt meg rolig, å svart ja og nei bare. Men da får jeg høre at jeg er frekk og spydig, at jeg leker dronninga på haugen.
Hun bor 20 min unna, så vil si det er ganske nærme.
Jeg har aldri sagt noe stygt til hun, jeg sa ifra på en veldig pen måte at jeg ikke ønsket å låne bort barnet mitt enda, at jeg ikke var klar. Men tilbydde meg å bli med, så jeg tenker : hva er det hun egentlig skal med barnet? Leke at hun er mora, eller hva??!
Veit jo ikke hva dette menneske er i stand til å gjøre.
Å vi leiter etter nytt hus.

Dessuten skjønner jeg ikke hvorfor hun skal føle at jeg ikke er glad i sønnen hennes, eller at jeg bare er ute etter pengene hans. For jeg har aldri bedt han om en krone utenom ting til barna. Å jeg hadde ikke fått to barn med han om jeg ikke ønsket at han skulle være far til mine barn.

Jeg har også sagt at at gjerne må ha kontakt med mora si, men at jeg ikke ønsker å ha noe med hu å gjøre. Da er det opp til han å kontakte henne.

Jeg bestemte meg ikke på forhånd at hun var et monster, men at hun var sær å spesiell.. Dessuten var barnet 2 mnd da hu spurte om å få passe han aleine, å det hadde jeg ikke lyst til. Å etter det klikket det for hu, å får ikke akkurat mer lyst til at hun skal passe barnet mitt med denne oppførselen.
De gangene hun har kommet opp for å snakke, har det blitt et hælvette. Jeg har forholdt meg rolig, å svart ja og nei bare. Men da får jeg høre at jeg er frekk og spydig, at jeg leker dronninga på haugen.
Hun bor 20 min unna, så vil si det er ganske nærme.
Jeg har aldri sagt noe stygt til hun, jeg sa ifra på en veldig pen måte at jeg ikke ønsket å låne bort barnet mitt enda, at jeg ikke var klar. Men tilbydde meg å bli med, så jeg tenker : hva er det hun egentlig skal med barnet? Leke at hun er mora, eller hva??!
Veit jo ikke hva dette menneske er i stand til å gjøre.
Å vi leiter etter nytt hus.

Dessuten skjønner jeg ikke hvorfor hun skal føle at jeg ikke er glad i sønnen hennes, eller at jeg bare er ute etter pengene hans. For jeg har aldri bedt han om en krone utenom ting til barna. Å jeg hadde ikke fått to barn med han om jeg ikke ønsket at han skulle være far til mine barn.

Nei det er forståelig at du ikke vil låne bort babyen!! Og ut i fra dette innlegget så kan jeg ikke skjønne hvorfor hun skal ha noe i mot deg. Ut i fra hovedinnlegget hørtes det kanskje ut som saken hadde flere sider. Og som jeg skrev så kan hun ikke oppføre seg sånn. Prøvde bare å forstå hvorfor... Kanskje hun sliter med å ikke ha kontrollen og bestemme hvordan ting skal være?

Ja, jeg tror at hun føler at hun mister litt kontrollen nå som sønnen hennes starter en egen familie. Da kan liksom ikke hu bestemme hvilken farge han skal ha på gardiner, sofaen osv osv.. Om du skjønner?
Men det her er vel ikke riktig måte å gjøre det på, hun kommer jo ingen vei med å være et troll!

Hun må jo skjønne at jeg ikke ønsker å ha henne i verken mitt eller barna sitt liv da hun driver sånn?
Å da hun ber meg om å ta abort fordi hun ikke gleder seg, da ser ikke jeg på hun som noen farmor å har egentlig sagt opp den rollen for lengst!

For å gjøre en lang historie kort.

Jeg har hele tiden hatt en følelse av at svigermor er et monster. Å har egentlig fått det bevist. Hun har selv sagt at hun er farlig sint, så sint at hun til og med har gått etter kundene sine for å kjefte på dem pga at dem ikke var høflige nok mot henne.
Da barnet mitt ble født hadde jeg ikke noe lyst til at dette menneske skulle passe han alene, men tilbydde meg at vi godt kunne finne på noe sammen, men dette var ikke bra nok. Hu skulle ha han med seg aleine, dette sa jeg nei til å forklarte på en pen måte at jeg ikke ønsket å la henne passe han.
Etter dette ble det et hælvette..
Jeg er nå gravid med barn nr 2, å hun er fly forbanna, hun kom til oss å kjefta meg ned, ønsket at jeg skulle ta abort (halvveis i svangerskapet), at jeg lurte sønnen hennes, at jeg bare var sammen med han pga penger, at jeg tvingte han til å ikke ha kontakt med henne, hun ba meg gå til psykolog for å endre min tankegang fordi jeg var gal som ikke lot henne passe min sønn å fordi jeg har et veldig godt forhold til mine foreldre, at ingen kunne vel stole på meg, jeg var det mest unormale menneske hun visste om, å at jeg var sammen med sønnen hennes kun pga at han tjente så bra for da slapp jeg selv å jobbe.
Jeg kjenner at jeg blir kvalm å har lyst til å spy på henne. Etter denne hendelsen tok det 8 uker, så kom hun uanmeldt opp igjen, tok med sønnen ut å kjeftet ned han (slang dritt om meg), han ba henne reise for han orket ikke drittprate hennes å løste døra. Da låste hun seg inn å fortsatte å bråke.
Jeg går rett og slett ikke ute i byen lenger, tenk om jeg møter på henne. Hun har jo tydelig ingen sperrer, å jeg veit ikke hva hun er istand til å gjøre.
Er det jeg som mistolker dette menneske eller er hun farlig?

Min svigermor kommer heller aldri til å få være alene med mine barn, eller ha noe særlig med dem å gjøre :)

♡02.03.2015♡

Hun må jo skjønne at jeg ikke ønsker å ha henne i verken mitt eller barna sitt liv da hun driver sånn?
Å da hun ber meg om å ta abort fordi hun ikke gleder seg, da ser ikke jeg på hun som noen farmor å har egentlig sagt opp den rollen for lengst!

Hva sier mannen din til dette? Alt hun har gjort i forkant er jo ekstremt, men kan kanskje forklares med at hun synes at sønnen skaffer seg ett nytt liv er vanskelig. (Selvom det er uakseptabelt av den grunn)
Men å be deg ta abort er rett og slett skammelig!

Han sier ikke stort, men trur det er vanskelig for han siden hun alltid kommer til å væra mora hans. Men ovenfor meg burde han jo kutte hu ut.

Det styggeste av alt var at hun sa at det spilte ingen rolle om man tok abort etter uke 18 for man fikk en pille sånn at ungen døde, å ut av f.... skulle ungen uansett om den var levende ell dø! Hu kjente mange som hadde gjort det hu, så det burde ikke være noe problem for oss heller!
Hun er jo syk i huet!

Han sier ikke stort, men trur det er vanskelig for han siden hun alltid kommer til å væra mora hans. Men ovenfor meg burde han jo kutte hu ut.

Det styggeste av alt var at hun sa at det spilte ingen rolle om man tok abort etter uke 18 for man fikk en pille sånn at ungen døde, å ut av f.... skulle ungen uansett om den var levende ell dø! Hu kjente mange som hadde gjort det hu, så det burde ikke være noe problem for oss heller!
Hun er jo syk i huet!

Hun er jo syk i huet!

:eek::eek::eek:

Back
Topp