Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Haha sign den med mannen ;-)Her lager vi mat i store kvanta og fryser ned. Biffgryter, lapskaus, supper og pizza. Vår egen "hurtigmat" som vi vet eksakt hva innholderJo større kvantum, desto billigere per porsjon
Bruker medlemskort (Trumph og Coop) for det det er verdt.
Har en leveregel om å aldri kaste mat, rettene bestemmes av hva som er tilgjengelig.
Vi skal snart begynne med ukesmenyer ( og handle 1 gang i uken).
MITT. HETESTE TIPS:
Send mannen på butikken! Her er det mannen som handler mens jeg er hjemme med baby. Og mannen min hater butikker, han løper og henter eksakt hva som står på handlelisten - ikke noe merBeste sparetiltaket vi har
Sent from my iPhone using BV Forum
Her er det farlig å sende mannen på butikken for han kjøper alltid de dyreste tingene av det vi skal ha
Jeg følger med på tilbudsaviser. Coop Obs har ofte ting på tilbud, som såpe til hender, vaskemaskin, oppvaskmaskin, toalettpapir, kjøkkenpapir, tannkrem. De har 10 og 15 og 20kr tilbud som er veldig greie, og de har alltid "tilbudstorg",
Spar har også ofte 10kr tilbud. Rema og Kiwi er generelt billige, og bleie/bindavtalen er fin.
Coopkort og trumf er kjempegreie å bruke også
Jeg pleier også å se på kiloprisen når jeg handler, istedet for pris per stk.
Sign. den øverste setningen derSkjønner ikke greia med det altså...
Så hvis han skal handle alene, så poengterer jeg nøye på handlelisten.
Tacosaus-landlord for eks![]()
Akkurat
Og det holder med 300g kylling, vi trenger ikke 750 :O Eller to poser tacochips. Og coop sin kjøttdeig på tilbud funker like fint som gilde til fullpris![]()
Aldri hørt om landlord, hva er det?Her sjekker jeg tilbudsavisene og lager ukes meny ut i fra det.
Tar alltid vare på rester og har dagen etter. I dag har vi for eks lasagne, og det er middag for 2 dager![]()
Vi storhandler hver man. eller tirs.
Vi handler svært lite ferdigmat/hurtigmat,men lager derimot det meste fra bunnen av.
Drikke mye vann, brus er for eks ikke akkurat billig
Handle first price,landlord etc. Kyllingfilet fra first price er godt, samme med svinekotelettene
Ofte har matbutikkene en egen plass for mat som går ut på dato samme dag eller dagen etterpå, da kan man få billig middag. Er jo bare å fryse. Vi hadde deilig biffsnadder i går for eks, kjøttet fikk vi kjempe billig pga.dato![]()
Se på kilo-prisen,str.på pakken betyr lite.
Asia-sjapper/utenlanske butikker er ofte billigere på frukt og grønnsaker.
Blader,bøker o.l. kan fort bli dyrt om man leser mye. Hva med å låne på biblioteket?
Tenk over når man fyller bensin, mandagsmorgen er den som oftest billigst.
Aldri hørt om landlord, hva er det?
Sent from my HTC One using BV Forum mobile app
Det har jeg ikke sett gitt. Handler der. Sett Nordfjord da. Det er jo billigere ogBilligmerke ala first price som de selger på rema1000![]()
Det har jeg ikke sett gitt. Handler der. Sett Nordfjord da. Det er jo billigere og![]()
Handler buttikkenes egne merker (helst first price) av rene produkter (er mer skeptisk til ferdige produkter) som kjøtt etc og papirprodukter.
Planlegge inn billige middager flest mulig ganger på en uke. Eksempler på "billigmiddag" som slår an hos oss: svin på skogen: 1pk gilde strimlet svinekjøtt marineres i hvitløk, soyasaus, olivenolje og litt sitronsaft mens jeg kutter de grønnsakene jeg vil ha (i dag var det rødløk, gulrot, sopp, squash og brokkoli). Freser grønnsaker og deretter kjøttet, koker alt i 3dl vann i 5min, tilsetter litt maizenna og 2ss rømme. Serveres med ris eller aller helst byggryn. Digg!
Frosne kyllinglår (naturell/rå, jeg bruker first price) legges i ildfast form i ovn i ca 1 time (med litt smør eller annet fett). Deretter legger jeg inn grønnsaker (alltid minst 5 typer til all middag). Etter ca 30min legger jeg inn 1/2cherrytomater som har lagt en stund i balsamico. Strør basilikum over før servering. Serveres med byggryn (Evt ris).
Vi lager all mat (vanligvis) fra bunn, og praktiserer "minimum 5 farger" -grønnsaker til alle middager. Men vi varierer hva etter pris og etter hva vi har de andre dagene, slik at alt blir brukt opp og vi kan kjøpe det som er billig den perioden. Man kan også (og bør) kutte kjøttmengden om man har mye grønnsaker!