Søndag-en kjedelig dag?

Tja, vet ikke om den er så kjedelig, men ofte blir den tilbrakt i senga foran netflix, litt foran pcen og ellers i svært rolig tempo. Et par ganger i måneden er vi på møte på ettermiddagen

Prøver egentlig å unngå å handle på søndag, av rent prinsipp, men av og til, spesielt de siste 9 mnd, har det nok blitt noen turer for å kjøpe "nødvendigheter".

Ja, liker nok lørdag bedre fordi mannen kan være oppe lenger, men jeg jobber sjeldent mandags morgen uansett, så for meg er det hipp som happ.

Synes det er litt trist at det blir stadig mindre forskjell på helg og hverdag. Jeg tror det er sunt med en hviledag og at "prinsippet" er innført med en hensikt. Ser jo at stress tar knekken på stadig flere, og at man da skal bruke søndag til å ta igjen alt hjemme og gjøre det samme som man pleier å gjøre blir helt mot sin hensikt i mine øyne.

I grunnen veldig enig med det siste poenget ditt. Jeg kjenner på den selv av og til, det skal liksom skje noe hele tiden. Av og til bør man bare ikke gjøre noen ting:)

Alltid elsket søndager. Flere år i utebransjen + full dagjobb har lært meg å sette pris på søndagen, hehe :)
Søndag = slappe av og lade opp batteriene.

Men nå for tiden er jo hver dag en "fridag" så spiller ikke noen rolle lenger.

Men fyttikatta for en herlig søndag det har vært i dag med dette været!

Helt fantastisk vær!!:D
Det kunne være fare for frost til uken, så må kose seg i solen mens en kan!!:)

Jobber turnus jeg:) så de søndagene jeg har fri virkelig koser vi oss sammen. Lange morgenen, dekker frokostbord, går på tur, drar på besøk, har besøk, gjør ting vi ikke rekker i hverdagen osv.., gleder meg over at vi har mange helger og søndagene sammen før jeg begynner å jobbe igjen :)

I går stresset vi med pakking og husarbeid, siden vi reiser til syden i morgen (til Gardermoen i morgen, Spania onsdag), men mannen reiste i dag til Danmark på jobb og møter oss på Gardermoen i morgen kveld. Da måtte alt være klart om jeg skal få med med bagasje og 3 barn. I dag og i morgen må jeg nemlig vaske hus + pakke til helgetur, tilpasse barnas bunader og stryke deres/min, for et døgn etter sydenturen drar vi på helgetur i konfirmasjon...

Vanligvis er søndag turdag og turdag og familietid. Ikke kjedelig!

I går stresset vi med pakking og husarbeid, siden vi reiser til syden i morgen (til Gardermoen i morgen, Spania onsdag), men mannen reiste i dag til Danmark på jobb og møter oss på Gardermoen i morgen kveld. Da måtte alt være klart om jeg skal få med med bagasje og 3 barn. I dag og i morgen må jeg nemlig vaske hus + pakke til helgetur, tilpasse barnas bunader og stryke deres/min, for et døgn etter sydenturen drar vi på helgetur i konfirmasjon...

Vanligvis er søndag turdag og turdag og familietid. Ikke kjedelig!

Riktig god tur:D

Enten koser vi oss her hjemme. Alene eller med besøk. Selvom vi ikke gjør så mye, går dagen fort.

Ofte så drar vi hjem på søndager. Vi reiser ofte bort til familiene.

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi gjør ting som en familie på søndager og de er kun kjedelige hvis vi voksne blir late. Da har vi ei lita ei som gnaaaaager på at vi må leke. :P :D

Nei, søndag er absolutt ikke en kjedelig dag :-) Syns det er en deilig dag jeg! Hvis det er sol så reiser vi på stranda å koser oss, regner det sitter vi hjemme med en leid film og litt god mat :-)

Elsker søndager jeg:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Søndagene her i gården er nærmest hellige!!! Eneste fridagen vår, så da er det sosialt samvær, gid mat, lek og kos!!!! :-)

★☆★duppedingsen★☆★

Enten koser vi oss her hjemme. Alene eller med besøk. Selvom vi ikke gjør så mye, går dagen fort.

Ofte så drar vi hjem på søndager. Vi reiser ofte bort til familiene.

Sent from my iPhone using BV Forum

Ofte fam.besøker og selskaper her også:) Eller middag hos svigers;)

Syns søndag er herlig jeg. Har som regel ikke de største planene. Vi er alltid på en tur om det er fint Vær iallefall, også er det som oftest en kamp på tv (fotballnerd) ;) Også koser vi oss gjerne med å bake boller e.l

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Syns søndag er herlig jeg. Har som regel ikke de største planene. Vi er alltid på en tur om det er fint Vær iallefall, også er det som oftest en kamp på tv (fotballnerd) ;) Også koser vi oss gjerne med å bake boller e.l

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Bake er koselig:Heartred

Synes det er en deilig dag, jeg! Ofte en fjelltur eller lignende, evt avslapning her hjemme. Og en ypperlig dag til å invitere vennefamilier på middag og kos :)

Back
Topp