Soving dagtid

Glemte å skrive: på dagen har han også det eg kaller en "kritisk tid". Han har en tendens til å våkne etter ca 30-40min, selv om han er trøtt. Også på tur for tiden. Tydelig at han ikke har fått sovet ut skikkelig og kunne trengt litt mer søvn da. Skjønner ikke hvorfor han våkner da, noen som vet? Prøver å forlenge dagssøvnen.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Glemte å skrive: på dagen har han også det eg kaller en "kritisk tid". Han har en tendens til å våkne etter ca 30-40min, selv om han er trøtt. Også på tur for tiden. Tydelig at han ikke har fått sovet ut skikkelig og kunne trengt litt mer søvn da. Skjønner ikke hvorfor han våkner da, noen som vet? Prøver å forlenge dagssøvnen.


Sent from my iPhone using BV Forum
Sånn driver hun her på også. Kjempeblid når jeg titter ned i vognen, men såå trøtt når jeg tar henne opp. Hvis jeg går tur kan hun sovne igjen etter 5-10min. Hvis vi ikke triller har jeg ikke sjans. Skjønner ikke hvorfor de våkner
 
Sånn driver hun her på også. Kjempeblid når jeg titter ned i vognen, men såå trøtt når jeg tar henne opp. Hvis jeg går tur kan hun sovne igjen etter 5-10min. Hvis vi ikke triller har jeg ikke sjans. Skjønner ikke hvorfor de våkner

Akkurat sånn her også, må trilles i søvn og må nesten alltid inn å trille igjen etter ca 30 min så han skal sove videre. Babyer har jo søvnsykluser på rundt 30 min, og mange våkner da når de går inn i den lette fasen av søvnen :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hva er sukseesn med å ligge på dyna? Hvorfor funker det?


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
Det funka bra på lille her også, men nå blir det for varmt:/ det ble tett og godt til lille, og han hadde dyna godt inn til kinnet sitt. Nå bruker vi korthåret lammeskinn istede.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Det funka bra på lille her også, men nå blir det for varmt:/ det ble tett og godt til lille, og han hadde dyna godt inn til kinnet sitt. Nå bruker vi korthåret lammeskinn istede.


Sent from my iPhone using BV Forum

Tidligere måtte han pakkes godt inn i teppe, han føler vel seg trygg når han ligger tett. Og det er det han gjør når han ligger oppå dyna. Det kan bli varmt ja, men når det er varmt ligger han bare i bleie og med helse eller fleece teppe på seg, å når det er kjøligere ligger han med pysj


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Tidligere måtte han pakkes godt inn i teppe, han føler vel seg trygg når han ligger tett. Og det er det han gjør når han ligger oppå dyna. Det kan bli varmt ja, men når det er varmt ligger han bare i bleie og med helse eller fleece teppe på seg, å når det er kjøligere ligger han med pysj


Sent from my iPhone using BV Forum

Takk for svar, det skal jeg jammen prøve..





Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Vesla sover ikke så mye på dagen ca.09.00 til 10.30 så fra 13 til 13.45 og fra 16.00 til 16.30 sånn ca.
Hun legger seg nøyaktig kl. 19 vis ikke kan det bli krøll. Noen ganger sover hun natten igjennom andre ganger vil hun ha en flaske eller 2.
Det spørs litt på hvor mye hun har spist i løpet av dagen:) vi står opp mellom 06.30 og 07.30
 
Etter å ha prøvd og feilet litt nå har jeg skjønt at dette med dagsøvn er veldig individuelt for hver unge. Ingen fasit :) hehe
 
Hehe jeg har ei som sover veldig mtye både natt og dag ;)
Opp 08.00 frokost og så rett i seng igjen :p ca 08.30
10.00 opp igjen leke kose oss
12.00 flaske og seng igjen
14.00 opp spise middag hilse på pappe som kommer hjem fra jobb
16.00 seng og sove
18.00 kvelds grøt og kos
19.00 seng og sover gjennom natta :D

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
legger seg rundt 19.30-20.30 og står opp rundt 07.30-08.30, altså 11-12 timer på natta. vi er midt i flyttekaos og mye frem og tilbake, så glede oss veldig til normal hverdag igjen,hvertfall mtp.søvn og rutiner.
på dagen har hun ca 3 dubber. en litt lengre og to korte. sover hun to ganger bare, varer de en stund. men da er hun noe urolig etter leggetid, så holder vi oss på 3 soveøkter funker vi best :) den første er nå vi rusler i bhg med storesøster, evt på veien hjem. så midt på dagen og en i 16.30-17 tiden.
 
Back
Topp