Strikking...

Marthemor14_16

Elsker forumet
Septembermødre <3
♡Junigull 2016♡
Mailykke 2018
Er det fleire her som har begynt å strikke til babyen?

Eg har begynt på vognteppe me mariusmønster... Ferdig me bunnfargen og no når vi har fått vite at det blir jente kan eg begynne med rosa mønster! :)
 
Har ikke begynt enda, men tenkte å strikke en kjole til henne snart. Må bare bli ferdig med hentesettet jeg har lovet å strikke til sønnen til ei venninne av meg. :)
Har heldigvis ei svigermor og stemor som strikker litt til jenta vår. Bl.a hentesett og babytepper. ❤️
 
Skulle ønsle jeg kunne strikke.. Men det gær ikme..
så veldig glad for at svigermlr elsker å strikke.. ho er ferdig med hente settet nå, og sikkert noen flere sett.
hvert år får amle hver sitt sett med mellomull, i det m, nsteret man vil, og et utall sokker og votter.. og ellers alt man vil ønske :)

Jeg har lagt inn et ønske om en stoor ullgenser til meg selv, og eet skulle ho ordne.. måtte bare bli ferdig med alle de andre prosjektene.. :)
 
Ja kjole er neste på programmet her... :) men måtte berre begynne me nåke så tok nøytral bunnfargen på teppet og venta me mønsteret til vi fekk vite kjønn!

Har heldigvis fleire venninner som sitte klare me pinnane og tar seg av det litt meir avanserte! Så no har eg bestilt hentesett, marius bilpose og mariusdress! :)

Også e svigermor superflink med symaskina så ho får i oppdrag å sy babyrede! :)
 
Jeg har en genser til storebroren på pinnene, så må nesten prøve å få ferdig den først, men er periodestrikker og akkurat nå går det tregt gitt.... :p Men har satt mormora til å strikke mor Signe-teppe siden bikkja har sendt det storebror hadde til døsriket....

Her er begge de kommende bestemødrene rimelig dktige med pinnene og jeg har mye mamma laga til storebror også, så tipper det blir mye strikket tøy på lillebror... :)
 
Kan bare strikke grytekluter..den typen vi lærte på barneskolen.
Mamma er helt ekstrem på strikking. Hun har allerede strukket rosa/lilla marius-sett. Holder nå på med et syrinrosa babyteppe. Håper hun har lyst å strikke kjole og søt cardigan etterhvert.

Sent from my HTC One V using BV Forum mobile app
 
Jeg er nybegynner innen strikking, så prøver meg på litt enkle strikkeoppskrifter. Jeg har strikket to par sokker, en lue, votter, ullbukse og teppe. Og holder nå på med en jakke. Ellers strikker mormor hentesett og sikkert noe mere ;-)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Blir dårlig med strikking hos oss, men har både mor, svigermor og mormor som jeg vet er i gang med prosjekter, så den lille trenger nok ikke å fryse :)
 
Jeg holder på med mor signes teppe, nøstebarn teppe. Har ikke ferdigheter til mer. Svigermor, mamma, og oldemor produsere i overkant mye. Og siden det er jente nr 3 på vei begrenser det seg hvor mye vi trenger:)


Sent from my iPad using BV Forum
 
Jeg strikker også mor signes teppe fra nøstebarn. Klarte ikke bestemme meg for farge eller garn så da blir det ett blågrønt i merinoull og et brungrått i silkeull.
 
Er mor Signe teppet rillestrikket?
 
Jeg såvidt begynt å strikke en liten heldress :) Det er jo så kos med strikk!
 
Her begrenser strikkinga seg til vogntepper og sokker(fra str.2 år)..så skal snart begynne på et vognteppe. Hadde et jeg strikka til storebror, men det forsvant dessverre på sverigetur. Heldigvis har jeg en mamma som er strikkegal, så kommer mye fint derfra :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Detta settet skal snuppa mi få når ho skal bli med heim fra sjukehuset...
Vis vedlegget 59580

Nydelig :):) har også tenkt på dette... Men bare i gammelrosa :):) hvet du hvilket type harn dette er? Sandnes garn?

Jeg skal bestille hentesett av ei som strikker, men må finne mønster og har falt for dette :)
 
Back
Topp