Seteleie

Min ligg i tverrleie no,så speinnt på ka ul vise om 2 uka :) Prøvd utvendig vending sist gang, det va helt greit,men dæm klart ikke å snu på frøkna :)
 
Håper frøkna her ligger med hodet ned frem til fødsel. Men er bare 33 uker så hun kan vel snu seg til seteleie igjen ?
 
Håper frøkna her ligger med hodet ned frem til fødsel. Men er bare 33 uker så hun kan vel snu seg til seteleie igjen ?

I teorien kan hun vel det, ja :/ men som regel ligger de med hodet ned når de først har kommet seg dit hen. Det sa iaf JM til meg :) litt engstelig for at hun skal snu seg jeg også :)


Sent from my iPhone
 
Kan man nekte å prøve utvendig snuing? Har ikke lyst til dette da det kan medføre risiko for baby.. (Navlestrengen etc) Vet det blir sjekket med ul osv etterpå men jeg har virkelig ikke lyst til dette.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Kan man nekte å prøve utvendig snuing? Har ikke lyst til dette da det kan medføre risiko for baby.. (Navlestrengen etc) Vet det blir sjekket med ul osv etterpå men jeg har virkelig ikke lyst til dette.


Sent from my iPhone using BV Forum

Ja, det tror jeg man kan nekte.


Sent from my iPhone
 
Kan man nekte å prøve utvendig snuing? Har ikke lyst til dette da det kan medføre risiko for baby.. (Navlestrengen etc) Vet det blir sjekket med ul osv etterpå men jeg har virkelig ikke lyst til dette.


Sent from my iPhone using BV Forum

De sjekker ikke med ul etterpå, men underveis. Jeg tror de stod med to ul apparat på meg konstant når vi forsøkte. To leger og en jordmor tror jeg det var (5 år siden)..


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Skal på UL på tirsdag fordi hun ligger i seteleie. Legen trodde ikke hun kom til å snu seg i det hele tatt nå. Jeg skal IKKE ha utvendig vending, så da blir det enten setefødsel eller KS. Alt ettersom om bekkenet mitt er stort nok. Vil gjerne føde på gamlemåten om jeg kan :)

Kan jeg spørre hvorfor du ikke vil ha utvendig vending? Jeg har ikke satt meg inn i dette ennå da jeg lever i troa på at junior vil legge seg rett vei (har ikke sjekka leie ennå) =)
 
Jeg tror ikke vending utgjør så mye større risiko enn feks setefødsel eller keisersnitt. Jeg tror det viktigste er å lytte til helsepersonellet, de har kunnskap og utstyr til å veilede oss riktig vei. Mitt inntrykk etter å ha jobbet på føden ett år + vært gjennom en setefødsel selv var at de ønsker å unngå ks, og at mange er unødvendig redde for setefødsel.. Jeg er utrolig spent på leie selv, nettopp pga sete sist, men vil for enhver pris unngå KS. Håper på hodeleie fordi det kan være kjekt å prøve begge (pluss at jeg innbiller meg at det er mindre sjans for KS da, men det er det kanskje ikke, mye annet krøll som kan oppstå også ;) ) Dersom det blir sete igjen, så vil jeg tro at det er formen på livmor som er årsak, så spennende å se nå :) Ut skal de, uansett leie :D


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Skal på UL på tirsdag fordi hun ligger i seteleie. Legen trodde ikke hun kom til å snu seg i det hele tatt nå. Jeg skal IKKE ha utvendig vending, så da blir det enten setefødsel eller KS. Alt ettersom om bekkenet mitt er stort nok. Vil gjerne føde på gamlemåten om jeg kan :)

Samme som meg det.. Skal på ny ul vi også. Kommer ikke til å gå for utvendig vending. At man skal stole på helsepersonell er en ting men det er risko med utvendig veldig også som jeg ikke vil utsette den lille for. Det optimale er vanlig fødel med hodet først men det utføres mange ks også og de sier jo at dette skal, i 2014, være like trygt! Så da stoler jeg på det ❤️ snur han seg ikke blir det ks for min del.



Sent from my iPhone using BV Forum
 
Her ligger mini fortsatt i seteleie (33 + 2 )
Har ligget sånn lenge nå, men håper fortsatt h#n kommer til å snu seg. Blir spennende neste gang.
 
Lillemann her lå med hodet ned på kontroll i uke 30. Nå har jeg mistanke om at han har lagt seg i tverrleie, akkurat som storesøster gjorde! Hun snudde seg bare noen dager før fødsel, så jeg lever i god tro enda :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
I teorien kan hun vel det, ja :/ men som regel ligger de med hodet ned når de først har kommet seg dit hen. Det sa iaf JM til meg :) litt engstelig for at hun skal snu seg jeg også :)


Sent from my iPhone
Min jordmor sa at babyen snur seg fortsatt før termin selv om h*n lå med hodet ned nå. Prøver å turne litt til. Tyngdekraften skal hjelpe h*n til å få endelig leie med hodet ned mot slutten fordi overkroppen og hodet er så tungt i forhold til resten. Men jeg vil at h*n skal bli liggende med hodet ned. Mer betryggende for da er h*n klar til fødsel om noen uker. Ikke noe tull.
 
Endelig leiesjekk er for meg i uke 38... Spennende. Er nå 33+1

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app
 
Sjekket leie på sykehuset igår, og hun ligger i sete fremdeles. Jeg skal ta CT-undersøkelse i morgen for å se om jeg har bredt nok bekken til å gjennomføre setefødsel, og de kommer til å ta ukentlige ultralyder og vekstestimeringer av babyen for se om hun snur seg eller bikker 4kg. Dersom hun gjør det blir det keisersnitt uansett bekkenmå pga. fare for komplikasjoner, hastesnitt osv.

Jeg sa ganske klart ifra om at jeg ikke ville ha utvendig vending, og det ble respektert. Så da blir det ukentlig kontroll fra nå av, og jeg regner med at jeg blir satt i gang rundt termin dersom målene på baby truer med å gå over 4kg og jeg er klarert for setefødsel.

:D Så jeg er ved godt mot.
 
Sjekket leie på sykehuset igår, og hun ligger i sete fremdeles. Jeg skal ta CT-undersøkelse i morgen for å se om jeg har bredt nok bekken til å gjennomføre setefødsel, og de kommer til å ta ukentlige ultralyder og vekstestimeringer av babyen for se om hun snur seg eller bikker 4kg. Dersom hun gjør det blir det keisersnitt uansett bekkenmå pga. fare for komplikasjoner, hastesnitt osv.

Jeg sa ganske klart ifra om at jeg ikke ville ha utvendig vending, og det ble respektert. Så da blir det ukentlig kontroll fra nå av, og jeg regner med at jeg blir satt i gang rundt termin dersom målene på baby truer med å gå over 4kg og jeg er klarert for setefødsel.

:D Så jeg er ved godt mot.

Det går nok fint :) De følger opp bra, det er supert. Jeg fikk beskjed om at de ikke ville sette igang meg sist, pga seteleie, så om jeg ikke gikk spontant i fødsel før termin truet de med KS. Har hørt ei til si samme som deg i ettertid, så kan være forskjell fra sykehus til sykehus? Evt individuelle forskjeller kanskje.. Lykke til :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp