**IKM uke 21**

å
siste pergotablett idag! Nå innledes prøvehumpe-perioden :) begynte på pergo på dag 3, mensen forsvant så godt som med en gang. Er dette vanlig, mon tro?

Tipper EL ca fredag, men nå kan det hende det blir litt annerledes med pergo, skal begynne med el tester idag. Fikk et lass fra billigtester.dk her forrige dagen. :)

Ha en fin søndag alle!

Sent from my iPad using BV Forum
åå herremin det var godt sa :P
Har sise pergo tab i dag jeg også :D hadde glemt den nå om ikke jeg leste innlegget ditt :D

Å? Nå er jeg ikke helt med her. Har jeg IKM dato tidligere da? Pleier å ha en syklus på 30-31 dager. Eller menes det at jeg kan teste meg flere dager før ikm fordi el kom tidlig?
Det sies at det tar ca 14 dager fra positiv el til tr dukker oppp om man ikke er blitt gravid da :)

Det sies at det tar ca 14 dager fra positiv el til tr dukker oppp om man ikke er blitt gravid da :)

Så selv om jeg venter IKM 22. mai, kan jeg likevel teste meg 14 dager etter el selv om det ikke er 22 helt enda? Hadde liksom planer om å teste meg på tr dagen hvis den ikke kom... :P

Å? Nå er jeg ikke helt med her. Har jeg IKM dato tidligere da? Pleier å ha en syklus på 30-31 dager. Eller menes det at jeg kan teste meg flere dager før ikm fordi el kom tidlig?
Tiden mellom TR og EL kan variere litt, mens tiden mellom EL og TR er vanligvis ca. like lang. Den tiden kalles lutealfase. Jeg har en lutealfase på 12-13 dager, men EL har kommet på forskjellige dager hver mnd.

I bunn og grunn betyr det at du kan få IKM tidligere. Hvis du vet når du har EL, kan du regne IKM som ca 14 dager seinere.

Sent from my iPhone using BV Forum

Tiden mellom TR og EL kan variere litt, mens tiden mellom EL og TR er vanligvis ca. like lang. Den tiden kalles lutealfase. Jeg har en lutealfase på 12-13 dager, men EL har kommet på forskjellige dager hver mnd.

I bunn og grunn betyr det at du kan få IKM tidligere. Hvis du vet når du har EL, kan du regne IKM som ca 14 dager seinere.

Ok, takk for svar! Jeg bare tar det jeg hadde i forrige måned da. Jeg fikk positiv el-test den 5.04 noe som betyr el 6.04 kanskje? Og fikk tr den 21.04 og det er 15 dager etter el. Så hvis det er det samme denne måneden, har på følelsen av el i morra, så kan jeg regne med ikm dato 20.05 istedet da? :)

Så selv om jeg venter IKM 22. mai, kan jeg likevel teste meg 14 dager etter el selv om det ikke er 22 helt enda? Hadde liksom planer om å teste meg på tr dagen hvis den ikke kom... :P
Ja det kan du, men det er jo helt opp til deg så klart :)

Ønsker oss nr 2 så inderlig <3

PP1 - 27
PP2 - 45 Kjemisk (?)
PP3 - 26
PP4 - ?

Autocorrect er noe kjekke greier :o

Kanskje den slår ut utover dagen da? :)

Men fertilitets monitoren får man kun testet om morgenen da, og billigstrimmelen var jo positiv i går....

Monitoren tester jo etter flere forskjellige hormoner men strimmelen kun sjekker etter en type hormon så da blir jeg litt urolig for at egget ikke slipper om ikke kroppen produserer alle hormonene som må til..... Får se hva monitoren sier i morgen tidlig da....

må si jeg angrer litt på at jeg ikke investerte i EL strimler denne pp:P helt utrolig hvor fort man kan bli avhening av å måtte vite akkurat når el finner sted :P

Jeg kan vel alltids bestille noen til neste pp sammen med noen graviditets staver fra billig-tester.no

Ok, takk for svar! Jeg bare tar det jeg hadde i forrige måned da. Jeg fikk positiv el-test den 5.04 noe som betyr el 6.04 kanskje? Og fikk tr den 21.04 og det er 15 dager etter el. Så hvis det er det samme denne måneden, har på følelsen av el i morra, så kan jeg regne med ikm dato 20.05 istedet da? :)
Det stemmer! :)

ImageUploadedByBV Forum1399196439.696989.jpg

Cd7! Det var tidlig!

Kanskje positiv i morgen, da? Det tidligste jeg har fått positiv på, var cd 9. Tror vi har snakket sammen om dette med el veldig tidlig i syklusen.
Ja, det tror jeg vi har. Jeg blir like sjokka hver pp hvor tidlig el kommer.

Vis vedlegget 59696

Cd7! Det var tidlig!

Hoho :) er ikke dette litt deilig da? Så er det ikke så lenge til ikm:)

PP 25 - 27
PP 26 - 45 Kjemisk (?)
PP 27 - 26
PP 28 - ? Startet med pergo

Hoho :) er ikke dette litt deilig da? Så er det ikke så lenge til ikm:)

PP 25 - 27
PP 26 - 45 Kjemisk (?)
PP 27 - 26

Jo, helt topp, men har ikke lagt inn så mye aksjer før nå da. Har jo hatt tr, idag er andre dag uten blødning.

Jo, helt topp, men har ikke lagt inn så mye aksjer før nå da. Har jo hatt tr, idag er andre dag uten blødning.

Da er det bare å sette igang da :D

PP 25 - 27
PP 26 - 45 Kjemisk (?)
PP 27 - 26

Men dere, hvis mann tester rett etter blødning. Kan ikke da eggløsningstestene slå ut uten at mann egentlig har eggløsning? Det skjedde nemlig meg forje gang jeg var prøver. Så fikk jeg positiv eggløsningstest igjen senere samme periode, rundt "normal" tider. Lurte da på om jeg hadde hatt 2 eggløsninger, men da var det noen som sa det kunne være at det var for kloss på mensen. Ble forresten gravid den ppen ;-)

Sent from my D5503 using BV Forum mobile app

Back
Topp