På tide å sende inn permisjonspapirer til nav?

Dette har hele tiden vært eget skjema man må sende i tillegg. Dersom man ikke gjør det, kan permisjonsrettighetene bortfalle.

Skjemaet kan sendes samtidig som søknad om foreldrepenger, eller i forkant av ferieavviklingen. Arbeidsgiver må underskrive papiret. Forøvrig bekrefter arbeidsgiver ferie via inntektsopplysningsskjemaet de skal sende inn.

Ja skjønte det nå.. Har fått det for meg at den papirmølla til NAV er ganske irriterende, så alle endringer fra sist jeg var i permisjon virker veldig tungvinne.. :p

Sent from my iPhone using Tapatalk

Punkt 2 hvilke datoer skriver dere der? Dato for ansettelse, eller 10 mndr før søknad blir sendt inn? Og til dato søknad blir sendt inn eller ingen dato etter - ?

Jeg har skrevet ti mnd før permisjonsstart til permisjonsstart.. Skjønte ikke den selv..?!

Har sett Nav svare på det spørsmålet på facebook og svaret var at du setter ansettelsesdato og så skriver du ingenting på sluttdato hvis du jobber der fremdeles.

Har sett Nav svare på det spørsmålet på facebook og svaret var at du setter ansettelsesdato og så skriver du ingenting på sluttdato hvis du jobber der fremdeles.

Phu, det var det jeg gjorde + at jeg skrev info i kommentarfeltet

Har ikke begynt å søke enda.. Men er det i papirform eller går det elektronisk???????

Det slo meg i dag at det faktisk kan lønne seg å være litt sent ute. For man får vel inntekt basert på det jobben sender inn i sammenheng med at vi søker og nå er det jo lønnsforhandlinger så greit å få med de endringene først. F.eks jeg som jobber i staten så har ikke den nye oversikten over lønnstrinnene kommet og vil jo gjerne ha permisjonspenger utifra nytt og ikke gammelt trinn..

Får du lønn fra NAV eller jobben da i permisjonstiden. Jeg får fra jobben, så jeg får lønnstillegget. Vet ikke om det er jobben som ordner opp eller hva når lønnsstigningen kommer.

Men over til enda et spørsmål om søknaden! Jeg gjorde nå dette for to-tre år siden, men føler meg helt lost! : må man fylle ut skjemaet "utsettelse eller gradert uttak av foreldrepenger" for å få de fem ukene med ferie neste år? (Sånn at permisjonen blir fem uker lenger?) i punkt 6 står det liksom "gjelder ikke avtalefestet ferie". Hva er avtalefestet ferie?

Avtalefestet ferie er den femte ferieuka for de som går under tariffavtaler. Dvs vi får kun utsettelse på permisjon ved 4 av de 5 ukene vi har. Men kan jo løses ved å legge den siste ferieuka til etter permisjon i steden. (hvis du har 5 i år du ikke tar før permisjon kan du vel søke arbeidsgiver om å overføre den femte til neste år og ta den etter da. Jeg løser det på den måten at jeg tar ferien (2 uker spart fra i år) og neste års fem etter endt permisjon for å slippe å fylle ut NAV papirene på utsettelse men har forstått det sånn ja at du må fylle ut det skjemaet.

Oki, får høre med sjefen i morgen om det lar seg gjøre å ta alt etter endt permisjon. Høres greit ut. Takk for tips ;)

Noen av dere som vet om man MÅ søke senest 6 uker før permisjonsstart? Eller går det greit å søke 2 uker før og evt få pengene litt senere?

Æ har itj sendt inn papiran enda,men stresse ikke,for får jo lønn av jobben t vanlig tid :)

Sendte de på mandag var da 28+5:) godt å få det unna!

Sent from my iPhone using BV Forum

Noen av dere som vet om man MÅ søke senest 6 uker før permisjonsstart? Eller går det greit å søke 2 uker før og evt få pengene litt senere?
Du kan til og med søke etter fødselen, men får jo pengene desto seinere. Står frist på nav sine sider.

Hvordan er det med bekreftelse på søknaden da? Vet man ikke får bekreftelse på at søknaden er mottatt. Men hvordan får man svar på om den er godtatt eller avvist? Brev i posten eller?

Sent from my iPhone

Du får brev i posten om den er godkjent el mangler noe.

Det slo meg i dag at det faktisk kan lønne seg å være litt sent ute. For man får vel inntekt basert på det jobben sender inn i sammenheng med at vi søker og nå er det jo lønnsforhandlinger så greit å få med de endringene først. F.eks jeg som jobber i staten så har ikke den nye oversikten over lønnstrinnene kommet og vil jo gjerne ha permisjonspenger utifra nytt og ikke gammelt trinn..

Mener du skal sende inn om det er endinger i lønnen i permisjonen. Jeg skal diskutrere ny lønn med sjefen i okt. Da kan jeg gi beskjed til nav, og får da ny lønn i permisjon.

Mener du skal sende inn om det er endinger i lønnen i permisjonen. Jeg skal diskutrere ny lønn med sjefen i okt. Da kan jeg gi beskjed til nav, og får da ny lønn i permisjon.

Mente jeg leste på NAV at foreldrepengegrunnlaget ble beregnet utifra den informasjonen som var tilgjengelig når foreldrepengene startet og at man da ikke fikk med lønnsøkninger. Men synes jeg nå har funnet ut at det er unntak dersom man er inbefattet av tariffavtale for da har man rett på full lønn.. Så siden jeg få foreldrepengene fra arbeidsgiver så går jeg utifra jeg får med økningene likevel.

Back
Topp