**IKM uke 21**

Jeg lurer på når jeg egentlig kan forvente el. Når i syklusen tenker jeg på siden jeg har hatt sykluser nå på først 29 dager, så 26 dager og så 32 dager. Er veldig uregelmessig ser det ut som

Sent from my iPhone using BV Forum
Litt vanskelig å si egentlig når syklusen er uregelmessig..

Hos meg kommer EL rundt dag 16 eller 17, og jeg har 30 dagers syklus.
Hvis man har 28 dagers syklus, er det vel vanlig at EL er rundt dag 14 ca. EL kommer vel vanligvis 14 dager før mens.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Hvis man har 28 dagers syklus, er det vel vanlig at EL er rundt dag 14 ca. EL kommer vel vanligvis 14 dager før mens.

Tja... Det er nok en liten forenkling det der... Det er helt normalt at det går 10-16 dager fra el til mens. Den perioden kan variere ganske mye fra person til person, men varierer lite mellom hver syklus hos samme persom (pluss/minus en dag ca). Så hvis man har 28 dagers syklus vil det kunne være helt normalt å ha el et sted mellom cd 12 og cd 18, men det er også mulig at det skjer før eller etter dette, avhengig av personens lengde på litealfasen (tiden fra el til mens).

Her inne har jeg sett lutealfaser ned i 4 dager (som gjør det umulig å bli gravid), og opp til 20 dager. Når syklus varierer i antall dager hos samme person, er det fordi tiden fra mens til el varierer, mens lutealfasen er rimelig konstant.

For å ha full oversikt over dette må man tempe.

For eksempel vet jeg nå at jeg må bytte ikm-gruppe fordi jeg ikke har hatt el enda. Jeg har hatt el-smerter, fruktbar utflod og pisitive el-tester flere dager nå, men tempen har ikke steget enda (altså har el ikke vært). Jeg har lutealfase på 13-14 dager, så da hører jeg ikke til her lenger.

Lykke til, alle sammen!

cd 17 og 6 dpo (?) i dag :D tiden går egentlig ganske fort :) jeg har planer om å teste på 17 mai:D

4 dpo i dag! Eller 6 dpo, hehe. Vet ikke helt! Men ja noe rundt der! Har også planer om å teste 17. mai, så jeg kan sjekke om jeg kan kose meg med et par drinker, eller ikke... men blir nok ikke noe drikke uansett, for vil ikke klare å stole på en negativ test 10 dpo :P jæjæ testing blir det uansett!

4 dpo i dag! Eller 6 dpo, hehe. Vet ikke helt! Men ja noe rundt der! Har også planer om å teste 17. mai, så jeg kan sjekke om jeg kan kose meg med et par drinker, eller ikke... men blir nok ikke noe drikke uansett, for vil ikke klare å stole på en negativ test 10 dpo :P jæjæ testing blir det uansett!
Snakke vi test date her eller?:D

Ønsker oss nr 2 så inderlig <3

PP 25 - 27
PP 26 - 45 Kjemisk (?)
PP 27 - 26
PP 28 - ? Startet med pergo

Autocorrect er noe kjekke greier :o

Snakke vi test date her eller?:D

PP 25 - 27
PP 26 - 45 Kjemisk (?)
PP 27 - 26

Autocorrect er noe kjekke greier :eek:

Yeah babeh da har vi en test date ;) Sitter her med trykk og press der nede.. kjentes som menssmerter. Lurer litt på om det er festesmerter? :confused:

Yeah babeh da har vi en test date ;) Sitter her med trykk og press der nede.. kjentes som menssmerter. Lurer litt på om det er festesmerter? :confused:
Har hatt det likt jeg også :P så er veldig spent nå :D

PP 25 - 27
PP 26 - 45 Kjemisk (?)
PP 27 - 26

Håper du får noe å rope hurra for da! :)

Sent from my iPhone using BV Forum
Ja det håper jeg virkelig :D da skal jeg vifte høyt med flagget værtfall :P:D hvordan går det med deg?:)

PP 25 - 27
PP 26 - 45 Kjemisk (?)
PP 27 - 26

Har hatt det likt jeg også :p så er veldig spent nå :D

PP 25 - 27
PP 26 - 45 Kjemisk (?)
PP 27 - 26

Blir en dobbel glede hvis vi begge får positive tester denne mnd :D

Masse lykke til alle sammen! Jeg er egentlig i denne IKM 21-gruppen, men har "pause" fra en PP-runde for å slappe av! Håper det går veien for alle sammen! Så kan jeg godt å litt flaks selv, selv om vi ikke har jobbet så hardt for det denne pausemåneden! :-)

Blir en dobbel glede hvis vi begge får positive tester denne mnd :D
Ja det hadde vært kjempe morro :D da vifter vi med dobbelt flagg :D wohoo

PP 25 - 27
PP 26 - 45 Kjemisk (?)
PP 27 - 26

Masse lykke til alle sammen! Jeg er egentlig i denne IKM 21-gruppen, men har "pause" fra en PP-runde for å slappe av! Håper det går veien for alle sammen! Så kan jeg godt å litt flaks selv, selv om vi ikke har jobbet så hardt for det denne pausemåneden! :-)
Tusen takk :) håper du kan få en liten positiv overraskelse da når ikk nærmer seg :) masse lykke til når du starter opp igjen værtfall :D

PP 25 - 27
PP 26 - 45 Kjemisk (?)
PP 27 - 26

Jeg er på gråten hele tida! haha. Leste nettopp bloggen til hedda.blogg.no (en av favorittbloggerne mine) og så blir jeg såå rørt av innleggene hennes og tenker at hun virker SÅ herlig. Skrev et innlegg til henne om hvor nydelig hun er og begynte nesten å grine. Fy fader, her skjer det noe? Fikk plutselig en sånn sterk følelse på at jeg blir/er gravid ass. :p Håper også at det ordner seg for Bina og måtte holde igjen tårene når jeg leste de siste kommentarene på tråden hennes.

Uff, hva skjer? og så har jeg nesten litt verre "menssmerter" nå. Jeg er sikker på at jeg blir kjempeskuffa hvis jeg får mensen denne mnd, for nå er jeg nesten overbevist om at det absolutt skjer noe her. :p:smiley-ashamed005

Jeg er på gråten hele tida! haha. Leste nettopp bloggen til hedda.blogg.no (en av favorittbloggerne mine) og så blir jeg såå rørt av innleggene hennes og tenker at hun virker SÅ herlig. Skrev et innlegg til henne om hvor nydelig hun er og begynte nesten å grine. Fy fader, her skjer det noe? Fikk plutselig en sånn sterk følelse på at jeg blir/er gravid ass. :p Håper også at det ordner seg for Bina og måtte holde igjen tårene når jeg leste de siste kommentarene på tråden hennes.

Uff, hva skjer? og så har jeg nesten litt verre "menssmerter" nå. Jeg er sikker på at jeg blir kjempeskuffa hvis jeg får mensen denne mnd, for nå er jeg nesten overbevist om at det absolutt skjer noe her. :p:smiley-ashamed005
Jeg leder bloggen hennes innimellom jeg også :) hun virker så flott :D

Ja drt spørs om ikke det skjer boe her nå ja :D det blir værtfall veldig spennende å se :D

PP 25 - 27
PP 26 - 45 Kjemisk (?)
PP 27 - 26

Ja det håper jeg virkelig :D da skal jeg vifte høyt med flagget værtfall :p:D hvordan går det med deg?:)

PP 25 - 27
PP 26 - 45 Kjemisk (?)
PP 27 - 26

Kjenenr ikkenoe utenom murringer som vanlig. Tok første dose med Crinone idag.

Vært hos legen å påvist senebetennelse UNDER foten idag, faaarsken altså. Blir ingen løpeturer i nærmeste framtid. Æsj. Må grave fram sykkelen da. :)

Kjenenr ikkenoe utenom murringer som vanlig. Tok første dose med Crinone idag.

Vært hos legen å påvist senebetennelse UNDER foten idag, faaarsken altså. Blir ingen løpeturer i nærmeste framtid. Æsj. Må grave fram sykkelen da. :)
da blir det spennende dager fremover :D

god bedring med foten :) men det er jo ikke så aller verst å sykle heller da^^,

Takk for svar. ble ihverfatll litt klokere :)

Last edited:
Tempen har stigi litt i kveld fra 36,6 helt til 37,1 nå i kveld :) lurer på hva det betyr :P uannsett er jeg veldig spent på morgen dagen :)

PP 25 - 27
PP 26 - 45 Kjemisk (?)
PP 27 - 26

Back
Topp