Farger dere håret som normalt?

Sol_82

Forelsket i forumet
Novemberskattene 2014 <3
Dette er vel den største synden min..... Er helt avhengig av å farge håret hver 3-4 uke!

Også jeg som er så flink med parabenfri sminke og hudpleie! Desverre så er parabenfri hårfarge helt ræva....o_O

Ser ikke noe problem med å farge det en gang i løpet av svangerskapet, men hver 3-4. uke er kanskje litt vel mye? Det kommer jo ann på produktene som frisørene bruker. De har vel fått endel produkter som skal være milde, så det går ann å forhøre seg litt. Ville uansett ikke farget hjemme, da hjemmefarge er veldig sterkt.

Jeg er som deg, egentlig.. men har bare bestemt meg for å ligge unna menst jeg er gravid! Tror det er det lureste du kan gjøre.. tenk på alle kjemikaliene som du tilfører kroppen når du farger håret. Vår kropp klarer nok å takle det, men babyen er jo mye mindre og svakere. :)

Wheee...kjenner det kan bli vanskelig å ikke farge håret.. Har alltid vært musegrå og unngår den fargen som bare det. Men må vel prøve å holde ut da :-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Hver 3-4 uke hørtes litt ekstremt ut for meg. Ikke med tanke på baby/graviditet, men generelt, og for hårets del... ;o Men tenker det ikke gjør noe å farge håret innimellom selv om man er gravid.

Hjemmefarge er vel ikke anbefalt, siden det er såpass sterkt - har lest at det er lukten som er problemet, ikke det du får på huden. Men hos frisøren skal det ikke være noe problem. Hadde det vært farlig så kunne jo ikke gravide frisører farget hår for andre. :-) Ellers får man jo kjøpt glansvask hos frisøren som kan brukes hjemme, og den er mye mildere enn den du kjøper på butikk. Glansvask på butikk er egentlig ikke regnet som glansvask heller, for fargen sitter nesten like godt som permanent hårfarge. :-P Men noen farger bør man jo være forsiktig med, for håret reagerer annerledes når man er gravid og da risikerer man et dårlig resultat. Er derfor bedre å gå til frisøren, for de vet hva de driver med. ;-) Kjipt å få grønt hår, liksom!

Jeg burde seriøst fikset håret snart! :O ikke klipt det på ett og et halvt år og lenge siden farging. Dra nok til frisøren og forhører meg litt tror jeg :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Leser noen plasser at det ikke er farlig og andre plasser at det er farlig...bruker ihvertfall hårfarge uten amoniakk. Er jo viktig å føle seg vel, men blir jo sabla skeptisk! Jordmora mi sa det ikke skulle være farlig så lenge det var god utluftning og alle ingrediensene er jo godkjente av myndighetene og derfor kunne anses som trygt å bruke. Men vet jo at myndighetene ikke er så veldig strenge når det kommer til f.eks parabener som jo er hormonforstyrrende. Har jo valgt å bytte ut all sminke, hud og hårpleieprodukter med parabenfri.

Jeg burde seriøst fikset håret snart! :O ikke klipt det på ett og et halvt år og lenge siden farging. Dra nok til frisøren og forhører meg litt tror jeg :)

Gi meg gjerne beskjed om hva frisøren synes om hårfarging;)

Jeg farga håret flere ganger hos frisør under forrige svangerskap, å hun sa det ikke var noe farlig ☺️ Alt med måte

Alt med måte ja... Farget det også sist hos frisør flere ganger, frisøren brukte farge uten amoniakk. Skal ikke være farlig, men kanskje du kan prøve å strekke det litt mellom hver gang så det ikke blir så ofte? :)

Farget vel håret et par ganger sist graviditet.. da tenkte jeg faktisk ikke over det engang, men nå vet jeg jo det iallefall:D hehe..

Striper med dobbel hette, kan neppe være sååååå farlig. Orker ikke bli overnervøs for alt mulig.....

Alt med måte ja... Farget det også sist hos frisør flere ganger, frisøren brukte farge uten amoniakk. Skal ikke være farlig, men kanskje du kan prøve å strekke det litt mellom hver gang så det ikke blir så ofte? :)

Bare fordi fargen ikke inneholder ammoniakk, betyr ikke det at den er mindre "skadelig", den inneholder en annen agent som har like egenskaper, men er luktfrie. Betyr ikke at gasser du ikke ser er tilstede i prosessen ved en permanent hårfarge.

Man bør heller passe på å farge med måte, og passe på at de har nok lufting i salongen osv. Itillegg ville jeg valgt mer semipermanente behandlinger under graviditeten.

Glemte å si at frisøren hadde punktavsug og st det var minicolor. Er ikke så mørk i håret denne gangen men har lyse striper som ikke legges inn til hodebunnen. Striper sikkert håret 3-4 ganger i året, så jeg er ikke bekymret. Men tenker man får gjøre det som føles rett for seg selv, og ikke overdrive bruken av verken det ene eller andre...

Får dere fargen til å sitte? ;)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Har lest at hårfarging ikke er farlig. har både farga å stripa håret som gravid.
Men for håret sin del kan du jo prøve å la det gå iallefall 6 uker mellom hver gang? Strip håret omså mens du er gravid, det trenger du jo ikke gjøre så ofte.
Du kan lese litt om striping av hår, de fleste hjemme stripingene man kan kjøpe inneholder ikke noe farlig for graviditeten lengre :)

Har lest at hårfarging ikke er farlig. har både farga å stripa håret som gravid.
Men for håret sin del kan du jo prøve å la det gå iallefall 6 uker mellom hver gang? Strip håret omså mens du er gravid, det trenger du jo ikke gjøre så ofte.
Du kan lese litt om striping av hår, de fleste hjemme stripingene man kan kjøpe inneholder ikke noe farlig for graviditeten lengre :)

Kan ikke stripe håret, er sort-rød-lilla i håret og har vært det i mange år. Stripene av mørkt farget hår ser ikke bra ut..... Farger håret litt mørkere enn jeg i utgangspunktet er selv (mørk brun og begynt å bli grå) så dersom jeg hadde venta 6 uker så hadde det sett grusomt ut! Kommer ikke til å klare å vente mer enn 4 Max 5 uker mellom hver gang jeg farger. Skal bruke en økologisk hårfarge som er parabenfri og uten amoniakk og heller farger håret med den vanlige fargen min dersom jeg skal noe spesielt.

Kan ikke stripe håret, er sort-rød-lilla i håret og har vært det i mange år. Stripene av mørkt farget hår ser ikke bra ut..... Farger håret litt mørkere enn jeg i utgangspunktet er selv (mørk brun og begynt å bli grå) så dersom jeg hadde venta 6 uker så hadde det sett grusomt ut! Kommer ikke til å klare å vente mer enn 4 Max 5 uker mellom hver gang jeg farger. Skal bruke en økologisk hårfarge som er parabenfri og uten amoniakk og heller farger håret med den vanlige fargen min dersom jeg skal noe spesielt.
Da skal du nå bare farge håret annen hver dag om du ønsker for den fargingen er neppe farligere enn shampoen du har i håret :P

Back
Topp