Soving dagtid

Catbar

Betatt av forumet
Her glir ting helt ut nå. Når står dere opp og når sover deres på dagen? Hvordan er nattesøvnen?
Her tror jeg kanskje hun sover for mye på dagen, som påvirker nattesøvnen..
 
Her er det periodevis ille på natt. 15 oppvåkninger i natt, sånn ca. Og da blir jo både han og jeg trøtte og lite utholdene, og trenger en lur på dagen. Min kan fint sove tilsammen 5 timer fordelt på 3-4 dupper på dag etter ei sånn natt, og ikke sjans å "holde han våken".
 
Her våkner vi mellom 06.30-08.00 :)

Han sover rundt 4 (+-) timer på dagtid, fordelt på enten 2 eller 3 ganger :)
Nattesøvnen går bra, våkner 2-3 ganger. Av og til for pupp, av og til bare for smokken. Men har ikke fått ei hel nattesøvn enda, men stresser ikke med det :)
 
Varierer mellom 2 og 3 dupper på dagtid. Den første sover han ofte inne og da kan han sove opp til to timer, varierer veldig. Resten av dagen har vi mange ganger planer og da blir det ofte to 30 min til 1 time dupper. Natta varierer veldig! Noen netter våkner han kun for mat, andre netter kan han våkne hver time(uten at jeg vet hvorfor) :) sover som regel 12-14 timer på natta.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Her er det periodevis ille på natt. 15 oppvåkninger i natt, sånn ca. Og da blir jo både han og jeg trøtte og lite utholdene, og trenger en lur på dagen. Min kan fint sove tilsammen 5 timer fordelt på 3-4 dupper på dag etter ei sånn natt, og ikke sjans å "holde han våken".
Litt sånn vi har det og! Jeg er utslitt!!!
I natt var hun våken en time mellom 4-5. Står opp 6 så er hun våken ca 1,5 time mellom alle listene i løpet av dagen. Syns hun er våken så lite av gangen og vil ikke st hun skal 'bruke opp' søvnen på dagen, selv om søvn skal avle søvn..
 
Jeg vet hva vi kan gjøre for å få bebisene til å sove bedre om natta og være mer utholdene om dagen, dessverre.
Finnes det noen som vet?
 
Han har somregel 2-3 dubber iløpet av en dag, ca en time på hver om ikke mer. Og da sover han i sengen sin eller vogna. Ikke noe problem å legge han til kvelden, våkner 1,kanskje to ganger iløpet av natta for pupp eller smokk :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Han har somregel 2-3 dubber iløpet av en dag, ca en time på hver om ikke mer. Og da sover han i sengen sin eller vogna. Ikke noe problem å legge han til kvelden, våkner 1,kanskje to ganger iløpet av natta for pupp eller smokk :)


Sent from my iPhone using BV Forum

Og vi står opp kl 8 nesten hver dag


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Tja. Ingen 100% rutine enda menvi står opp mellom 06-07. Så pleier han å sove rundt 30 min kl.09 når vi leverer storebror i bhg. Deretter sover han to-tre ganger til ila dagen, sjelden mer enn 30 min til 1 time. Hvis vi går tur kan han sove lenge (2t) men ikke så ofte. Han legger seg kl.1830-1900, og sover til 22-23 før mat. Så mat igjen rundt 02-03, men noen ganger sover han helt til 04-05 før mat igjen. Hvis han våkner for mat rundt 0530 så kan jeg bare glemme å legge ham igjen vanligvis, det går en magisk grense rundt kl.0430;)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hvor sein er siste dupp? Min sover en time fra ca 16 -17, hvis ikke blir han en hylende umulius. Han legger seg ca 19, og våkner altså 0530 om morgenen, og minst 5 ganger mellom 19 og 0530. Spiser ca 23 og 03. Hvorfor våkner han av og til hver time? Det syns jeg er unødvendig. :)
 
Hvor sein er siste dupp? Min sover en time fra ca 16 -17, hvis ikke blir han en hylende umulius. Han legger seg ca 19, og våkner altså 0530 om morgenen, og minst 5 ganger mellom 19 og 0530. Spiser ca 23 og 03. Hvorfor våkner han av og til hver time? Det syns jeg er unødvendig. :)
Uff, kjenner meg så godt igjen!! I følge Karin naphaug skal de ikke sove etter 16:15, så jeg legger mini rundt 16, så hun får siste dupp da. Maks 45 min.
Legger henne 18:30-19. Begynt å bade hver kveld, hun blir så rolig av det! Elsker å bade.
De våkner visst fordi de er overtrøtte, hørte jeg! Driver å prøver masse forskjellig med søvn nå. I disse dager prøver jeg å holde henne lenge våken på dagtid, så får vi bare se..
 
Her sover lillegutt et par små dupper i løpet av dagen, men han legges mellom kl.19-20 (helst kl.19) uten noe problem, og sover hele natten :) Så våkner han på morningen, får flaske og ny bleie, og sover videre til rundt 8.30- 9. Som regel :)
 
Her sover lillegutt et par små dupper i løpet av dagen, men han legges mellom kl.19-20 (helst kl.19) uten noe problem, og sover hele natten :) Så våkner han på morningen, får flaske og ny bleie, og sover videre til rundt 8.30- 9. Som regel :)
Når våkner han på morningen? Og legger du han med en gang eter det?
 
Står opp mellom 7-8. Dupp mellom 930-1030, dupp mellom 13-14, dupp mellom 16-17. Grøt 19 og deretter ett bad. I seng mellom 1930-20. Vekkes ca 23 å får ei flaske mme, og sover til ca 7-8 tida på morningen.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Her har vi gått litt ut av rutine. Her sover han etter hver annenhver time. Våken to timer med lek,kos&mat , så sove. Lengden er blitt veldig forskjellig. Før var det bankers at han sov i 2-3 timer på tur, men ikke nå. Rutinene forandrer seg fort gitt!

Her våkner han mellom kl.05-06. Så sovet annenhver time. Blir ca 3-4 timer søvn fordelt ut på dagen. Lange økter på morgningen, korte på ettermiddagen. Hvis jeg sover ved siden av han sover han veldig godt. Veldig greit hvis jeg trenger å ta igjen litt søvn:p legges va 1820-1830. Våkner hver annenhver/tredje time.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp