Importere vogn

bjørnemamma

Glad i forumet
Februarlykke 2015
Leste på et forum at flere importere vogn fra Danmark da det skal være billigere..
Noen her som har erfaring med det?
Gikk inn på tollen og prøveregnet på ei vogn m bag og bilstol til 800euro , da ble det 2000 i toll.. Er jo ikke så billig da, eller?

Mamma til to store, og har lille attpåklatt i magen

Så vidt jeg har forstått det er ikke toll på barnevogn, men det tilkommer mva. Samtidig trekker de fra mva for landet du bestiller fra, så jeg har hørt at det blir ca samme prisen til slutt. Men se på import fra Tyskland, det er der jeg har hørt folk har bestilt fra. I tillegg kommer det jo an på type vogn. F.eks. Bugaboo Buffalo har jeg ikke funnet særlig billigere enn i Norge enda.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Pappa bor rett ved grensen, så når han kjøpte vogn til førstemann i gave, så kjørte han over til Sverige og kjøpte den. Sparte seg noen tusen på pris og pga verdien på den svenske krona :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Så vidt jeg har forstått det er ikke toll på barnevogn, men det tilkommer mva. Samtidig trekker de fra mva for landet du bestiller fra, så jeg har hørt at det blir ca samme prisen til slutt. Men se på import fra Tyskland, det er der jeg har hørt folk har bestilt fra. I tillegg kommer det jo an på type vogn. F.eks. Bugaboo Buffalo har jeg ikke funnet særlig billigere enn i Norge enda.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Stemmer,var ikke 2000 i toll, men mva. - og jeg vet ikke om de 800 euro var uten tysk mva- regner med de va med ..

Mamma til to store, og har lille attpåklatt i magen

Jeg bestilte vogn fra www.kjopbarnvagn.se. Trykker du på norske priser er det regnet inn alle avgifter. De leverer veldig raskt, vi fikk vognen på 5 dager.

Back
Topp