Keisersnitt

Gårdsjenta<3

skravlehøne og sjenert
fødte min datter for 8 mnd siden, da endte fødsel i keisersnitt, da riene stoppet opp når jeg var på 9 cm, og babyen ikke kom ned i bekkenet, og ble sittende fast! og er gravid i igjen i uke 10 (9+2) er det noen andre som har født vaginalt så kjapt etter et keisersnitt, eller ble det planlagt keisersnitt, eller begynte dere vanlig og endte opp i keisersnitt igjen ? er litt nysgjerrig, gruer meg veldig til fødsel etter slik forrige var.

Har ikke så tett her. Men hadde KS for 14 måneder siden og siden jeg har to KS blir det KS igjen... Litt spent siden det blir tredje keisersnittet på 5 år...

Sent from my iPhone using BV Forum

Men fødsel så tett etter KS vet jeg ikke noe om: men jeg prøvde å føde vanlig tredjemann 4 år etter et KS. Men det åpnet seg ikke så det endte i KS det også...

Aner ikke, men arret har kanskje ikke grodd nok til fødsel?

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app

De anbefaler jo at de som har tatt ks venter en stund (husker ikke om det var 1 eller 2 år) før de blir gravid igjen, men ta det opp med en gynekolog eller fødselslege på sykehuset. De har bedre peiling enn fastlegen ;)

❤ Jente januar 2012 ❤
❤ Magetroll januar 2015 ❤

Termin 03.01.15

Sendt via BV-appen

Mulig det bli ks igjen da. Såret bruker godt ett år på å gro.
Å nå som du er gravid igjen så begynner jo de indre lagene på såret å strekke seg raskt, så hør med jordmor på sykehuset.
Jeg hadde KS med første og ble gravid 12 mnd etter, men jeg ba om KS ved andremann jeg da. Så bli KS med denne bebisen også :)

---------------------------------------
♡ Vi venter nummer 3 ♡
☆Januar 2015☆

De anbefaler jo at de som har tatt ks venter en stund (husker ikke om det var 1 eller 2 år) før de blir gravid igjen, men ta det opp med en gynekolog eller fødselslege på sykehuset. De har bedre peiling enn fastlegen ;)

❤ Jente januar 2012 ❤
❤ Magetroll januar 2015 ❤

Termin 03.01.15

Sendt via BV-appen
åja dem anbefaler det ja, sa ikke noe om det til meg når jeg var på sykehuset, hadde tenkt til å vente noen år til med neste, men plutselig så var jeg gravid igjen. skal høre med Jordmor når jeg skal dit om 2 uker, om hva hun trur/vet :) stikker ganske bra i blant i arret, ( har ikke merket noe til det før jeg ble gravid) er 10 mil unna nærmeste gynekolog så den drøyer jeg litt med :)

Men fødsel så tett etter KS vet jeg ikke noe om: men jeg prøvde å føde vanlig tredjemann 4 år etter et KS. Men det åpnet seg ikke så det endte i KS det også...

da håper jeg virkelig det blir bestemt at jeg får keisersnitt, siden det ikke gikk ann å føde normalt forrige gang og fryktelig laaang fødsel, var det tyngre å komme seg igjen etter keisersnitt nr 2 ? jeg var oppe å gikk samme dagen sist gang, lurer på om det blir like lett hvis jeg må det engang til ? :)

Mulig det bli ks igjen da. Såret bruker godt ett år på å gro.
Å nå som du er gravid igjen så begynner jo de indre lagene på såret å strekke seg raskt, så hør med jordmor på sykehuset.
Jeg hadde KS med første og ble gravid 12 mnd etter, men jeg ba om KS ved andremann jeg da. Så bli KS med denne bebisen også :)

♡ Vi venter nummer 3 ♡
☆Januar 2015☆
huttetu, blir nesten litt skremt av tanken på at såret inni strekker seg :P men er veldig øm i keisersnittsåret etter jeg ble gravid så er sikkert ikke fullstendig ferdig grodd :S fikk du innvilget ks, med nr 2 uten problem ? synes du Ks var greit ? fikk du lystgass mens du låg på operasjonsbordet ? :) oi, mange spm på engang her gitt :P

Jeg syns KS er helt utrolig. Ikke hadd noe dårlige opplevelser.
Heller ikke no problem å få KS med nr 2 nei. :)

Nei fikk ikke lystgass?
Hva skal man ha det til? Er jo ikke i noe form for smerte. Låg å jabbet med ene legen som fulgte med på intrumentene jeg :p og vips så var bebisen ute :)

♡ Vi venter nummer 3 ♡
☆Januar 2015☆

Jeg syns KS er helt utrolig. Ikke hadd noe dårlige opplevelser.
Heller ikke no problem å få KS med nr 2 nei. :)

Nei fikk ikke lystgass?
Hva skal man ha det til? Er jo ikke i noe form for smerte. Låg å jabbet med ene legen som fulgte med på intrumentene jeg :p og vips så var bebisen ute :)

♡ Vi venter nummer 3 ♡
☆Januar 2015☆
ja jeg også syns det var greit med keisersnitt, bortsett fra at jeg fikk den dumme lystgassen, så ble litt smårar og ikke helt tilstede på en måte når babyn kom ut.. kan hende jeg fikk det siden jeg ikke greide å slappe av fikk sånn risteanfall, men var jo sliten etter Maserier i 2 døgn før jeg begynte med ordentlige rier som varte i 18 timer også var det stopp :P men hadde det veldig morro med at anestsilegen het Jokke, når jeg ble sydd igjen :P

ja jeg også syns det var greit med keisersnitt, bortsett fra at jeg fikk den dumme lystgassen, så ble litt smårar og ikke helt tilstede på en måte når babyn kom ut.. kan hende jeg fikk det siden jeg ikke greide å slappe av fikk sånn risteanfall, men var jo sliten etter Maserier i 2 døgn før jeg begynte med ordentlige rier som varte i 18 timer også var det stopp :P men hadde det veldig morro med at anestsilegen het Jokke, når jeg ble sydd igjen :P

Når det er planlagt KS så slipper man å være utslitt å ha plagdes i timer/døgn på forhånd, så hele greia er rett å slett trivlig :p
Trivlige leger, jormødre og sykepleiere :)
Snakket med ene legen underveis med andremann..fikk liksom vite alt som skjedde :)

Nei gleder meg til dagen kommer der lille bønna her skal få komme til verden under rolige forhold :)

Håper bare jeg er like sprek/smertefri som med forjemann.
Dro hjem på dag 2 :D legene syns det var bortkastet at jeg tok opp plass hvis jeg følte for å hjem og taklet smertene :)
Fikk ikke med noe smertestillende fra sykehuset.

♡ Vi venter nummer 3 ♡
☆Januar 2015☆

Sniker fra oktober 14. Ei venninne av meg tok keisersnitt, og venter nå en til bare 11 måneder etterpå. Til henne skal lege og jordmor avgjøre om det blir nytt ks eller ikke når det nærmer seg fødselen. Men syns det virker som om det var stor sannsynlighet. Lykke til uansett hva det blir :)

Når det er planlagt KS så slipper man å være utslitt å ha plagdes i timer/døgn på forhånd, så hele greia er rett å slett trivlig :p
Trivlige leger, jormødre og sykepleiere :)
Snakket med ene legen underveis med andremann..fikk liksom vite alt som skjedde :)

Nei gleder meg til dagen kommer der lille bønna her skal få komme til verden under rolige forhold :)

Håper bare jeg er like sprek/smertefri som med forjemann.
Dro hjem på dag 2 :D legene syns det var bortkastet at jeg tok opp plass hvis jeg følte for å hjem og taklet smertene :)
Fikk ikke med noe smertestillende fra sykehuset.

