Når kan man starte å bruke bæresele?

NasseNøff2014

VenterJente2014
Hei

Har arvet en babybjørn bæresele, og lurte egentlig om når man kan starte å bruke den..

Noen som vet?
 
Hei

Har arvet en babybjørn bæresele, og lurte egentlig om når man kan starte å bruke den..

Noen som vet?
Vi har en Stokke bæresele som vi skal bruke på lille jenta vår når ho kommer:) Den står det i allefall på at vi kan bruke ifra fødsel og oppover :) Er forskjellig "innlegg" som gjør at vi kan bruke bra nyfødt til 3 år eller noe:)


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Hei

Har arvet en babybjørn bæresele, og lurte egentlig om når man kan starte å bruke den..

Noen som vet?
Du kan bruke den fra ungen er 3.5 kg opp til 11-13 kg. Så lenge babyen er 3.5 kg eller mer kan du bruke babybjørnen. Vi brukte vår fra mini var nyfødt:)
 
Hvis det er den tradisjonelle babybjørnen, der barnet henger etter skrittet, ville jeg ikke brukt den i det hele tatt, var jeg deg. :) Men hvis det er av typen det ble linket til over her, eller tilsvarende der barnet sitter ergonomisk og godt, er det bare å bære og kose seg! Bæring er supert! :)
 
Hvis det er den tradisjonelle babybjørnen, der barnet henger etter skrittet, ville jeg ikke brukt den i det hele tatt, var jeg deg. :) Men hvis det er av typen det ble linket til over her, eller tilsvarende der barnet sitter ergonomisk og godt, er det bare å bære og kose seg! Bæring er supert! :)
Litt usikker hvilken type jeg har fått - men hvorfor burde jeg ikke bruke den typen som ungen blir hengende etter skrittet?


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Takk for svar damer :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Litt usikker hvilken type jeg har fått - men hvorfor burde jeg ikke bruke den typen som ungen blir hengende etter skrittet?


Sent from my iPhone using BV Forum
Barnet bør sitte med beina og rumpa i en M-form, slik at knærne er på høyde eller høyere enn hoftene. Hvis ikke kan det være skadelig for hoftene.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Åh, du kan glede deg til bæreglede, om du velger bære :)
Jeg har fått nr 2 nå, og har gledet meg skikkelig til å bære baby igjen, det er så koselig og praktisk og en kjempehjelp i hverdagen.
Men du er nok litt uheldig med hva du har arvet. Som du vil merke på andre som er glad i å bære, regnes babybjørn stort sett som det mest ukomfortable for deg selv og babyen. De sterkeste motstanderne vil hevde det er direkte skadelig for babyen (kritikken da går på tyngden dårlig fordelt som er sterkt belastende for bekken og rygg, og at fremovervendt bæring innebærer ufrivillig overstimulering, dvs at barnet ikke har mulighet til å snu seg vekk hvis det blir for mange inntrykk). For deg selv er det kanskje det minst ergonomiske og tygste å bære i. Jeg prøvde selv babybjørn etter å ha båret i sjal og ergonomisk bæretøy i 3-4 mnd, og ble ganske sjokkert, ble sliten og fikk vondt i ryggen etter 10 minutt...

Angående å begynne. Babybjørn er ikke lurt før ca 3 mnd, pga belastningen på baby. Sjal kan brukes fra første stund, støtter ungen på hele kroppen, for oss har det virket best fordi det blir mykt og koselig omsluttende, det kjennes riktig ut liksom. Noen gode bæreseler har spedbarnsinnlegg, men litt usikker på hvor fort de bør brukes. Har hørt den som heter angelpack av mange har vært god helt fra starten, ikke prøvd selv.

Sjekk ut/bli medlem av "Norsk bæregruppe" på facebook, der finner du sikkert en del gode tips :) Tettinntil.no er også et bra sted, men mulig litt overveldende stor entusiasme for bæring der for noen som bare vil ha en sele ;)


Klem
M
 
Jeg har ergobaby da, som har nyfødtinnlegg. Første bæretur var hun 3 uker gammel :) Det er så stas å bære!!
 
Back
Topp