Lulusens dagbok

Hihi! Ja, deilig at det nærmer seg :) er heldig å får meg en "bonusultralyd" i uke 8 og på Ahus, så blir faktisk to tidlig ultralyder før uke 12! :)
 
Det går opp og ned med kvalmen, noen dager er jeg ikke kvalm og andre dager er jeg kvalm fra morgen til kveld uten pause!

Har begynt å reagere skikkelig på lukter! Har pusset opp gangen her hjemme og nymaltlukta er uutholdelig! Blir så dårlig hver gang jeg må gå gjennom gangen så må holde pusten! Også var jeg på IKEA idag og det var dårlig kombinasjon å gå der kvalm og sensitiv for lukter i folkemengden! Folk luktet gammel sneip, overdreven dameparfyme osv! Måtte bare komme meg UT!
 
Det hørtes ikke ut som en herlig IKEA tur nei. Håper du fikk med deg det du skulle da:).
Lukt er ikke noe særlig. Jeg merker jeg blir skikkelig uggen av kaviar og makrell i tomat lukt. Virker som om det er det eneste pålegget barna på jobben har lyst på om dagen:) Hehe


Sent from my iPhone using BV Forum
 
6+4:
- fortsatt en del kvalm, spesielt fra morgen til lunsj.
- trøtt og sliten, tom for energi
- fryser selv om det er 20 + ute
- reagerer skikkelig på lukter, blir værre og værre å takle nymaltlukta her hjemme
- ømme pupper som har vokst (til mannens store glede) :p
- oppblåst!!

To dager til ultralyd!
 
Bare to dager til UL! Det blir nok veldig bra :D

Håper alle teite symptomer forsvinner, men man må jo la noen være igjen så man vet man er gravid fremdeles :p
 
6+5: ekkel episode på bussen idag hjem fra jobb. Plutselig kjente jeg det rant noe ut der nede (unnskyld detaljen), tenkte: nå blør jeg! Fikk ikke sjekket, var den lengste bussturen jeg har hatt hjem! Det fortsatte hele turen. Da jeg omsider kom meg hjem på do var det ikke blod, men utflod eller noe! Puh!! Kan ikke si jeg er spesielt glad i 1.trimester, alle slitsomme symptomer og bekymringer!

Skal bli godt å komme seg på ul imorgen! Kanskje jeg roer meg litt ned da.
 
6+5: ekkel episode på bussen idag hjem fra jobb. Plutselig kjente jeg det rant noe ut der nede (unnskyld detaljen), tenkte: nå blør jeg! Fikk ikke sjekket, var den lengste bussturen jeg har hatt hjem! Det fortsatte hele turen. Da jeg omsider kom meg hjem på do var det ikke blod, men utflod eller noe! Puh!! Kan ikke si jeg er spesielt glad i 1.trimester, alle slitsomme symptomer og bekymringer!

Skal bli godt å komme seg på ul imorgen! Kanskje jeg roer meg litt ned da.

Uffda.. Håper alt er som det skal. Heldigvis skal du på ul imorgen så får du sjekket det :) masse lykke til :)
 
Du er 7 uker i dag du også? Gratulerer! ;)

I følge gynekologen jeg var hos idag er jeg 7+0! Svangerskapsappen min sier 6+6 da. Var på ultralyd idag og fikk se og høre et lite bankende hjerte! <3 Utrolig letta og lykkelig over at det så bra ut så langt, nå var det stor sannsynlighet for at det skulle gå bra sa hun
Happy.gif


Idag har kvalmen vært værre også, vurderer sea-band snart!
 
7+2: idag ble jeg avslørt av mamma. Skal på bursdagsfeiring hos henne imorgen og få servert helstekt indrefilet av okse, så da jeg spurte: "kan du steke kjøttet godt imorgen"? Så skjønte hun det med engang! Jaja, godt at hun vet egentlig, så kan hun stille opp litt ekstra som barnevakt de neste ukene hvis jeg trenger det.

Er så innmari kald om dagen! Blå på neglene og leppene! Måtte ta fram høst/vinterjakka igår kveld da jeg og mannen skulle ut å spise. Merker litt mensmurringer og idag. Kvalmen har vært ille idag, og så er jeg TRØTT og sliten! Tror jeg skal legge meg snart kl. 20.30 en lørdag ;)
 
7+6: jeg sliter sånn med å få i meg de fire store gravid pillene fra lifeline care! Gruer meg hver dag og utsetter det helt til slutten på kvelden. Blir både mer kvalm av de og syns det er ubehagelig å svelge de for tiden! Idag kastet jeg opp etter jeg hadde tatt de, så da tar jeg bare en ekstra liten pille folat isteden.

Handlet litt mamma klær på salg på H&M idag! Fant en utrolig behagelig mamma bukse og tre fine mamma bluser :) Magen er STOR så må bare begynne med mammaklærene nå allerede!
 
Vært på ultralyd igjen idag! Ifølge ul er jeg 8+2, menstermin sier 8+4. Alt så bra ut! Hjerte slo og vi kunne se små armer og bein som har vokst ut! Så ut som et lite menneske nå :) Har vært mindre kvalm de siste dagene så det var godt å se at alt er som det skal selv om symptomene avtar litt.

Nå har jeg bare en arbeidsdag igjen før 5 1/2 ukers ferie venter! Det blir godt! :)
 
image.jpg Nå er det lenge siden jeg har skrevet her.. Vært litt opp og ned med humøret.. Har bekymret meg så mye disse ukene for at det skulle være noe galt med fosteret, hatt så lite symptomer, så har ikke helt gledet meg over svangerskapet før nå.

Er 13+0 idag og vært på ultralyd. Der var alt helt perfekt! Fosteret ble målt til 6,8 cm, hodet var 2,4 cm som stemte overens med 13+0. Nakkefolden ble målt og var fin, de sjekket hjertets fire kammere, fikk se hjernen, magesekken og normal ryggrad. Hjertet slo 158 slag i minuttet. Jeg er så utrolig lettet!

Har visst bare vært heldig som har sluppet de værste symptomene.. Kvalme har jeg så og si ikke hatt! Eneste er at jeg har måtte sove 1-2 timer på dagtid, økt matlyst og reaksjon på lukter. Puppene har nok vokst litt mer de og. Så noe symptomer har det jo vært, selv om kvalmen ikke har vært der.

Jeg har mest lyst til å hoppe i taket av glede idag!! Nå skal jeg senke skuldrene og bare nyte svangerskapet videre. :D

Også fått innkallelse til OUL 11.september :)
 
Back
Topp