mini kom hjem med karse til påsken de hadde sådd i bhg. glemt å vanne det så nå er det nesten tørket inn

men vi bruker ikke karse tl noe uansett.
hadde jo vært litt fint om de sådde noe annet enn bare karse i bhg
Vi spiste stekt egg, pisket med karse i, i tre dager i strekk rundnt påske for noen år siden, fordi eldste hadde sådd i bhg.
etter lunsj den dagen ringte jeg sykehuset for å purre opp resultatet av allergiprøven, tåler han ikke melk? Joda, det viste seg at melken som de antok han ikke tålte, det tålte han, men ikke egg... (men ville sikkert vokse det av seg)
Det er tre år side, og nå kan ha spise mat med egg i.
Vi spiste karse på kjøttpålegg også et år, det var godt, så jeg var egentlig skuffet når ingen av dem hadde sådd det i år. Men vi var ikke hjemme, så det var jo like bra.
Dog har altså begge sådd NOE, hans er beskrevet som "den blir veldig høy, de må ha et støttepinne" og hennes er altså "sikkert karse". Hans er...i følge mamma muliges gladiol.
Hennes er antakelig basilikum
Det hadde vært greit om de som jobbet på avdelignen VISSTE hva de sendte med folk hjem...
Men også denne saken hans bør ok få en større potte, og gjerne tilvennes utelivet.
Ja, og få en støttepinen.
Hennes.... må jeg lese litt på pose min, men jeg tror de skulle stått kjøligere i starte så de ikke var så lange, det får vi ikke gjort noe med, utover evt plante dem dypere. De skal vel kipes for å fremme forgrening, mistenker jeg, når de blir litt flere blader på da, og side det er sikkert 30 plater i bunne av ei brusflaske, få seg større/flere potter...