Vi som temper(Ny)

Hurra!

Legen skrev ut Crinone til meg med en gang! Hun var helt enig med meg, og var imponert over denne "selvforskningen" jeg holdt på med.

I tillegg ble jeg henvist til gyn:)

Jeg fikk beskjed om at hvis jeg ble gravid innen jeg ble innkalt, kunne jeg bare bruke gyn timen til å se på babyen :) Nå håper jeg på lysere tider!

Sent from my iPhone using BV Forum

Så utrolig bra at du også har en fornuftig lege. Husk bare at du må vente med å begynne til du er 100 % sikker på at du er dpo. Ta vare på alle kvitteringer for Crinone så kan du sende inn for 2014 og få dekket utgifter over 1700 kr. Siden det skal taes til uke 10-12 i svangerskapet så kommer du over dette beløpet fort.

*Taster på app på mobilen*

Så utrolig bra at du også har en fornuftig lege. Husk bare at du må vente med å begynne til du er 100 % sikker på at du er dpo. Ta vare på alle kvitteringer for Crinone så kan du sende inn for 2014 og få dekket utgifter over 1700 kr. Siden det skal taes til uke 10-12 i svangerskapet så kommer du over dette beløpet fort.

*Taster på app på mobilen*
Takk for tipset! Skal lage en egn konvolutt med alle kvitteringene. Det holder vel at jeg begynner med crinone 3 DPO, når FF har satt kryss?

Takk for tipset! Skal lage en egn konvolutt med alle kvitteringene. Det holder vel at jeg begynner med crinone 3 DPO, når FF har satt kryss?

Det holder ja :) tenker jeg skal begynne 7 dpo nå, siden jeg skal ta blodprøve på progesteonnivået 6 dpo.

Sorry men klarer ikke å la være å rette på deg, dop-land :D hoho, heter dpo ;)
Nå ser jeg at grafen din er ikke plottet inn på førstesiden, om du vil ha den der bare send meg en pm på linken. Forklaring står på førstesiden :)

Haha, mon ikke det var litt autokorrekt der.. men må jo si dop er litt mer komisk enn dpo ;) sender deg nok link når jeg kommer hjem jeg, litt lettere enn på telefonen :p

Haha, mon ikke det var litt autokorrekt der.. men må jo si dop er litt mer komisk enn dpo ;) sender deg nok link når jeg kommer hjem jeg, litt lettere enn på telefonen :p
Så for meg et land med dop xD morras humor :p den er grei ja

Da har spottinga tatt seg opp her :( hadde sånn en god følelse i går om at det hadde klaffet denne pp. Føler meg så skuffet og lei meg :( Håper bare de finner ut av noe på blodprøvene jeg tok på fredag. Skal ta nye i mårra.

Sent from my iPad using BV Forum

Gikk på en smell jeg og Molly. Og testet. Negativ her og:p

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Da har spottinga tatt seg opp her :( hadde sånn en god følelse i går om at det hadde klaffet denne pp. Føler meg så skuffet og lei meg :( Håper bare de finner ut av noe på blodprøvene jeg tok på fredag. Skal ta nye i mårra.

Huff, sender deg en stor klem! Skulle de måle progesteronnivået ditt da du tok blodprøve? Håper de finner noe som kan hjelpe deg!

Kan bare se to av grafene dine når jeg er på mobil, men ser jo ut som om disse lutealfasene dine er på villspor...

Huff, sender deg en stor klem! Skulle de måle progesteronnivået ditt da du tok blodprøve? Håper de finner noe som kan hjelpe deg!

Kan bare se to av grafene dine når jeg er på mobil, men ser jo ut som om disse lutealfasene dine er på villspor...

Takk for det :) ja er litt på villspor her nå. Har hatt sykluser på 30-31 dager å nå begynner jeg å spotte på cd25.. Ja var forskjellige hormoner legen ville måle + hcg for å sjekke at det ikke er rester etter SA fra desember. Ser du skal begynne på crinone :). Så spennende. Har du også målt progesteronnivået?

Ja, absolutt. Det holder jo egentlig å begynne omtrent når egget når livmoren, jeg tror det er ganske effektivt (jeg vil tippe det holder å begynne rett før tempen normalt faller). Jeg begynte 5 dpo i pp 6, da jeg ble gravid (dessverre fungerte det ikke så bra senere da, men det var nok ikke pga Crinone/progesteron). Jeg tenker det er lurt å få begynt innen 7 dpo (dersom man bruker Crinone pga kort lutealfase eller gjentatte kjemiske graviditeter) siden det er jo gjerne da egget begynner å nærme seg at det skal feste seg ordentlig i livmoren. Som oftest vil man være nokså sikker på at man er dpo ved temping/EL-testing når man er 3-6 dpo, så det burde jo gå bra. :)

Veldig mange som får Crinone pga. gjentatte aborter (ikke kjemiske) skal jo først begynne med Crinone ved positiv test. Så jeg tolker det som at Crinone er ganske effektivt. Fordelen for dem, med å begynne ved positiv test, er jo at det er mange penger spart alle de syklusene man ikke har befruktet egg.

For oss med kort/defekt lutealfase, lavt progesteronnivå eller gjentatte kjemiske graviditeter er det jo viktig å få begynt allerede før positiv test. :)

HUUUUURRRRRRAAAAAAAAA!!!
Jeg er gravid. JEG liksom. Jeg som for få dager siden hadde helt mistet håpet.
Tørr egentlig ikke tro det...
Skummelt altså, så tror ikke jeg tørr slippe jubelen løs helt ennå. Å tror jeg kommer til å holde en fot innenfor FS noen dager til altså... Er jo fremdeles tidlig. Eller kan EL ha vært første dag med positiv el test og at jeg nå er 11 dpo og ikke 10 dpo? Ikke det at det har så mye å si vel...
Bare måtte dele med dere...
Håper dere fine damer får positiv test snarest. Dere fortjener det alle i sammen=)

Vedlegg

• 20140429_155529.jpg
    20140429_155529.jpg
    30,4 KB · Visninger: 80
HUUUUURRRRRRAAAAAAAAA!!!
Skummelt altså, så tror ikke jeg tørr slippe jubelen løs helt ennå. Å tror jeg kommer til å holde en fot innenfor FS noen dager til altså... Er jo fremdeles tidlig. Eller kan EL ha vært første dag med positiv el test og at jeg nå er 11 dpo og ikke 10 dpo? Ikke det at det har så mye å si vel...
Håper dere fine damer får positiv test snarest. Dere fortjener det alle i sammen=)
Så fantastisk bra at det bare var en uskyldig blødning! Jeg er utrolig glad på dine vegne!

Takk for det :) ja er litt på villspor her nå. Har hatt sykluser på 30-31 dager å nå begynner jeg å spotte på cd25.. Ja var forskjellige hormoner legen ville måle + hcg for å sjekke at det ikke er rester etter SA fra desember. Ser du skal begynne på crinone :). Så spennende. Har du også målt progesteronnivået?

Det blir spennende å se hva som er resultatet av blodprøvene!

Jeg målte progesteronnivået i januar da jeg var 4 DPO. Da var nivået helt ok, men siden tempen min svinger en del, mente legen at den målingen ikke kunne være representativ.

Dessuten spotter jeg fra 8-9 DPO, så på det verste har jeg spotter i 6 dager før TR kommer. Ganske likt som deg, vil jeg tro.

HUUUUURRRRRRAAAAAAAAA!!!
Gratulerer så mye!! :) :)

HUUUUURRRRRRAAAAAAAAA!!!
Gratulerer, wwwwwiiiiiiiiii:D

HUUUUURRRRRRAAAAAAAAA!!!

Gratulerer så mye :)

Her blir det dårlig med tempingen denne syklusen. Først var vi syke, så har ungen drevet å våknet før jeg skulle tempe hver morgen, og de morgnene jeg har kunnet tempe har jeg først kommet på det etter jeg har levert i barnehagen. Hehe. Så bedre lykke neste pp.

HUUUUURRRRRRAAAAAAAAA!!!
Fiiiine :D gratulerer:D

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

HUUUUURRRRRRAAAAAAAAA!!!
Gratulera så mye!!! :)

Back
Topp