Middag

Det er jo ikke noe søtere enn gulrot? :p men har du prøvd å skjære de i båter, dynke med olje, salt og pepper også ovnsbake/sprøsteke? Det kan vi fint ha til kveldssnacks :D
Det var det jeg hadde til middag i dag :) Så godt! Men jeg får de aldri helt sprø! Hvor varm ovn, og hvor lenge har du de i?

Det er jo ikke noe søtere enn gulrot? :p men har du prøvd å skjære de i båter, dynke med olje, salt og pepper også ovnsbake/sprøsteke? Det kan vi fint ha til kveldssnacks :D
Nei, ikke sant tenker jeg også. Er nok bare uvant for ham. Han liker ikke sur/søt saus heller, det som er så godt! Hvor lenge steker du dem da? Prøvde å bake i ovnen en gang, men de ble jo alt for harde!

Prøvde ut den nye Weber grillen :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Det var det jeg hadde til middag i dag :) Så godt! Men jeg får de aldri helt sprø! Hvor varm ovn, og hvor lenge har du de i?
Nei, ikke sant tenker jeg også. Er nok bare uvant for ham. Han liker ikke sur/søt saus heller, det som er så godt! Hvor lenge steker du dem da? Prøvde å bake i ovnen en gang, men de ble jo alt for harde!
Aner egentlig ikke hvor lenge jeg har dem i ovnen, kanskje 15-20 min? På ca 200gr. Går iallefall mye fortere enn med vanlige poteter. De blir vel sjeldent sprø, men litt sånn i kantene. De skal nok være bra tynne for å bli som potetgull tenker jeg.

Men med alt for harde, mener du da rå? Eller FOR stekt?

Aner egentlig ikke hvor lenge jeg har dem i ovnen, kanskje 15-20 min? På ca 200gr. Går iallefall mye fortere enn med vanlige poteter. De blir vel sjeldent sprø, men litt sånn i kantene. De skal nok være bra tynne for å bli som potetgull tenker jeg.

Men med alt for harde, mener du da rå? Eller FOR stekt?
Nei, jeg mener rå. Som å dårlig kokte poteter. Skar dem opp i skiver, kanskje 0,5-1 cm tykke. Ble aldri ferdig jo. Var hos mamma jeg prøvde, mulig hun har litt dårlig ovn. Den er sikkert 15 år gammal og lyset virker ikke.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Nei, jeg mener rå. Som å dårlig kokte poteter. Skar dem opp i skiver, kanskje 0,5-1 cm tykke. Ble aldri ferdig jo. Var hos mamma jeg prøvde, mulig hun har litt dårlig ovn. Den er sikkert 15 år gammal og lyset virker ikke.

Hehe, det kan jo hende, har aldri opplevd at de var rå inni, og jeg er ikke veldig tålmodig. Men jeg innbiller meg at jo lengre jo bedre! :) går jo an å prøvesmake underveis. Jeg skjærer som regel i båter eller sticks på ca 0,5-1cm selv.

Hvit pizza med røkelaks og asparges, smakte utrolig godt!!

Skulle ha tikka masala, men sambo hadde kjøpt chicken tikka istedenfor, så det smakte litt rart. Pakkene er så like.

Norske reker, helt fantastisk!

200g i 30 min. Deler de i to, har olivenolje, salt og pepper på.

200g i 30 min. Deler de i to, har olivenolje, salt og pepper på.
Er det jeg pleier også, men skjærer de i båter, eller enda tynnere. Og så snur jeg de etter 15 min. Men de skal kanskje være litt myke :) Så et tips fra en sånn sunn matdame jeg følger på Instagram. Ho la søtpotetfries i vann i en time, før jo tørka de og la de i ovnen på 220. Da blir de visstnok sprø. Prøve til uka!

I dag skal vi ha Crispy Chicken. Skulle egentlig ha det i går, men så endte vi opp med å grille når vi var på besøk hos noen i stedet :)

Idag skal jeg prøve å lage hjemmelaget fiskegrateng for første gang, spent på hvordan det går!

I dag blir det pulled pork:)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

I dag blir det pulled pork:)

Hva er det egentlig? Svinekjøtt revet fra hverandre? Har sett det på butikken og lurt litt på det. Hva har du til?

Hva er det egentlig? Svinekjøtt revet fra hverandre? Har sett det på butikken og lurt litt på det. Hva har du til?

Det er akkurat det det er:) Har båtpoteter, coleslaw og BBQ-saus til.

Kylling & quinoa salat

Sent from my iPad using BV Forum

Tunfiskwrap på meg, nuggets på gutta. Orka ikke dra i butikken, og jeg hadde ikke tatt opp noe fra frysern - så vi måtte bare ta det vi hadde..

Rømmegrøt og spekemat her i dag.
Fikk ånden over meg til å fortsette og male stua så orker ikke lage noe fansy middag.

Blir hjemmelaga fiskegrateng i dag også gitt, lagde så stor posjon igår. Sparer meg for arbeid idag da, bare å koke nye poteter:)

Back
Topp