Skravletråd for oss prøvere!

Klart jeg skal klare inleggene minen.

I morgen skal jeg... potte om en del frøplanter (altså de som har vokst opp fra frø jeg har sådd) håper jeg
jeg snittet av toppen av tomatplanta og puttet den i jorda. men den har nå falt helt sammen :(prøvde å putte den i vann, men hjalp ingenting... da er det ikke håp for den da.

Spennende md planting av frø. hva skal du så?

de tar vi fort ;)

ikke så lenge jeg har disse ungene i stua. Det veksler på hvem av dem som er hos meg, men i nærheten av ¨å sovne er ingen av dem. Og jeg vil bare ha dem ned så de får sove.

jeg snittet av toppen av tomatplanta og puttet den i jorda. men den har nå falt helt sammen :(prøvde å putte den i vann, men hjalp ingenting... da er det ikke håp for den da.

Spennende md planting av frø. hva skal du så?

gi den vann, og tid, så får du se. Gjorde du som jeg sa, rennt sitt, ta bort nederste bladene og plante den dypt?

Jeg har forøvrig ikke mye planer om å så. Jeg tenkte vi skulle så solsikker med ungene, men de skal ligge et døgn i vann, så det blir nok heller i helga.... sukkererter, menn det pleier vi så ute, og i dag snødde det!

Jeg skal klippe/ta stiklinger av en fuchia-stikling jeg har (de må knipes/klippes av flere ganger i vekstperioden for å grene seg, altså få mannge grener, og da venter jeg til det jeg skal ta er langt nok til å ha et bar blader etter to bladfester jeg planlegger å ta bladene av og sette under jorden, så blir det en ny stikling.

Jeg skal potte om til større potter både tomat, agurk, paprika, og chili og pellargonia. Også er det noen andre små blomsterspirer som jeg må se til om de er klare for å forberedes på utelivet.

gi den vann, og tid, så får du se. Gjorde du som jeg sa, rennt sitt, ta bort nederste bladene og plante den dypt?
den knakk veldig nære toppen, jeg har snittet den og satt den så dypt jeg får den i jorda. pøsa på med vann. det var ingen blader å fjerne på den.JEg tror den tørker inn .

Jeg har forøvrig ikke mye planer om å så. Jeg tenkte vi skulle så solsikker med ungene, men de skal ligge et døgn i vann, så det blir nok heller i helga.... sukkererter, menn det pleier vi så ute, og i dag snødde det!

Jeg skal klippe/ta stiklinger av en fuchia-stikling jeg har (de må knipes/klippes av flere ganger i vekstperioden for å grene seg, altså få mannge grener, og da venter jeg til det jeg skal ta er langt nok til å ha et bar blader etter to bladfester jeg planlegger å ta bladene av og sette under jorden, så blir det en ny stikling.

Jeg skal potte om til større potter både tomat, agurk, paprika, og chili og pellargonia. Også er det noen andre små blomsterspirer som jeg må se til om de er klare for å forberedes på utelivet.
solsikke frøene sulle jeg hatt i jord også. de har jeg helt glemt.
deet er så digg meg selvdyrkede grønnsaker... skal ha det i år jeg og + urter..

God kveld jenter.
Hvilke planer har dere i kveld?

Her blir det super gode toast (med pesto, mozarello og serrano skinke), potetgull, dipp, litt rødvin og TV :)

God kveld jenter.
Hvilke planer har dere i kveld?

Her blir det super gode toast (med pesto, mozarello og serrano skinke), potetgull, dipp, litt rødvin og TV :)
Hysj på deg:P :D hihi.
blir litt skravling her, så finne senga. er alene i kveld. så da skjer det jo ingenting. Men vin hørtes veldig godt ut da;)

om det var så nært toppen, så der det ikke trolig det er så mye å redde nei.
men derimot, da er jo selve planten den knakk av på, meget trolig i stand til å klare seg videre. Er det en så dnu skal kipe "tyvenen" på? Da lar du en av dem vokse opp og bli ny topp i stedet.

Det hedner stort sett hvert år at jeg overser en av dem/er på ferie, og vips har de to topper... det var en slik som kakk av hos meg for et par år siden, jeg gjorde sånn som jeg beskrev, og det ble en god plante som fikk tomater før "morplaten".

solsikke frøene sulle jeg hatt i jord også. de har jeg helt glemt.
deet er så digg meg selvdyrkede grønnsaker... skal ha det i år jeg og + urter..

