Første kontroll

Emmis1

Flørter med forumet
Vært på første kontroll hos fastlege. Ble satt frem 6 dager, men tror mer på min egen termin. men men... får se på oul. Henvisning ble sendt, og fikk bestilt time hos jordmor;-) Nå gikk det litt mer opp for meg, selv om jeg ikke fikk tatt ul!

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Så bra;) hvorfor mente han at du var lenger på vei?

Jeg ble satt 4 dager frem fordi de tar utgangspunkt i siste mens og syklus på 28 dager..men jeg tar også utgangspunkt i min utregning fordi jeg vet når el var, å målinger som er gjort på tidlig ul stemmer overens med det:)

❤️️Termin 4.januar❤️

Så bra;) hvorfor mente han at du var lenger på vei?
Legen regner utifra en syklus på 28 dager. Men jeg har vært så ustabil, og har for det meste ligget på 39. Derfor sa hun bare "vi får se på oul". Så det blir spennende!

Jeg var på tidlig UL på mandag, ble satt tilbake nesten 2 uker på målingen, enda jeg vet når siste menstruasjon var, og datoer for befruktning, 1-2 mai, etter det var barnefar bortreist. Nå skal det sies at jeg ikke var fornøyd med denne legen sist sv.skap, da han ikke trodde på meg da jeg sa jeg hadde sv.forgiftning, enda blodtrykk og urin tilsa det - samt vann i kroppen og sterk hodepine. Ble innlagt på sykehus med sv.forgiftning og fødsel som var startet 11 dag for tidlig uten at jeg merket noe (legen ville sende meg på sykehuset en uke etter). Er det noen andre som har blir satt så mye tilbake? ImageUploadedByBV Forum1404601183.480963.jpg Synes tydelig at målingen er feil? For fosteret er vel litt lengre enn streken tilsier? Jeg kan umulig være 8+3 som legen sa på mandag tipper heller 10+3 i dag. Min siste menstruasjon var 17. April, med foreløpig termin 25. Januar. Noen andre som har opplevd dette? Eller som er cirka like langt på vei som meg? :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg var på tidlig UL på mandag, ble satt tilbake nesten 2 uker på målingen, enda jeg vet når siste menstruasjon var, og datoer for befruktning, 1-2 mai, etter det var barnefar bortreist. Nå skal det sies at jeg ikke var fornøyd med denne legen sist sv.skap, da han ikke trodde på meg da jeg sa jeg hadde sv.forgiftning, enda blodtrykk og urin tilsa det - samt vann i kroppen og sterk hodepine. Ble innlagt på sykehus med sv.forgiftning og fødsel som var startet 11 dag for tidlig uten at jeg merket noe (legen ville sende meg på sykehuset en uke etter). Er det noen andre som har blir satt så mye tilbake? Vis vedlegget 67558 Synes tydelig at målingen er feil? For fosteret er vel litt lengre enn streken tilsier? Jeg kan umulig være 8+3 som legen sa på mandag tipper heller 10+3 i dag. Min siste menstruasjon var 17. April, med foreløpig termin 25. Januar. Noen andre som har opplevd dette? Eller som er cirka like langt på vei som meg? :)

Jeg er 10+6 med termin 29.januar.. :)

Ser jo ut som at streken burde vært litt lengre. Og to uker tilbake er ganske mye!

Jeg var på tidlig UL på mandag, ble satt tilbake nesten 2 uker på målingen, enda jeg vet når siste menstruasjon var, og datoer for befruktning, 1-2 mai, etter det var barnefar bortreist. Nå skal det sies at jeg ikke var fornøyd med denne legen sist sv.skap, da han ikke trodde på meg da jeg sa jeg hadde sv.forgiftning, enda blodtrykk og urin tilsa det - samt vann i kroppen og sterk hodepine. Ble innlagt på sykehus med sv.forgiftning og fødsel som var startet 11 dag for tidlig uten at jeg merket noe (legen ville sende meg på sykehuset en uke etter). Er det noen andre som har blir satt så mye tilbake? Vis vedlegget 67558 Synes tydelig at målingen er feil? For fosteret er vel litt lengre enn streken tilsier? Jeg kan umulig være 8+3 som legen sa på mandag tipper heller 10+3 i dag. Min siste menstruasjon var 17. April, med foreløpig termin 25. Januar. Noen andre som har opplevd dette? Eller som er cirka like langt på vei som meg? :)

Oj, to veker var mykje, og ja, den målinga ser feil ut. (Ikkje at eg er ekspert, men det ser ut som det er målt for lite). Var litt artig å lese om datoane dine, for mine er akkurat dei same mtp, siste mens, befruktning og termin. Eg har ganske lang og uregelmessig syklus, så har teke omsyn til det med utrekning av termin basert på siste menstruasjon. Legen kom fram til både 24.januar og 27.januar, og det har eg også. er i dag 11+3, men vi ventar i spenning på UL, så dette er foreløpig. =)

Bra det ikke er bare jeg som synes det var noe rart med målingen. Synes han hadde det litt vel travelt, også med tanke på å se hjertet. Men keg vet i hvert fall at det slår. Åh, så artig - spennende med noen som har samme datoer, artig å følge med på om de kommer rundt termindato (og litt for å se at legene er enige i forhold til størrelse og slikt) :-) Gratulerer så mye! :-)

Ser jo ut som at streken burde vært litt lengre. Og to uker tilbake er ganske mye!

Ja, ikke sant. Spesielt når jeg er skråsikker på siste mens, og temmelig sikker på EL, kjenner kroppen min såpass godt. Legen begynte å snakke om at EL kunne komme så mye som tre uker etter siste mens, men da skulle vel ikke syklusen min være fast 28 dager uansett? Den er så stabil at den kommen nesten på timen. Spent på hva UL 04. august viser, er det noe feil der, så må jeg få tatt privat UL. :)

Jeg hadde siste mens 17. April, og vet når el var. Jeg fant dette på UL i dag. Så det var litt forskjell, ja :/ du kan ikke gå å ta en privat sjekk da?

Vedlegg

• 1404773952983.jpg
    1404773952983.jpg
    33,9 KB · Visninger: 27
Jeg hadde siste mens 17. April, og vet når el var. Jeg fant dette på UL i dag. Så det var litt forskjell, ja :/ du kan ikke gå å ta en privat sjekk da?

Oi, det var stor forskjell.. Jeg spurte legen flere ganger om fosteret var liten, og om alt var bra. Han sa alt var bra, og jeg så hjertet slå, men nå begynner jeg å lure på om ikke alt er som det skal. Bor på et lite tettsted, så har ingen andre å gå til en denne legen. Kan prøve å få time på sykehuset, men tviler på at jeg får det :/ Lenge å måtte vente én måned :/

Hvor lang var h*n?

51 mm.

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

Jeg var på tidlig UL på mandag, ble satt tilbake nesten 2 uker på målingen, enda jeg vet når siste menstruasjon var, og datoer for befruktning, 1-2 mai, etter det var barnefar bortreist. Nå skal det sies at jeg ikke var fornøyd med denne legen sist sv.skap, da han ikke trodde på meg da jeg sa jeg hadde sv.forgiftning, enda blodtrykk og urin tilsa det - samt vann i kroppen og sterk hodepine. Ble innlagt på sykehus med sv.forgiftning og fødsel som var startet 11 dag for tidlig uten at jeg merket noe (legen ville sende meg på sykehuset en uke etter). Er det noen andre som har blir satt så mye tilbake? Vis vedlegget 67558 Synes tydelig at målingen er feil? For fosteret er vel litt lengre enn streken tilsier? Jeg kan umulig være 8+3 som legen sa på mandag tipper heller 10+3 i dag. Min siste menstruasjon var 17. April, med foreløpig termin 25. Januar. Noen andre som har opplevd dette? Eller som er cirka like langt på vei som meg? :-)

Sniker litt fra februar forumet eg :) eg ville bere sei at eg har høyrt at fosteret kan gå i "dvale" vertfall opp til ei veke (mulig meir) før det begynner å utvikle seg, kanskje det e det som har skjedd? :) var det ditt mirakel som var 51mm? Tenker og at om du er over 10 veker so skal det kunne vises godt på ul at det e et lite menneske? :) vi var på tidlig ul 7+0 og vårt mirakel såg ganske likt ut som ditt, bare litt mindre då :) håper du snart finn ut av det! E so kjedelig å gå rundt å ikkje vite nåke :(

♡ Termin 6. Februar ♡

Sniker litt fra februar forumet eg :) eg ville bere sei at eg har høyrt at fosteret kan gå i "dvale" vertfall opp til ei veke (mulig meir) før det begynner å utvikle seg, kanskje det e det som har skjedd? :) var det ditt mirakel som var 51mm? Tenker og at om du er over 10 veker so skal det kunne vises godt på ul at det e et lite menneske? :) vi var på tidlig ul 7+0 og vårt mirakel såg ganske likt ut som ditt, bare litt mindre då :) håper du snart finn ut av det! E so kjedelig å gå rundt å ikkje vite nåke :(

♡ Termin 6. Februar ♡

Min lille spire var bare 1,43 cm, men da tror jeg kanskje at 5 mm manglet (var målt feil). For da jeg fikk se hjertet banke, så den større it. Har heldigvis ny UL om 13 dager, og magen har begynt å vokse, så håper at alt er bra. Men skal for sikkerhets skyld søke om å få kontroller på sykehuset. Har fått høre (av utenforstående jordmor) at jeg har krav på målinger av baby oftere grunnet sv. Forgiftning i forrige svangerskap, så det er beteyggende hvis jeg kan få det på sykehuset. Det kan godt være det hadde gått litt i dvale ja, i tillegg til feilmåling. Krysser fingrene for at alt er bra, selv om det er hardt å skulle gå enda to uker og under. Gratulerer til dere, med lille skatten! :-)

ImageUploadedByBV Forum1405454139.405860.jpgmagen i det som i dag regnes for å være 12+5 i følge mine beregninger, og 10+4 i forhold til tidlig UL-måling. :-)

Back
Topp