Prøverør er eneste mulighet!!!

håperpåettmirakel

Glad i forumet
Hvordan skal jeg få overtalt mannen? Han mener det ikke er meningen vi skal få flere barn siden vi ikke får det til selv. Jeg ønsker meg så en til, men gyn sier prøverør er eneste mulighet! Og kan noen fortelle meg litt om prøverør, lurer på alt!!

Leo vil bli storebror <3

Vi har vært gjennom to icsi forsøk, begge misslykka.
Men mannen her i huset har også nedsatt sædkvalitet.

Det som skjer er at dere må bli henvist til prøverør av gyn, eller fastlege.
Så vil dere få info om blodprøver dere må ta.
Før dere er i gang med selve prosessen kan det ta litt tid, det tar ofte noen uker å få svar på blodprøvene.
Men etter at blodprøvene er klare, vil klinikken dere går til avgjøre hvilken behandling dere må ha utifra sædprøven han har levert.
Sånn som vi har ICSI, (mikroindeksjon). Det vil si at de henter ut eggene, og setter en sædcelle inn i egget.
Da har jeg gådd på hormonbehandling først, så eggposene skal bli større og flere en normalt. Det er for å få flest mulig egg og for at det skal bli enklere å hente de ut.
Mannen berøres ikke av dette i det heletatt, eneste han må gjøre er å levere en sædprøve når det er egguttak.
Ellers så er det du som må igjennom hormonbehandling, uttak og innsett.
Så det kan du jo fortelle han, at han kun leverer sædprøve, resten gjør du ;-)
Hehe..
Dette var kort fortalt, du finner mye informasjon hvis du googler. :-)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Vi hadde samme situasjon for to år siden. Vondt å ikke få det til på egenhånd :( men nå etter icsi og ei flott jente på sju mnd kan jeg absolutt si at det var verdt det ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Først og fremst må du jo få mannen din over på andre tanker så dere er enige. Hva med å ta frem bilder fra da barnet deres var nyfødt? Heng opp på kjøleskapet og bli litt ekstra søt i stemmen når du snakker om det:) Kan jeg spørre om han er kristen? Sier han snakker om "meningen". Om han tror det er feil å trosse naturen eller om han bare ikke tenker så mye på det er jo litt greit å finne ut av:)

Han ønsker seg vel egentlig ikke flere barn, det er vel det som er. Han bare synes det er greit siden jeg ønsker meg og siden han ikke vil at mini skal være enebarn. Han er ikke kristen nei.

Leo vil bli storebror <3

Da foreslår jeg at dere tar en lang prat også kam du fortelle om alt som skjer ved prøverør, om alle oss som prøver og at 1 av 10 par er ufrivillig barnløse. Det er mange! Og noen trenger rett og slett litt hjelp. En ørliten jump start i eggstokkene. Hehe:)

Ja jeg håper virkelig jeg skal få overtalt han. Som gyn sa, det er jo jeg som må gjennom alt, han må bare levere en sædprøve lissom. Men han virker super negativ til det, så tørr ikke håpe engang...

Leo vil bli storebror <3

Ja jeg håper virkelig jeg skal få overtalt han. Som gyn sa, det er jo jeg som må gjennom alt, han må bare levere en sædprøve lissom. Men han virker super negativ til det, så tørr ikke håpe engang...

Leo vil bli storebror <3
Du må bare prøve å varme han opp til tanken på å bli pappa igjen:) Som de sier: du må la det høres ut som hans idé. Det høres vanskelig ut nå, men du kjenner jo sikkert til hva mannen din trenger for å bli happy;)

Det er ikke mulig å rikke han, han får meg bare til å få mega dårlig samvittighet med å kalle meg egoistisk og at jeg bare tenker på hva jeg vil. Hele kroppen hans skriker at han ikke vil ha en til om den ikke kommer naturlig i løpet av dette året, så alt håp er nok virkelig ute. Gyn hadde meget lite tro på at det skulle skje noe av seg selv :( Det gjør så vondt, men må vel bli bedre etterhvert. Jeg ga han jobben med å selge barneutstyret som vi har spart på, håper det gjør litt vondt for han og jeg klarer ikke. Jeg griner bare jeg ser tingene.

Leo vil bli storebror <3

Sender deg en stoooor trøste klem!!

Det er ikke mulig å rikke han, han får meg bare til å få mega dårlig samvittighet med å kalle meg egoistisk og at jeg bare tenker på hva jeg vil. Hele kroppen hans skriker at han ikke vil ha en til om den ikke kommer naturlig i løpet av dette året, så alt håp er nok virkelig ute. Gyn hadde meget lite tro på at det skulle skje noe av seg selv :( Det gjør så vondt, men må vel bli bedre etterhvert. Jeg ga han jobben med å selge barneutstyret som vi har spart på, håper det gjør litt vondt for han og jeg klarer ikke. Jeg griner bare jeg ser tingene.