Urter ja, jeg skulle vel så litt urter og salat var sant...

Det kom hjem noe frø ygnste har sådd i bhg da. jeg spurte hva, og hu lette frem posee og kom til at det sikkert var disse?? KARSE! nei, dette var jo allerede 10 cm laange greier med flere blader. Det er antakelig oregano. Da trenger vi kanskje ikke så det...

Ungene sovnet i det misnte etterhvert, en ved side av meg, og en på meg. Nå er begge plassert i sengene sine og jeg skal rase gjennom 34 innlegg :)

Blir og titte på tv litt hvertfall :-)

Har plantet markjordbær jeg, begynner å blir grønt i det lille mini drivhuset mitt nå, :)

Urter ja, jeg skulle vel så litt urter og salat var sant...

Det kom hjem noe frø ygnste har sådd i bhg da. jeg spurte hva, og hu lette frem posee og kom til at det sikkert var disse?? KARSE! nei, dette var jo allerede 10 cm laange greier med flere blader. Det er antakelig oregano. Da trenger vi kanskje ikke så det...
mini kom hjem med karse til påsken de hadde sådd i bhg. glemt å vanne det så nå er det nesten tørket inn :P men vi bruker ikke karse tl noe uansett.
hadde jo vært litt fint om de sådde noe annet enn bare karse i bhg

Nå skal jeg spise spekeskinke til kveldsmat, mmmm! Må nyte det mens jeg ennå kan :D Ha en fin kveld alle sammen. Skal kose meg med kjæresten min :)

Blir og titte på tv litt hvertfall :)

Har plantet markjordbær jeg, begynner å blir grønt i det lille mini drivhuset mitt nå, :)

Jorbær har jeg også, to sorter (vanlige og markjordbær) men de små avleggerene som kommer fra nedgallfrukt ute rudnt jordbærplantene vi har ute, er jo mye større enn de små frøplantene mine...

om det var så nært toppen, så der det ikke trolig det er så mye å redde nei.
men derimot, da er jo selve planten den knakk av på, meget trolig i stand til å klare seg videre. Er det en så dnu skal kipe "tyvenen" på? Da lar du en av dem vokse opp og bli ny topp i stedet.

Det hedner stort sett hvert år at jeg overser en av dem/er på ferie, og vips har de to topper... det var en slik som kakk av hos meg for et par år siden, jeg gjorde sånn som jeg beskrev, og det ble en god plante som fikk tomater før "morplaten".
den får stå så får jeg se når det stretter ut noe mer på den. men toppen er helt dø.

mini kom hjem med karse til påsken de hadde sådd i bhg. glemt å vanne det så nå er det nesten tørket inn :p men vi bruker ikke karse tl noe uansett.
hadde jo vært litt fint om de sådde noe annet enn bare karse i bhg

Vi spiste stekt egg, pisket med karse i, i tre dager i strekk rundnt påske for noen år siden, fordi eldste hadde sådd i bhg.

etter lunsj den dagen ringte jeg sykehuset for å purre opp resultatet av allergiprøven, tåler han ikke melk? Joda, det viste seg at melken som de antok han ikke tålte, det tålte han, men ikke egg... (men ville sikkert vokse det av seg)

Det er tre år side, og nå kan ha spise mat med egg i.

Vi spiste karse på kjøttpålegg også et år, det var godt, så jeg var egentlig skuffet når ingen av dem hadde sådd det i år. Men vi var ikke hjemme, så det var jo like bra.

Dog har altså begge sådd NOE, hans er beskrevet som "den blir veldig høy, de må ha et støttepinne" og hennes er altså "sikkert karse". Hans er...i følge mamma muliges gladiol.
Hennes er antakelig basilikum

Det hadde vært greit om de som jobbet på avdelignen VISSTE hva de sendte med folk hjem...

Men også denne saken hans bør ok få en større potte, og gjerne tilvennes utelivet.
Ja, og få en støttepinen.

Hennes.... må jeg lese litt på pose min, men jeg tror de skulle stått kjøligere i starte så de ikke var så lange, det får vi ikke gjort noe med, utover evt plante dem dypere. De skal vel kipes for å fremme forgrening, mistenker jeg, når de blir litt flere blader på da, og side det er sikkert 30 plater i bunne av ei brusflaske, få seg større/flere potter...

Back
Topp