Graviditet er skummelt!

Da har jeg regnet og sjekket opp og i mente... ble gravid 6. eller 7. juni... fikk positiv test 15.juni... da stemmer det vel? :p
Rotet med datoen da jeg tok den første testen... skulle nok vært umulig å fått positiv test så tidlig som tre dager etter unnfangelse..... :)
Jaja, da venter vi bare til neste ul om to uker... :)
Så dvs du fikk positiv g-test 8-9 dpo? Det skal være mulig :) Den var vel sikkert ikke så sterk da, eller?

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Men skulle du bare være 4 uker på vei nå? For jeg mener å huske at hjertet ikke begynner å slå før i uke 5?

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
DA! skjønner jeg ALT!
Jeg har vært bekymret for lavt Hcg nivå, manglende symptomer o.s.v.
Vel, det er ikke så rart det da, for jeg er jo ikke så innmarig langt på vei!
På skjermen kunne vi så vidt se en liten c med en fostersekk trill rund og et hjerte som slo som bare det...
Så alt er helt perfekt så langt, bare veldig mye tidligere enn først antatt! :)
Så da blir det en mars-baby om alt går bra..
Skal til ny ul om to uker, så blir jeg sendt til trondheim for fostervannsprøve om alt ser bra ut på neste ul....
NÅ skjer det ting! :) Endelig...
Så fantastisk:). Deilig at alt er bra❤️❤️


Gutt 06
MA-mai 14
Prøver på nr 2❤️❤️
 
Så dvs du fikk positiv g-test 8-9 dpo? Det skal være mulig :) Den var vel sikkert ikke så sterk da, eller?

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Den var veldig svak, så jeg tok flere tester for å se om det bare var "skyggestrek" eller feil med testen :p
Tok så en test senere som ble negativ, for så å bli positiv igjen et par dager etterpå...
etter to uker ble testen helt klart positiv. men da var jeg vel fire uker på vei da kanskje?
Er ganske forvirret, for det er mye som skurrer her nå med tiden mellom mens, eggløsning, positiv test og ul....
 
Men skulle du bare være 4 uker på vei nå? For jeg mener å huske at hjertet ikke begynner å slå før i uke 5?

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

vel.. jeg skjønte ikke helt hva de mente på sykehuset, for de snakket noe om at jeg sikkert ikke var mer enn fire uker på vei, men de må jo mene at spiren ikke er mer enn fire uker og at jeg da er seks uker på vei?!
For man kan vel ikke få positiv test FØR man blir gravid!! :O

Det er da en uke ca mindre enn vi først trodde. Men samtidig har jeg tatt en CB digital med ukeindikator som viste riktig uke da jeg var i uke 4-5 ( tror jeg det var )... hvordan kan det være hvis jeg var 3-4?
nei, jeg skjønner ikke så mye akkurat nå, men må da tro at alt er som det skal være, bare veldig veldig lite :p
Hcg´n stiger og kvalmen har definitivt tatt seg opp, så satser på at jeg er seks uker på vei og at alt blir litt klarere på ul om to uker :p
 
vel.. jeg skjønte ikke helt hva de mente på sykehuset, for de snakket noe om at jeg sikkert ikke var mer enn fire uker på vei, men de må jo mene at spiren ikke er mer enn fire uker og at jeg da er seks uker på vei?!
For man kan vel ikke få positiv test FØR man blir gravid!! :O

Det er da en uke ca mindre enn vi først trodde. Men samtidig har jeg tatt en CB digital med ukeindikator som viste riktig uke da jeg var i uke 4-5 ( tror jeg det var )... hvordan kan det være hvis jeg var 3-4?
nei, jeg skjønner ikke så mye akkurat nå, men må da tro at alt er som det skal være, bare veldig veldig lite :p
Hcg´n stiger og kvalmen har definitivt tatt seg opp, så satser på at jeg er seks uker på vei og at alt blir litt klarere på ul om to uker :p
Du fikk ikke vite hvor stor den lille var? Altså antall millimeter? For det finnes en tabell de opererer med for å anslå hvor langt man er på vei ut ifra målene på embryoet. :) Tror det heter CRL-mål, går an å google det. 5-6 uker høres mer riktig ut i forhold til at hjertet slår i alle fall. Og CB ukeindikator slår ut på et ganske vidt spekter av HCG, så det er ikke alltid ukene de anslår stemmer nøyaktig. Så utrolig deilig å få svar på hvorfor ting har vært litt rart da i alle fall :D

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Du fikk ikke vite hvor stor den lille var? Altså antall millimeter? For det finnes en tabell de opererer med for å anslå hvor langt man er på vei ut ifra målene på embryoet. :) Tror det heter CRL-mål, går an å google det. 5-6 uker høres mer riktig ut i forhold til at hjertet slår i alle fall. Og CB ukeindikator slår ut på et ganske vidt spekter av HCG, så det er ikke alltid ukene de anslår stemmer nøyaktig. Så utrolig deilig å få svar på hvorfor ting har vært litt rart da i alle fall :D

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app


Joda, de snakket noe om noe millimeter :p jeg fikk ikke med meg helt da de to damene ikke var heeelt enig på hvor de skulle måle :p men under en cm var det ihvertfall :p ImageUploadedByBV Forum1404902904.417926.jpg


Pittepittelite :p


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Joda, de snakket noe om noe millimeter :p jeg fikk ikke med meg helt da de to damene ikke var heeelt enig på hvor de skulle måle :p men under en cm var det ihvertfall :p Vis vedlegget 67985


Pittepittelite :p


Sent from my iPhone using BV Forum
Det står kanskje på bilde hvor stor den er?:). Så nydelig liten spire❤️❤️


Gutt 06
MA-mai 14
Prøver på nr 2❤️❤️
 
Det står kanskje på bilde hvor stor den er?:). Så nydelig liten spire❤️❤️


Gutt 06
MA-mai 14
Prøver på nr 2❤️❤️

Fikk ikke bilde, så jeg snek meg til å knipsa med mobilen før jeg måtte levere det fra meg... Så etterpå at jeg ikke hadde fått med mer enn akkurat bildet :/
Regner med målene blir eksakte om to uker :p


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Fikk ikke bilde, så jeg snek meg til å knipsa med mobilen før jeg måtte levere det fra meg... Så etterpå at jeg ikke hadde fått med mer enn akkurat bildet :/
Regner med målene blir eksakte om to uker :p


Sent from my iPhone using BV Forum
Å ja:). Spennende neste gang da:). Kos deg med lille spire i magen❤️


Gutt 06
MA-mai 14
Prøver på nr 2❤️❤️
 
Ingen tvil om at jeg er gravid... får ikke gjort noe om dagen.. femåringen har blitt mistenksom og henger på meg konstant... Mamma skal gjøre alt og mamma er den eneste som duger for tiden..
Kan vel ha noe med at jeg ikke orker noe... :S

Kvalmen er helt vanvittig... syns det lukter surt på kjøkkenet hele tiden, kjenner fuktstank på badet og ingen kan puste på meg for da brekker jeg meg, min egen morgenånde får meg til å spy....
Det eneste jeg får til å spise er ostehorn med ost og skinke eller mykt brød med majones, hvitost og grillkrydder... faktisk... :S
Det eneste som ikke gjør meg kvalm av drikke er rødbrus av alle ting i verden... :O Vann smaker våt papp og saft gir meg sure oppstøt....
Dette er det rareste jeg har vært igjennom noen gang...
Med førstemann var jeg litt kvalm med litt nedsatt matlyst, men kunne spise meg mett på frukt og fiskekaker ihvertfall... og vann og juice var det beste i verden.... klarer ikke tanken på noe nå... :/
Vet jeg ønsket meg symptomer...... skjønner man skal være forsiktig med hva man ønsker seg :p
Har sovet hele dagen og kjæresten har tatt seg av skatten min... jeg skal snart gå å legge meg igjen... er så trøtt...hele tiden...
Skal kjøre på ferie med femåringen i morgen.. fire timer å kjøre..... med tusen spørsmål underveis :p Blir en prøvelse, men må nok ta mange pauser, så jeg ikke sovner eller kaster opp :p
kjæresten må jobbe, så dette blir tungt.... men skal nok klare dette også :)

