Hvem går dere til?

Nell@

Forelsket i forumet
Lege?
Jordmor?
Gynekolog?

Noen andre?

Og når begynte dere gå dit eller skal dere dit?

Går til det jeg må:P
Hr vært hos lege i uke 9, blir ultralyd samt spesialist på sykdommen min i august og bestiller kanskje jordmortime til uke 22-24.
Liker egentlig best å gå til jordmor, men denne gangen kjenner jeg at jeg ikke er så opptatt av kontroller....3dje og siste gang:P

Jente2009,Jente2011 og Baby2015
Termin 09.01.2015

Jeg skal til fastlege på torsdag å ta diverse prøver
og jordmor 19.August

Går annenhver gang til lege og jordmor. Hos legen tas alt av blodprøver, mens det er tid til mer samtale hos jordmor. Legetimen min varer vel ca 20 min, mens jeg var inne hos jordmor ca 1,5 time sist :) samtalene er selvfølgelig relatert til svangerskapet, men også mye rundt fødsel og barseltid. Syns det er greit å også gå til jordmor da hun er litt mer ekspert på gravide :)

Begge måler magen, tar blodtrykk og sjekker urinprøve, sjekker hjertelyd og fyller ut helsekort.

Her blir det nok kun jordmor. Gjorde det sist gang også, bortsett fra en gang. Synes jordmor tok seg mer tid og skjønte mer hva jeg lurte på. J
Har mannlig lege da, så kan være derfor :-)

Har vært hos jordmor i uke 6 og uke 11. Legen min har permisjon så har derfor bare vært hos jordmor. Kommer nok til å gå til legen og når hun er tilbake i august. Har verdens beste fastlege og jordmor:)

Her går jeg bare til JM. Legen har liksom ikke like mye tid føler jeg.
Begynte å gå til JM med en gang jeg fikk positiv test, siden jeg måtte søke om svangerskapspenger.

Jeg er hos Spesialist gynekolog, SKal til lege 29 aug og tenkte jeg skulle snakke med JM pågrunn av fødsel osv ..

Var hos legen i uke 5 og uke 14, slyttet i uke 15 og får ikke ny fastlege før jeg er 18 uker.. Får se etter det..

❤ Jente januar 2012 ❤
❤ Magetroll januar 2015 ❤

Termin 03.01.15

Sendt via BV-appen

Kommer til å gå til jordmor. Å evnt lege ved behov.
Syns d virker greit å gå til jordmor hvor det er bedre tid til en.

Jeg var til lege i uke 11-12 og skal på 2. legekontroll neste uke (da er jeg 15 uker). Så skal jeg til jm når jeg er 18-19 uker. Gleder meg til jm og at hun har satt av en hel time. Fornøyd med legen min, men blir ikke mye tid til snakking, spørsmål osv. der...

Kun lege
Gikk til jordmor med nr 1 og hun var opphengt i vekten hele tiden (enten hadde jeg lagt på meg for mye eller så for lite osv. -la på meg 8 kg i hele svangerskapet-)
Lurer på om det vekt greiene var pga at hun selv var en babeball, hun kunne all teorien men hadde ingen barn selv. Skulle egentlig gått til henne etter fødselen med eldstemann men skiftet helsestasjon og fikk en helsesøster som hadde egne barn.

Her blir det nok kun jordmor. Gjorde det sist gang også, bortsett fra en gang. Synes jordmor tok seg mer tid og skjønte mer hva jeg lurte på. J
Har mannlig lege da, så kan være derfor :)

Jeg har mannlig lege men han er kjempedyktig og om han ikke har svar der og da så ringer han meg med svaret :-)
Er nok stor forskjell på leger, uavhengig av kjønn :-))

Jordmor

---------------------------------------
♡ Vi venter nummer 3 ♡
☆Januar 2015☆

Back
Topp