Sparing

Fab4

Elsker forumet
VIP
Sparer dere penger?
Hvor stort beløp klarer dere å spare?
Klarer dere å la pengene stå?

får ikke spart mye men klarer 400 i mnd til som julesparing..... og rører ikke de pengene før til jul :)

Sparer en god del. Ca 4200 i BSU og 2500 i annen sparing:)

Prøver. Foreløpig står det null. Fra juli skal jeg legge av barnetrygden :)

❤️Termin 17.jan.15❤️

Vi sparer en det til bufferen, men vi bruker fra den også, så den vokser seg sjelden stor. Jeg sparer i tillegg 1000/mnd, men det blir også brukt når jeg trenger noe dyrt (ny telefon, tannlege osv, så den blir heller ikke særlig stor :p)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jepp. Vi prøver å spare 10000 hver iløpet av året på BSU, i tillegg legger vi av 1000 kr hver mnd til bufferkonto. I tillegg prøver vi å legge til side endel av det vi får igjen på skatten. Men antar det blir ikke så mye i år. Blir nok heller å bruke skattepenger osv på å kjøpe utstyr:)

Har spart det eg kan på bsu i år, skal prøve å spare en del av feriepengene og skattepengene i år så eg har litt ekstra når mini kommer!

Termin: 3. jan

❤️min første❤️

Har en sparekonto til lillegutt der barnetrygd blir satt inn, de blir brukt til dyre ting til han.
Har også en buffer på 20.000kr.
Samt sparing til ting vi ønsker oss, oppussing, ferie osv. Da sparer vi det vi klarer uten at det skal gå utover hverdagen. Av og til blir det ingenting, og av og til blir det 6-7000kr.

Så flinke dere er!
Begynner først nå, men jeg skal selge huset mitt neste år, så da sitter jeg igjen med en god del penger, for lånet er ikke så stort.

Spart det jeg kan på BSU i år, sparer barnetrygden på en sparekonto og en boligkonto i lillegutts navn, og ca 5-7 tusen på en byggekonto :) blir nok ikke like mye sparing når vi skal bygge for å minske byggelånet. Har også oppspart rundt 75' på en høyrentekonto til permisjonstiden.

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Sparer 2000 i mnd etter at jeg slutta med snus for en tid tilbake :) i tillegg skal alt fra skatten på sparekonto :) Skal også selge det gamle huset vårt som vi har leid ut en stund. Så da blir det ny bil for de pengene :) Regner med tusenlappene flyr når vi ska begynne å handle alt til vår første, så det er bare å sette av mest mulig nå :)

Setter av tilsammen 1500kr hver månde, men er ikke så mye på konton ettersom vi pusser opp.. Så har blitt tatt ut en del:p

❤️Gutt november 2012❤️

❤️Termin 17. Januar❤️

Vi prøver å spare 10 000 hver i mnd, siden vi skal kjøpe leilighet/hus. Nå kommer jo selvfølgelig noen av de pengene til å gå til babyutstyr o.l. også :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Vi sparer 500 i mnd til datteren vår, ellers prioriterer vi nedbetaling av lån over sparing. Vi har en del studielån (gubben er pilot, så myyyye lån utenfor lånekassen) og billån. Straks nedbetalt alt av billån, da blir det høyere nedbetaling på studielånene. Føler at å bruke noen år på nedbetaling først gir oss større frihet på sikt. Vi har et nyoppusset hus, så ikke de store utgiftenesom venter der.
Vi har en buffer stående i tilfelle uforutsette hendelser.

Termin januar 2015

Setter litt inn på ungene sine konoer hver måned. Så sparer jeg 1000kr hver måned på en konto, og sparer 1500kr på en annen konto som skal gå til kommunale avgifter :-)

Mannen har begynt å spare helt sykt etter jeg ble gravid. Spart 20.000 siden han fikk vite at han skulle bli pappa. Han er vanligvis noe rotete med penger! Nå får jeg knapt smør på brødskiva haha. Han skal bytte ut den splitter nye bilen sin i en tomt og starte å bygge hus .... tror det har klikka for han

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Vi er ikke flinke sparere
Men vi setter inn 25% av reiseregningene og alle bonusene.
Akkurat nå står det bare litt over 100k på sparekontoen men det er pga at vi har kjøpt hybelleilighet i Bergen sentrum til eldstemann. (Han og madammen betaler borettslagsleien og han får 50% av evt fortjeneste ved salg).
Håper på at vi får inn nok til å gjøre det samme for jenta når hun ønsker å få sitt eget, selv om det er bare noen få år til.

Vi er ikke flinke sparere
Men vi setter inn 25% av reiseregningene og alle bonusene.
Akkurat nå står det bare litt over 100k på sparekontoen men det er pga at vi har kjøpt hybelleilighet i Bergen sentrum til eldstemann. (Han og madammen betaler borettslagsleien og han får 50% av evt fortjeneste ved salg).
Håper på at vi får inn nok til å gjøre det samme for jenta når hun ønsker å få sitt eget, selv om det er bare noen få år til.
Ikke flinke? Høres ut som dere har langt mer på sparekonto enn gjennomsnittet...

Ikke flinke? Høres ut som dere har langt mer på sparekonto enn gjennomsnittet...
Vi er ikke flinke når vi ikke klarer å legge av en fast sum hver mnd, men setter av i bolker.
Må innrømme at jeg er litt missunnelig på de som er så strukturerte at de evner det, uannsett om summene er små eller store.

Back
Topp