Winterberrys dagbok -venter på april ♥

Natten før jeg reiste på ferie (4.feb), så ble jeg kjempe bekymret. Jeg lurte på om jeg lakk fostervann og fikk ikke ro over meg what so ever.
Jeg ville nesten ikke reise lenger heller, for tanken på å reise om noe kunne være galt, skremte meg.
Så ringte føden -ganske flau. Jeg sa at jeg helt ærlig ikke trodde det var noe, men at jeg var bekymret siden jeg er førstegangs og plutselig hadde merket forandringer.
De sa jeg skulle komme inn med én gang.
Det viste seg å ikke være noen grunn til bekymring :)
Men jordmoren jeg møtte, mente bestemt at det var mye bedre å komme inn om så 10 ganger for mye enn én for lite.
Hun var så koselig og trygg også.
Det står i papirene mine at jeg har fødselsangst, så hun tok opp det óg, og vi satt der midt på natten og pratet lenge.
"Hva er det verste som kan skje deg under fødsel? " spurte hun.
"At han dør. Eller lider fryktelig. " sa jeg.
Det var litt godt å få satt det i perspektiv. :)
Gutten min må ut på en eller annen måte, og han må være trygg.
Det er jo det viktigste tross alt.
Ja, jeg gruer meg enda, men nå har jeg konstant i bakhodet at det jo skal gå bra så lenge han har det bra ♥♥♥

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
 
Har noen veldig fine dager for tiden :)
Gleden over svangerskapet som bare lå å murret i begynnelsen, har nå kommet skikkelig frem :)
Nå som flere har født av de som har termin i April, og jeg har sett at de klarer seg så bra, så gleder jeg meg helt ufattelig til å se han!! :)
Og til å holde han, passe på han og bare være der for han ♡♥♡

Kjenner masse spark hele tiden og drømmer masse babydrømmer om natten. :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
 
Har klart å få influensa. Hatt det i en uke nå, så nå håper jeg at det gir seg.
Samtidig så var jeg så mye på farten rett før det,at det faktisk er litt fint å få lov å ligge rett ut og gjøre ingenting (selv om det ikke er morsomt å være syk).

Har fått stellebordet inn på badet og de minste klærne er pent brettet og lagt på plass der :)

Og her om dagen fikk jeg pakke levert på døren med barnevogna (emmaljunga edge duo i mørkegrå) som jeg har fått i gave, et perfekt saueskinn, sengetøy, dr.Browns flasker, elektrisk brystpumpe, babydyne og litt småttisklær :)
Alt var en gave fra tanta og onkelen min. Kan tro jeg ble gla når jeg hørte jeg skulle få alt det, og enda gladere nå som det er i hus :) :) :)
Om Mini bestemmer seg for plutselig å komme, så har jeg alt jeg trenger :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
 
Sånn. Da har jeg prestert å gjøre de 2 dummeste tingene jeg tror jeg kunne finne på å gjøre nå mens jeg går gravid:

1: Lese om dødfødsler, traumatiske fødsler med titler som kunne vært "jeg trodde ikke jeg skulle ønske å dø", "mitt verste mareritt", "vet du egentlig hvor vondt det er å revne" osv...

og 2: Lese mammablogger der de er så fordømt lykkelige, fulle av energi, alle er a-mennesker med matvarene sortert alfabetisk i kjøleskapet (okei, en liten overdrivelse) og ingen er slitne (noengang. Aldri!) -.-

Punkt nummer 1 skjedde fordi det er lett å klikke seg inn på ting man ikke burde. Og det kan egentlig sies om punkt nmr 2 også -.-
Nå er humøret mitt på bånn.
Skal aldri lese en eneste fødselshistorie til før min egen er overstått og skrevet ned. Det er for skremmende!

Jeg har ingen ambisjoner om å bli en perfekt mamma, fordi jeg (bortsett fra på alle mammabloggene,) aldri har møtt perfekte mennesker.
Likevel så føler jeg meg plutselig helt dritt fordi jeg ikke baker spelt-chia-rundstykker før kl 6 om morgenen og heller ligger hjemme og er kvalm og dårlig og ser på netflix, mens andre trener til halvmaraton rett etter at spelt-chia-rundstykkene er kommet ut av ovnen.

Håper dette er hormonene som sier at jeg skal sammenligne meg med alle jeg hører om, og at fornuften popper opp når ungen popper ut, om ikke før.
Æsj.
 
I natt fikk jeg ikke sove. Så satt våken og undersøkte alt som har med tøybleier å gjøre.
Er lenge siden jeg bestemte meg for at jeg har lyst til å prøve det.
Er jo ikke verre enn at om det ikke funker for meg, så kan jeg selge dem igjen og bruke vanlige engangs.
I allefall så har jeg sett meg ut det jeg vil kjøpe, og nå venter jeg bare på neste lønning for å bestille det.
Gleder meg! :)
Drømte om tøybleier i alle farger og varianter etterpå! :p
Er kanskje et tegn på at man har sittet for lenge å klikket på skjermen :p

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
 
Jeg er så kvalm. Er virkelig lei av denne kvalmen. Skulle ønske den hadde sluppet taket når jeg var 3-4mnd på vei, sånn den gjør med " alle andre" :(
Er jo ikke like kvalm hele tiden heldigvis! Men det er virkelig en tilleggsbelastning likevel.
Kan ikke planlegge noe skikkelig, for plutselig må jeg bare legge meg rett ned for ikke å spy (og ender da opp som regel med å spy likevel...)

Det var dagens syting herfra :p

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
 
Jeg er så kvalm. Er virkelig lei av denne kvalmen. Skulle ønske den hadde sluppet taket når jeg var 3-4mnd på vei, sånn den gjør med " alle andre" :(
Er jo ikke like kvalm hele tiden heldigvis! Men det er virkelig en tilleggsbelastning likevel.
Kan ikke planlegge noe skikkelig, for plutselig må jeg bare legge meg rett ned for ikke å spy (og ender da opp som regel med å spy likevel...)

Det var dagens syting herfra :p

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Kan trøste deg med at kvalmen forsvinner snart, men syns synd på deg som har slitt så lenge.
 
Kan trøste deg med at kvalmen forsvinner snart, men syns synd på deg som har slitt så lenge.

Det er jo en trøst å vite at det ikke kan vare så alt for lenge nå.
Er 37+6 i dag, så tiden snevrer seg jo inn mot termin :)

Fått noen skikkelige ekle og vonde tak i magen og ryggen i natt.
Det gikk jo over ganske fort, men jeg rakk akkurat å bli forhåpningsfull for at noe kanskje kom til å skje før det gav seg igjen. Typisk :p
 
Lurer på om det er såkalte modningsrier jeg hadde i natt og som har kommet tilbake i dag.
Hatt vonde tak i magen og ryggen samtidig som magen blir helt hard. Det kommer og går gjennom hele dagen.
Det kjennes ikke som kynnere heller.
Noe har kommet så brått på meg at jeg bare krøker meg sammen på stedet og må puste meg gjennom det.
Håper jeg slipper å gå sånn i ukesvis.
Er så amper og lei i dag at jeg ikke fikser tanken engang på å gå med kvalmen OG sånn type vondt i flere uker.
Yupp, er klagete og sytete i dag!

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
 
Har ligget å spydd i hele dag. Føler meg mørbanka til tusen.
Har nok syntes litt ekstra synd på meg selv i dag :p

Ligger på sofaen og kjenner masse spark. Det blir veldig rart å ikke kjenne det mer.
Tror jeg kommer til å savne det, at det er måten jeg kan vite om han har det bra på. Det er så enkelt.
Har ikke samme kontrollen når han blir født.
Jeg får kose meg med magen den lille stunden til jeg har å gå gravid, selv om jeg også er møkklei og ikke kan vente med å bli ferdig :p <3


Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
 
Jippi jippi jippiiiii!!
HB'en min er på 12.2!! Det er helt fantastisk bra! :)
Her stiger det bare virker det som! Er så gla, for begynnelsen av svangerskapet var IKKE morsomt når jeg fikk beskjed om at Mini i magen kanskje kom til å dø eller få varige men av en HB som da lå på 5.2. Jeg har vært så redd og så stresset, men så har alt gått veldig bra sånn alt i alt :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
 
I dag har vært en tung dag. Veldig tung.
Jeg fikk vel bare nok av å være så dårlig hele tiden, antar jeg.
Så alt bare brast.
Har grått og grått og grått.
Har prøvd lenge å bare ta meg sammen og holde ut, for jeg VET jo tross alt at formen blir bedre når jeg blir ferdig å være gravid.
Men i dag gikk det ikke mer.
Det hjalp ikke å bite tennene sammen.
Så tårene har silt, og til slutt hentet en venninne meg og kjørte både meg og katten til familien min. For jeg orker ikke ligge dårlig alene hjemme mer. Er jo ikke barebare å ta imot besøk heller når man ligger å er så kvalm at man ikke orker noe. Da får jeg bare dårlig samvittighet ovenfor gjestene mine.
Psyken min trekkes så ned av det også, både å være dårlig i seg selv og å ikke få sove nok, men også å bli isolert i det, i kombinasjon med vanlige Svangerskapsplager.

Håper at jeg får litt fred nå de neste dagene og at de blir fine. Kanskje jeg får sove litt også :)
 
Håper du ikke går gravid så mye lengre, for du har vært dårlig hele tiden. Håper du får slappet av hos familien din:)
 
En ting som er bra med å gå på overtid, er at jeg har en max grense på hvor lenge jeg kan gå sånn uten å bli igangsatt. Så her er det full nedtelling :D

Fikk litt forhåpninger i går om at noe kanskje var på riktig vei iallefall, da jeg kjente at hodet lå utrolig langt nede, bare et par-3 cm fra åpningen. Litt ekkelt også, men greit å vite at ikke alt står heeelt på stedet hvil.

Har sovet 3 t dette døgnet og er sliten.
Har ingen planer utover å prøve å sove og spise (og å klare å beholde den dumme maten). Og så må jeg prøve å holde humøret unna bunnen. -Det får være plenty med gjøremål for dagen :D

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
 
Ble lurt i dag av at jeg fikk så vondt i magen og ryggen at jeg ikke kunne stå, måtte bare krøke meg sammen på stolen og puste.
Men det var bare troll og tull. Så ble rimelig skuffet etterpå.
Men for hver dag som går er jeg litt nærmere. :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp