Orket ikke enda en negativ test, så droppet det i morges. Tar en for sikkerhetsskyld i morgen, før jeg skal til legen.Tatt en ny test?
Sent from my iPhone using BV Forum
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Orket ikke enda en negativ test, så droppet det i morges. Tar en for sikkerhetsskyld i morgen, før jeg skal til legen.Tatt en ny test?
Festedipp?Tempstuuuuuuuuup i dag... Håper den klatrer oppover igjen utover uka. Min dropper nesten alltid på denne tiden, men ikke sååååå mye
fra app
Ser jo lovende ut fra testene da. Hvordan er det med deg ellers? Har blødningen sluttet?Hei..
Har fått vært på apotek og kjøpt meg et par nye tester! Jeg kjenner jeg er livredd for å miste spiren! Testene så sånn ut i dag! Vis vedlegget 59030
Fortsatt noe på papir når jeg er på do, og noe små tak i magen! Jeg håper dette går rette veien og at det ikke er noe farlig!Ser jo lovende ut fra testene da. Hvordan er det med deg ellers? Har blødningen sluttet?
Fortsatt noe på papir når jeg er på do, og noe små tak i magen! Jeg håper dette går rette veien og at det ikke er noe farlig!![]()

Jeg begynner faktisk og tro at dette går helt bra, iallefall siden testen har gått til 3+Jeg husker at det var en som hadde fått beskjed av sykepleieren:
- Er det papir på blodet så er det ikke noe problem, men er det blod i do eller trusa derimot så kan det være lurt å få undersøkt.
Med andre ord: småblødninger i svangerskapet er helt normalt. Slimhinnene er mye mer sensitive pga. alle hormonene.
Testene dine var kjempefine, og du har jo høy hcg! 3+ på ukeindikatoren!!!Jeg krysser alt jeg kan for at spiren flytter godt inn hos deg og blir der.
![]()
Jeg begynner faktisk og tro at dette går helt bra, iallefall siden testen har gått til 3+Hun på legevakten var liksom så sikker i sin sak når det gjaldt blod, brunlig og klumper.. Men jeg tror jeg skal roe meg ned
![]()
Synes dette høres bra ut, jegEr ca 6dpo i dag. Har endel murring i magen og det kommer noe rosa på papiret etter wc besøk. Håper på en festeblødning og at det ikke er tr som snart kommer på besøk. Har egentlig en god følelse denne pp noe som er litt skummelt
Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
Håper virkelig at det gir seg og at spiren får vokse seg stor og sterk. Håper selv å kommet etter til januar om noen dager. Men har ikke veldig troen..Fortsatt noe på papir når jeg er på do, og noe små tak i magen! Jeg håper dette går rette veien og at det ikke er noe farlig!![]()
Jeg fikk en mer sånn beskjed: Dette er nok en SA dessverre, så hold sengen et par dager mens kroppen ordner opp. Du får trøste deg med at det ikke var levedyktig, og derfor skjer en SA hos deg nå..De sier utrolig mye dumt på legevakten over telefon. Fra Norske helseinformatikk (jeg orket ikke å sjekke kilden så grundig nå, men jeg har funnet dette mange steder):
"Blødning under graviditeten kan ha mange ulike årsaker som kan arte seg på forskjellige måter. 20-30 prosent av kvinner som føder til termin, har opplevd blødninger tidlig i svangerskapet. I de fleste tilfeller er blødninger tidlig i svangerskapet ufarlige, mens blødninger senere i svangerskapet alltid bør føre til legekontakt."
De på legevakten burde si at blødning dessverre kan bety spontanabort, ta det med ro, og få målt hcg med to dagers mellomrom hos legen din. Dersom man er forbi uke 6 burde man få komme på UL ved blødning.
Spotting burde ikke utløse voldsom bekymring hos helsepersonell, med mindre den kommende moren er svært bekymret.
Du har jo egentlig fått målt hcg-stigningen helt selv, med de fine testene dine. Så da ville jeg bare slappet av, tatt det med ro og kost med meg spiren i magen. Egentlig akkurat sånn som du gjør. Heia spiren!
Jeg håper vi er flere som kan følge etter deg inn på januar.![]()
Tusen takkFine tester Mammaaaaa, ble ordentlig glad når jeg så dem nå. Tror vi alle her inne krysser fingre for deg![]()
Håper jeg også, av hele mitt hjerteHåper virkelig at det gir seg og at spiren får vokse seg stor og sterk. Håper selv å kommet etter til januar om noen dager. Men har ikke veldig troen..
Jeg krysser fingrene for deg!Jeg fikk en mer sånn beskjed: Dette er nok en SA dessverre, så hold sengen et par dager mens kroppen ordner opp. Du får trøste deg med at det ikke var levedyktig, og derfor skjer en SA hos deg nå..
Jeg tenker jeg tar en ny test i slutten av uka, for og se om det fortsatt står 3+
Jaaaaa, dere alle må følge etter nå!![]()
Håper da inderlig hun tar feil....Så utrolig dårlig beskjed å gi, det er jo ikke reelt når 1 av 4 kvinner opplever å blø i starten av/tidlig i svangerskapet, og allikevel går til termin. Bra du har mer kunnskap enn de på legevakten da. Og så er jeg spent på ny digital test om noen dager!![]()