♡ Vi venter nummer 3 ♡
☆Januar 2015☆
ja det høres veldig greit ut :) hvilke bedøvelse fikk du ved KS ?, fikk du babyn opp til brystet med engang ? har hørt at man kan få det ved at det er planlagt ? ja fikk vite alt under forrige KS og, men var mest opptatt å få babyn ut og bli ferdig da :P oi heldig du som fikk dra hjem så tidlig, bor du langt unna sykehuset eller ?, jeg bor 10 mil unna nærmeste sykehus:( jeg følte meg sprek og fin jeg og kunne godt reist hjem tidligere, men måtte bli på sykehuset i 5 dager etter keisersnittet, håper jeg slepper det neste gang vil jo hjem til andre barnet mitt fortest mulig å, fikk ingen smertestillende med meg hjem jeg heller :) syns det var bare vondt første dagen, til jeg hadde fått rørt litt på meg og blitt vandt til kroppen igjen på en måte :P

Sniker fra oktober 14. Ei venninne av meg tok keisersnitt, og venter nå en til bare 11 måneder etterpå. Til henne skal lege og jordmor avgjøre om det blir nytt ks eller ikke når det nærmer seg fødselen. Men syns det virker som om det var stor sannsynlighet. Lykke til uansett hva det blir :)

oki, da blir jeg sikkert vurdert håper jeg :) tusen takk :)

da håper jeg virkelig det blir bestemt at jeg får keisersnitt, siden det ikke gikk ann å føde normalt forrige gang og fryktelig laaang fødsel, var det tyngre å komme seg igjen etter keisersnitt nr 2 ? jeg var oppe å gikk samme dagen sist gang, lurer på om det blir like lett hvis jeg må det engang til ? :)

Det var litt vondere etter KS to. Men jeg var på beina fort og var ikke lange tiden før jeg var frisk som en fisk igjen ;) Så mye værre var det absolutt ikke. Kanskje bare litt mer vondt første døgnet, men da får man jo smertestillende :) Jeg går på mitt 3 KS nå og er ikke bekymret i det hele tatt :) mine tas i narkose da. Sikkert litt annerledes enn ved vanlig spinal bedøvelse kanskje!?

Det var litt vondere etter KS to. Men jeg var på beina fort og var ikke lange tiden før jeg var frisk som en fisk igjen ;) Så mye værre var det absolutt ikke. Kanskje bare litt mer vondt første døgnet, men da får man jo smertestillende :) Jeg går på mitt 3 KS nå og er ikke bekymret i det hele tatt :) mine tas i narkose da. Sikkert litt annerledes enn ved vanlig spinal bedøvelse kanskje!?

åja men det er bra at man kommer fort på beina igjen :) tar pappaen i mot babyen og har den hele tiden mens du ligger på oppvåkning ? hadde epidural sist så jeg var våken når ho ble tatt ut :) noe jeg gjerne vil være igjen :)

åja men det er bra at man kommer fort på beina igjen :) tar pappaen i mot babyen og har den hele tiden mens du ligger på oppvåkning ? hadde epidural sist så jeg var våken når ho ble tatt ut :) noe jeg gjerne vil være igjen :)

Mine to har kommet inn på nyfødt intensiv fordi de er tatt ut med KS i uke 34 og 34+6. Pappaen har fått se babyen først. Og han er sammen med baby på nyfødtintensiv til jeg våkner. Grunnen til at jeg har narkose er fordi de gjorde en tabbe ved mitt første KS. De begynte å skjære i meg uten at jeg var ordentlig bedøvd. Klarte å løfte begge beina noe de skulle ha skjekka før de begynte. Så jeg har derfor fått godkjent narkose ved neste KS også. Angsten sitter så godt i så tørr ikke prøve vanlig igjen. Ikke så vanlig å ta det i narkose.

Back
Topp