Nå gleder jeg meg til første trimester er over, slik at det kanskje slipper litt... på kvalmen ihvertfall.. den er værst... :/
 
Så bra at alt ser bra ut med lille, men leit at du er så kvalm. Jeg har selv hatt hyperemesis og det var grusomt. Håper du fortsetter å få i deg noe å spise og drikke hjemme, og at alt går bra videre med den lille. ♡ Om du etter hvert vil flytte til mars 2015 så er det bare å sende PM til en av moderatorene så kan de flytte hele dagboken din. Så vet du at det går an. På terminforum får man gjerne mer konkrete tips fra andre som er akkurat like langt på vei. :)

*Taster på app på mobilen*
 
Så bra at alt ser bra ut med lille, men leit at du er så kvalm. Jeg har selv hatt hyperemesis og det var grusomt. Håper du fortsetter å få i deg noe å spise og drikke hjemme, og at alt går bra videre med den lille. ♡ Om du etter hvert vil flytte til mars 2015 så er det bare å sende PM til en av moderatorene så kan de flytte hele dagboken din. Så vet du at det går an. På terminforum får man gjerne mer konkrete tips fra andre som er akkurat like langt på vei. :)

*Taster på app på mobilen*
Tusen takk! :) skal gjøre det ;-)



Sent from my iPhone using BV Forum
 
Nå klokken 12 er det tid for ny uktralyd... Har vært så kvalm og hatt så vondt på brystvortene at det burde være i orden der inne :p
Har vel ikke helt sunket inn enda... Eller så er frykten blitt fryktelig stor for at det skal være noe galt med denne også...
Tror ikke jeg kommer til å skjønne mye før den lille er kommet ut til neste år... Blir lenge å gå med bekymringer og uvissthet...
Man vet jo aldri helt sikkert...
Det var ingen som så at min lille skatt hadde et stort ryggmargsbrokk, så man kan jo aldri være helt sikker....
Etter forstervannsprøven kan man vel puste litt mer ut, men den prøven er jo i seg selv en risiko...
Kjenner jeg er sliten nå...
Gruer meg til de neste mnd. Med skolestart og prøver i trondheim... Mye på en gang....


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Nå klokken 12 er det tid for ny uktralyd... Har vært så kvalm og hatt så vondt på brystvortene at det burde være i orden der inne :p
Har vel ikke helt sunket inn enda... Eller så er frykten blitt fryktelig stor for at det skal være noe galt med denne også...
Tror ikke jeg kommer til å skjønne mye før den lille er kommet ut til neste år... Blir lenge å gå med bekymringer og uvissthet...
Man vet jo aldri helt sikkert...
Det var ingen som så at min lille skatt hadde et stort ryggmargsbrokk, så man kan jo aldri være helt sikker....
Etter forstervannsprøven kan man vel puste litt mer ut, men den prøven er jo i seg selv en risiko...
Kjenner jeg er sliten nå...
Gruer meg til de neste mnd. Med skolestart og prøver i trondheim... Mye på en gang....


Sent from my iPhone using BV Forum

Lykke til på UL.
 
Nå klokken 12 er det tid for ny uktralyd... Har vært så kvalm og hatt så vondt på brystvortene at det burde være i orden der inne :p
Har vel ikke helt sunket inn enda... Eller så er frykten blitt fryktelig stor for at det skal være noe galt med denne også...
Tror ikke jeg kommer til å skjønne mye før den lille er kommet ut til neste år... Blir lenge å gå med bekymringer og uvissthet...
Man vet jo aldri helt sikkert...
Det var ingen som så at min lille skatt hadde et stort ryggmargsbrokk, så man kan jo aldri være helt sikker....
Etter forstervannsprøven kan man vel puste litt mer ut, men den prøven er jo i seg selv en risiko...
Kjenner jeg er sliten nå...
Gruer meg til de neste mnd. Med skolestart og prøver i trondheim... Mye på en gang....


Sent from my iPhone using BV Forum

Høres slitsomt ut med så mye kvalme! Håper det bedrer seg snart!
Og lykke til med ul og fostervannsprøver etterhvert :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp