På tide å sende inn permisjonspapirer til nav?

Maian

Gift med forumet
Augustmødrene 2014
Junilykke2018
Hvor lenge i forveien har dere planer om å sende inn permisjonspapirene til NAV. Jeg kan ikke huske når jeg sendte disse sist. Er det 3 månder før som er anbefalt?

Skal ned en dag i neste uke! Like greit å bli ferdig med det :)

<3 lille spire <3

Det står på nettsiden deres at man skal sende inn 6 uker før man går ut i permisjon. (Eller var det termin..? Ble usikker nå :p )

Uansett.. jeg har sendt inn mine papirer. Det er snart ei uke siden!
Begynte å se på det litt tidlig, for jeg tenkte at det kom til å ta laaang tid. Men det var egentlig ganske greit og fort gjort. Jeg skal jo ikke fordele noe kvoter eller noe, så søker jo bare om alt i en smell :) dessuten var arbeidsgiver skikkelig kjapp med inntektsopplysningene mine. Tok bare to timer, haha!! :p
Så da fikk jeg purring fra NAV om at jeg måtte sende inn. Håper det går greit selv om det ble litt tidlig :)

6 uker før permisjonsstart mener jeg at jeg leste.. Jeg driver bare og utsetter, fordi d ikke kommer til bli fort og greit i d hele tatt.. Mannen jobber på Nordsjøen, så d er noe spesielt med hvordan de tar permisjonen sin som jeg ikke har skjønt i d hele tatt enda.. Men d er sikkert ikke så vanskelig når jeg begynner på d.. Noen som har Nordsjøen menn her?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Sniker fra September :p jeg fikk inntektsopplysninger fra jobben og spurte NAV foreldrepenger om når man skal søke, for å være sikker på å ikke få i retur. Termin 14. September.
ImageUploadedByBV Forum1399992382.216580.jpg

Men slik jeg forstod det på NAV så er det kun nye inntektsopplysninger de etterspør om man søker for tidlig :) så da tenker jeg at det går greit. Det blir uansett arbeidsgiver som må gjøre det en gang til :p tror det går fint… for det gikk jammen fort.

Får terminbekreftelse fra jordmor neste uke, så tenkte vel å plundre litt med den søknaden da. Kjenner jeg gruer meg! Synes de skjemaene er vanskelige, og samboeren min skal ikke ha A4 permisjon, så da blir det litt rart.
Tror jeg skal høre om jeg kan få komme ned dit. Dessuten flytter jeg 1 juni, så da blir det ny kommune på meg! :o

Får også teminbekreftelse fra jordmor neste uke, her har jeg tatt ut ferie i november så det må jeg vel huske å føre på. Videre så vet jeg at vi tar ut 80 % dekning. Jeg og mannen må vel diskutere hvor mange uker han skal ha, men regner med han tar fedrekvota og jeg resterende. Mye å tenke på og husker det var litt pes sist gang så kjenner jeg ikke akkurat gleder meg.

Jeg får også terminbekreftelse neste uke, også må jeg vente på lønnsoppgjøret, slik at lønna blir mest riktig. Noen som vet når det er klart? Ser for meg at jeg kommer til å være sent ute med å søke, men det går bare ut over arbeidsgiver, så...xsmile8

Jeg skal søke neste uke, så er det unnagjort. Mangler bare terminbekreftelse for å kunne søke nå, men det får jeg på mandag.

6 uker før permisjonsstart mener jeg at jeg leste.. Jeg driver bare og utsetter, fordi d ikke kommer til bli fort og greit i d hele tatt.. Mannen jobber på Nordsjøen, så d er noe spesielt med hvordan de tar permisjonen sin som jeg ikke har skjønt i d hele tatt enda.. Men d er sikkert ikke så vanskelig når jeg begynner på d.. Noen som har Nordsjøen menn her?

De som jobber i Nordsjøen kan ta perm i hjemneperioden og så dra på jobb og på den måten få full lønn OG permisjonspenger samtidig (men gradert for tiden han er på jobb). Men da må altså han ta hele fellesperioden og du gå ulønnet eller jobbe. Men tjener han mye mer enn deg lønner det seg selv om du går ulønnet i permisjon.

Sent from my iPhone using BV Forum

De som jobber i Nordsjøen kan ta perm i hjemneperioden og så dra på jobb og på den måten få full lønn OG permisjonspenger samtidig (men gradert for tiden han er på jobb). Men da må altså han ta hele fellesperioden og du gå ulønnet eller jobbe. Men tjener han mye mer enn deg lønner det seg selv om du går ulønnet i permisjon.

Hipp hurra, d var d jeg håpet på.. :) da har jeg forstått d riktig.. :)

samboeren min er arbeidsledig, og har vært det siden januar. Kan jeg søke om å få hans permisjon i samme slengen? Husk at dere bare får feriepenger av de 12 første ukene, med mindre dere får betalt via jobben da. Det er så kjipt. Håper arbeidsgiveren min har lyst å betale ut lønnen.

samboeren min er arbeidsledig, og har vært det siden januar. Kan jeg søke om å få hans permisjon i samme slengen? Husk at dere bare får feriepenger av de 12 første ukene, med mindre dere får betalt via jobben da. Det er så kjipt. Håper arbeidsgiveren min har lyst å betale ut lønnen.
Jeg tror du kan ta over hans permisjon da faktisk

Jeg tror du kan ta over hans permisjon da faktisk

Da skal jeg søke om det med en gang. Er ikke kjekt om han får seg jobb, så må han plutselig ut i 10 ukers permisjon heller.

Ferdig skrevet, men venter med å sende de til jeg har terminbekreftelse fra legen, skal dit onsdag

Jeg er litt usikker på hva jeg skal skrive på permisjonen til far. Han skal ha 1 dag i uken i 50 uker. Hmm..

Sent from my iPad using BV Forum

Zara85: der er mange forskjellige måter å ta ut perm på når en har mann i nordsjøen, min valgte med første å ta to friturer og ta en "vanlig" pappaperm, men han utsatte den i ca 3 mnd.
Med nestemann søker vi også om utsettelse og tar gjerne en langferie når minstemann er ca 2 år.
En har jo 3 år på og "bruke" permen på.
Mange som velger å ta pappapermukene i friperiodene (3 friperioder om en går 2-4) så tar gjerne mor ulønnet, men får gjerne nav pengene til far siden han fremdeles har full lønn.
Men kryss av for 100% og ikke 80%, vi tapte så masse penger på 80% at eg tørr ikkje tenke på det engang!

Back
Topp