ridning under graviditeten

Vecca#1

Håper på en liten spire snart <3
Etter og ha snakket med lege og helsesøster så har jeg fått beskjed om at ridning er greit siden kroppen min etter mange år med dette er vandt med det. Men at jeg må prøve og ta det litt mer med ro fremover og mest sannsynlig kutte ut helt etter passert 6 mnd.

Er det flere her inne som driver med hest? Hvordan er planen deres fremover? :) har dere hørt noe annet? :)

Har 3 hester :)
Men jeg tør ikke å ta sjansen å ri nå som jeg er gravid, så jeg har skaffet meg fôrryttere til 2 åsså skal jeg trene 3dje mann selv med å kjøre vogn :)

---------------------------------------
♡ Termin 16.januar ♡
☆Vi venter nummer 3☆

Min hest er pensjonert, men ser ikke bort i fra at eg tar en tur på han i sommer!!

Termin: 5.jan

❤️min første❤️
Sent from my iPhone using BV Forum

Hoppa mi er deltids pensjonist ;) brukes til tur ett par gang i uken og litt skritting/ trav på bane :) Hun var virkelig overvektig og syk etter og ha stått til hensynsløse mennesker jeg solgte henne til for ett par år siden.. ( så forrytter er ikke aktuelt ) Så nå blir hun værende her fram til den evige grønne eng henter henne inn :) får vell bare gjøre det beste jeg kan for henne under svangerskapet :)

Hoppa mi er deltids pensjonist ;) brukes til tur ett par gang i uken og litt skritting/ trav på bane :) Hun var virkelig overvektig og syk etter og ha stått til hensynsløse mennesker jeg solgte henne til for ett par år siden.. ( så forrytter er ikke aktuelt ) Så nå blir hun værende her fram til den evige grønne eng henter henne inn :) får vell bare gjøre det beste jeg kan for henne under svangerskapet :)

Har ikke satt bort hestene mine, men har fått 2 jenter i bygda til å komme å trene dem :D Så de har nå fri tilgang til stallen min.
Er lettet med tanken på at de får mosjon og ikke bare blir stående på beite uten trim i sommer :p

♡ Termin 16.januar ♡
☆Vi venter nummer 3☆

Har ikke satt bort hestene mine, men har fått 2 jenter i bygda til å komme å trene dem :D Så de har nå fri tilgang til stallen min.
Er lettet med tanken på at de får mosjon og ikke bare blir stående på beite uten trim i sommer :p

♡ Termin 16.januar ♡
☆Vi venter nummer 3☆

Veldig greit med forrytter, men jeg bor ikke i nærheten av stallen og lar ingen få holde på alene. Så hvis jeg hadde funnet tak i en god match til henne som både kan vise forståelse og rettferdighet, så hadde jeg uansett endt opp med og kjøre innover for og følge med :P Ekstra vanskelig og stole helt på noen når hormoner svinger fram og tilbake, med glade og triste tanker om hva som kan skje hvis noen andre tar seg av henne av og til :P blææh, både jeg og hesten sliter litt med tillit til andre mennesker :P
Hun er jo tross alt "babyen" min på 500 kg :P

Veldig greit med forrytter, men jeg bor ikke i nærheten av stallen og lar ingen få holde på alene. Så hvis jeg hadde funnet tak i en god match til henne som både kan vise forståelse og rettferdighet, så hadde jeg uansett endt opp med og kjøre innover for og følge med :P Ekstra vanskelig og stole helt på noen når hormoner svinger fram og tilbake, med glade og triste tanker om hva som kan skje hvis noen andre tar seg av henne av og til :P blææh, både jeg og hesten sliter litt med tillit til andre mennesker :P
Hun er jo tross alt "babyen" min på 500 kg :P

Hehe, skjønner :D
Er heldig nok å ha stallen min på gården, så her har jeg hestene mine rundt meg hele tiden.
Har drivd rideskole her, så de jentene har vært her endel ;) var forryttere på skoleponninne her i fjor. Før jeg solgte unna de hestene.
Jentene var ikke vanskelig å be når jeg lurte på om de var intr å trimme de som er igjen :)
Så da har de ansvar for trimminga på 2 stk, å jeg har vognkjøringa på sistemann :D
Liker å vite at de får ut i skog og mark i sommer, nå som jeg ikke kan ta dem. :)

♡ Termin 16.januar ♡
☆Vi venter nummer 3☆

Er heldig nok å ha stallen min på gården, så her har jeg hestene mine rundt meg hele tiden.
Har drivd rideskole her, så de jentene har vært her endel ;) var forryttere på skoleponninne her i fjor. Før jeg solgte unna de hestene.
Jentene var ikke vanskelig å be når jeg lurte på om de var intr å trimme de som er igjen :)
Så da har de ansvar for trimminga på 2 stk, å jeg har vognkjøringa på sistemann :D
Liker å vite at de får ut i skog og mark i sommer, nå som jeg ikke kan ta dem. :)

♡ Termin 16.januar ♡
☆Vi venter nummer 3☆

Så artig at du kan ha det slik :D og kjempe bra at jentene ville stille opp! :D
Jeg blir og ta med hoppa på tur etter at jeg må slutte og ri også, hun gir meg sin fulle tillit og er så lett for meg å drive på med! Flinkere enn de fleste hunder til og gå i bånd, stopper, går og springer på min kommando :) (Trenger vell egentlig ikke leietau engang :P ) leker på ridebanen og er lettstelt osv :) så hun vil få rimelig mye mosjon, og hun setter sikkert pris på å få rytterfrie måneder :) Så får jeg bare pushe mannen opp av og til :P

Så artig at du kan ha det slik :D og kjempe bra at jentene ville stille opp! :D
Jeg blir og ta med hoppa på tur etter at jeg må slutte og ri også, hun gir meg sin fulle tillit og er så lett for meg å drive på med! Flinkere enn de fleste hunder til og gå i bånd, stopper, går og springer på min kommando :) (Trenger vell egentlig ikke leietau engang :P ) leker på ridebanen og er lettstelt osv :) så hun vil få rimelig mye mosjon, og hun setter sikkert pris på å få rytterfrie måneder :) Så får jeg bare pushe mannen opp av og til :P

Så morro :)
Godt å ha slikt bånd til dyrene sine.
Hestene lider vell ingen nød uten å bli ridd heletiden :p godt for dem med fri også :)

♡ Termin 16.januar ♡
☆Vi venter nummer 3☆

hei! Jeg rir dressurtrening to ganger I uka, tenker å fortsette til det blir ubehagelig. Rir en hest jeg er trygg på, og nå er beibien enda så liten, men får som sagt se hvordan det blir etter sommern når magen kommer for fullt..:)

Den ene hesten min er 25 år og pensjonist.
5åringen trener jeg selv enda, men holder på å få inn 1-2 forverter :)

Nyttårslykke<3

♡ Termin 16.januar ♡
☆Vi venter nummer 3☆

Herregud, du aner ikke hvor misunnelig jeg er nå... Har alltid drømt om å drive med hest, eller bare å være forrytter hadde vært godt nok.

Herregud, du aner ikke hvor misunnelig jeg er nå... Har alltid drømt om å drive med hest, eller bare å være forrytter hadde vært godt nok.

Er ikke noen hester i nærheten du kan ri etter svangerskapet da? :)
Er den beste terapi og alenetiden jeg får jeg, når jeg syssler med hestene mine :)

♡ Vi venter nummer 3 ♡
☆Januar 2015☆

helt enig, å ri og holde på med hest er fantastisk! Det er nesten den eneste tiden hvor jeg ikke tenker på andre ting samtidig, men er kun opptatt av det jeg gjør der og da. På hesteryggen går det ikke an med Multitasking..:)

Back
Topp