Leo vil bli storebror <3
Uff...jeg får så vondt av deg. Jeg vet jo godt hvordan ønsket om barn påvirker kroppen. Man vil jo så inderlig sterkt. Håper han skifter mening etterhvert da:):) Krysser fingrene for deg:)

For en vanskelig situasjon. Kjenner på frustrasjonen bare ved å lese innlegget. Jeg ser ikke på prøverør som tukling med naturen. Ja, man får litt drahjelp, men det er fortsatt opp til naturens gang om egget fester seg eller ikke. Det er vanskelig med motstridende ønsker i et forhold, og særlig når det er av så eksistensiell karakter. Kjenner at jeg hadde slitt veldig med å akseptere hans valg, og tenker at det er like egoistisk av han å "nekte" deg flere barn. Håper han ombestemmer seg, og om ikke så håper jeg dere klarer å nyte livet videre med den skatten dere har fra før:-)

For en vanskelig situasjon. Kjenner på frustrasjonen bare ved å lese innlegget. Jeg ser ikke på prøverør som tukling med naturen. Ja, man får litt drahjelp, men det er fortsatt opp til naturens gang om egget fester seg eller ikke. Det er vanskelig med motstridende ønsker i et forhold, og særlig når det er av så eksistensiell karakter. Kjenner at jeg hadde slitt veldig med å akseptere hans valg, og tenker at det er like egoistisk av han å "nekte" deg flere barn. Håper han ombestemmer seg, og om ikke så håper jeg dere klarer å nyte livet videre med den skatten dere har fra før:-)
Helt enig med deg, synd mannen ikke er det :-(

Sent from my C6903 using BV Forum mobile app

Jeg regner med at du har prøvd alt, men jeg prøver bare å hjelpe. Kan ikke tenke meg hvor vanskelig du har det. Men har mannen din søsken? Eller har du? Kanskje du kan appellere til det å ha søsken. Jeg vet jeg vil ha to siden jeg er så glad jeg har en søster som også er en av mine beste venner. Hun er kjempeviktig for meg. Kanskje han ser hvor viktig det er for deres barn å ha et søsken å vokse opo med. På et tidspunkt vil jo dere ikke lenger være på denne jord...Har tenkt så mye på deg, og håper det ordner seg for deg til slutt:)

Jeg regner med at du har prøvd alt, men jeg prøver bare å hjelpe. Kan ikke tenke meg hvor vanskelig du har det. Men har mannen din søsken? Eller har du? Kanskje du kan appellere til det å ha søsken. Jeg vet jeg vil ha to siden jeg er så glad jeg har en søster som også er en av mine beste venner. Hun er kjempeviktig for meg. Kanskje han ser hvor viktig det er for deres barn å ha et søsken å vokse opo med. På et tidspunkt vil jo dere ikke lenger være på denne jord...Har tenkt så mye på deg, og håper det ordner seg for deg til slutt:)

Har prøvd å argumentere alt jeg kan med det, men han er nok ikke enig desverre. Han hadde en halv bror. Og jeg har to halv brødre. Stor aldersforskjell så har ikke den nære kontakten med dem.

Leo vil bli storebror <3

Krysser fortsatt fingrene for at han skal komme til fornuften, hehe :D

Hmm, du kan jo lufte alternativet om å bli mor "alene" . Altså at du drar til Danmark. Kanskje han da forstår hvor sterkt dette ønsket ditt er og endrer mening? (Risikoen er jo at han sier "kjør på".. hehe)

Jeg føler med deg. Det er vondt å ønske seg flere barn når partneren ikke er interessert! Masse lykke til. Håper dere kommer til enighet :-)

Hmm, du kan jo lufte alternativet om å bli mor "alene" . Altså at du drar til Danmark. Kanskje han da forstår hvor sterkt dette ønsket ditt er og endrer mening? (Risikoen er jo at han sier "kjør på".. hehe)

Jeg føler med deg. Det er vondt å ønske seg flere barn når partneren ikke er interessert! Masse lykke til. Håper dere kommer til enighet :-)
Da får jeg nok det alene også. Tror ikke jeg har noen mann lenger om jeg foreslår det... Trodde jo problemet var at han ikke vil ha prøverør, men nå virker det bare som han ikke vil ha flere barn.

Sent from my C6903 using BV Forum mobile app

Back
Topp