På tide å sende inn permisjonspapirer til nav?

Zara85: der er mange forskjellige måter å ta ut perm på når en har mann i nordsjøen, min valgte med første å ta to friturer og ta en "vanlig" pappaperm, men han utsatte den i ca 3 mnd.
Med nestemann søker vi også om utsettelse og tar gjerne en langferie når minstemann er ca 2 år.
En har jo 3 år på og "bruke" permen på.
Mange som velger å ta pappapermukene i friperiodene (3 friperioder om en går 2-4) så tar gjerne mor ulønnet, men får gjerne nav pengene til far siden han fremdeles har full lønn.
Men kryss av for 100% og ikke 80%, vi tapte så masse penger på 80% at eg tørr ikkje tenke på det engang!

Han er ute på jobb nå så han skulle prate med noen der ute om alternativer.. Kjennes ut som det er så uoverkommelig stort å få kommet gjennom de papirene.. Huff.. Men takk for innspill.. Alle alternativer er jo supert å høre om, for d finnes sikkert mange måter vi ikke har tenkt på.. :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Tenkte å sende inn mine neste uke når jeg får neste lønnsslipp. Ikke det at det spiller så stor rolle, men man skal vel ikke være for tidlig ute heller :-kr

Sent from my iPhone using BV Forum

Last edited:
Skal dere ha 80 eller 100% dekningsgrad?
Vi skal ha 100%, har heldigvis en grei sjef, slik at jeg kan jobbe inn litt nå, og ta fri litt neste år :)

Vi skal ha 100%, har heldigvis en grei sjef, slik at jeg kan jobbe inn litt nå, og ta fri litt neste år :)

80% her :)

Sent from my iPhone

100% her. Vi får lov til å føre hele ferien over til neste år, så da tar jeg den rett etter permisjon og 2uker ulønnet tror jeg:)

Tar også 100% lønn og noen mnd ulønnet rett etter, planen er å være hjemme 1 år:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Papirene ble sendt inn i går. Vi skal ha 80% for å få vært lengst mulig hjemme.

Skrev feil :p jeg har søkt 100%

Sent from my iPhone

Vi skal ha 100% dekningsgrad da jeg er lærer og har ferie/avspasering hele sommeren, dermed blir vi hjemme med den lille et år :) Sendte papirene i dag :)

100% dekningsgrad og hele felleskvoten går til meg. Sendte inn papirene i dag :)

Sent from my iPad using BV Forum

100% lønn og 49 uker her :) far tar 10 av de :) så tar jeg litt ulønnet etterpå tenkte jeg..
Dete som har levert permisjonssøknad, det står at man må krysse av for ulønnet perm, eller tilbake i stilling enten fulltid eller redusert. Må jeg krysse av ulønnet perm nå, eller kan jeg krysse av tilbake i fulltid, for så å søke om ulønnet perm senere?

Jeg hjalp ei venninne med å sende inn disse skjemaene for noen få uker siden, og nå har de endret på de!! Må sende et eget skjema i tillegg for utsettelse av permisjon pga ferie, som må bekreftes av arb.giver!!! Eller har jeg misforstått hele greia?!

Jeg hjalp ei venninne med å sende inn disse skjemaene for noen få uker siden, og nå har de endret på de!! Må sende et eget skjema i tillegg for utsettelse av permisjon pga ferie, som må bekreftes av arb.giver!!! Eller har jeg misforstått hele greia?!

Dette har hele tiden vært eget skjema man må sende i tillegg. Dersom man ikke gjør det, kan permisjonsrettighetene bortfalle.

Skjemaet kan sendes samtidig som søknad om foreldrepenger, eller i forkant av ferieavviklingen. Arbeidsgiver må underskrive papiret. Forøvrig bekrefter arbeidsgiver ferie via inntektsopplysningsskjemaet de skal sende inn.

Jeg vet ikke om jeg skal ta hele ferien nå, eller mens jeg er i permisjon, men vet ikke om jeg gidder å stresse med å sende inn ekstra papirer blæ..

Jeg tenkte som så at trikset er å ta alt bortsett fra 2 uker nå og så søke om å få de to ukene overført av arb giver. For da slipper jeg ekstra søkinga til NAV ved å ta overført ferie rett etter permisjon.

Jeg tenkte som så at trikset er å ta alt bortsett fra 2 uker nå og så søke om å få de to ukene overført av arb giver. For da slipper jeg ekstra søkinga til NAV ved å ta overført ferie rett etter permisjon.

Ja det kan jeg også gjøre. Jeg får ta en prat med sjefen en dag :D
Han har 6 barn, så er veldig forståelsesful når det gjelder permisjon :D

Back
Topp