Dere som har opplevd SA... :'(

Delira

Forelsket i forumet
Føler jeg maser fælt på dere om dagen.. men jeg har ingen andre å plage med dette annet enn min bedre halvdel, som riktignok er mann og ikke skjønner NOE av dette ^^,

Denne uka her så langt vært en grusom berg og dalbane.. For å gjøre en lang innviklet forklaring kort, så hadde jeg for to dager siden en blødning. Ikke liten, men heller ikke stor. Varte to-tre timer. En kontroll på sykehuset (uke 5+4) viste absolutt ingenting i livmoren, mente legen.. Livmormunnen var helt lukket. Mao Det skulle være umulig at jeg har hatt en SA, men hun trodde heller ikke at jeg var gravid.. Hun så ikke engang noe fosterpose..

Jeg har fremdeles like ømme bryster, om ikke værre. Murringer og stikninger kommer og går, og det har bare kommet en liten dråpe rødt i dag da jeg var på do.. HCG målingen igår viste 363, så det betyr ihvertfall at jeg MÅ ha vært gravid. Ny måling i morra tidlig vil vise om den har steget eller sunket.. Hun mente den vil ha sunket...

Det hele er fryktelig forvirrende! Jeg er i 100% sofatjeneste, og har derfor aaaltfor mye tid til å gruble, kjenne på og analysere hver minste lille følelse i kroppen.. Magen min er ikke fullt så oppblåst lenger, men det kan jo være fordi jeg har begynt å ta jern. Er jeg så "heldig" at det er noen andre her inne som har vært borti liknende..?

Teori og holdepunkt for meg selv; Enten så må jeg jo være gravid fremdeles, og er det da exu...? Eller har jeg mistet i en mirakuløst liten og smertefri SA, og har en kropp som leges UNORMALT fort...? Eller til sist: Kanskje dette er en stille og rolig varsel før stormen, at SA'en kommer føre jeg minst aner det..

Jeg har hatt to kjemiske tidligere og en MA, og MA'en var nesten enklere å innfinne seg med for der var jo svangerskapstegnene borte når jeg skjønte det var noe galt (hcg nivå ved MA var 18). Føre MA'en hadde jeg også hatt en liten blødning i veggen ved siden av fosteret. Det ble påvist ved første UL 7+3.
Men nå?? Nå føler jeg meg jo fremdeles gravid :-o Hvor lenge har dere hatt det slik etter en SA?

Som dere sikkert skjønner er jeg smått tussete i toppen nå :-/

Jeg har heldigvis (bank i bordet) ikke hatt en sa før men jeg vil bare ønske deg masse lykke til!! Tenk gode tanker selvom det er vanskelig! Jeg også ligger på sofaen og må ligge en uke til så vet veldig godt hvordan det er å gruble sånn.. Håper du får positivt svar idag! Virkelig! ❤️ stoooor klem ❤️

Sent from my iPhone using BV Forum

Vil bare sende deg en stor klem og håper dette ender godt! Jeg mistet en tvilling på samme tidspunkt som du er nå, men da hadde jeg allerede vært på UL som hadde bekreftet at det var to spirer der inne (i uke 5 + 0). At gyn ikke så noenting i livmoren din i uke 5 + 4 høres merkelig ut. Enten har gyn et elendig UL-apparat eller så er vedkommende uerfaren og har gjort en dårlig jobb med deg. Når jeg var på ny UL i uke 6 + 0 var det overhodet ingen tvil om at det var én spire igjen. Hjertet banket som bare det på spiren og det hadde det nok gjort noen dager allerede (det begynner visstnok i løpet av uke 5 + 0 - 6 + 0). Hcg-verdien din, om den er tatt 5 + 4, er lav. Det trenger imidlertid ikke bety noenting (annet enn at det i det minste ER/har vært noe der). Håper du veldig snart kan få klare, greie svar!

Har du målt Hcg?

Sent from my iPhone using BV Forum

Fikk akkurat svarer på dagens hcg måling 363 på onsdag og 477 i dag... Altfor lav.. Men kan ikke skjønne hvorfor den stiger...?
Hadde vært så mye bedre om det enten bare satte igang for fult, eller at jeg ihvertfall hadde fått snakket med legen min på fertilitetsklinikken. Føler hun kan gi meg bedre svar enn hun unge nye legen på endo/gyn på sentralsykehuset..

Men! Da var det sofatjeneste videre og vente til uka i håp om noen klokere svar! <3

Det var leit å høre, og jeg skjønner at du å føle deg fortvilet og forvirret. Det var rart at legen ikke så noe som helst, det kan jo kanskje tyde på en EXU, ettersom hcg nivået også er lavt? Jeg vet ikke, jeg har ikke opplevd EXU selv, men jeg har hatt mange SA/MA, og ingen dem har vært slik du beskriver. Et annet alternativ, og jeg håper det viser seg å være slik, er at embryoet har ligget i dvale og ikke utviklet seg nå de første ukene. Det har skjedd ved mine to siste svangerskap. Hcg nivået var veldig lavt i langt tid, og UL viste at utviklingen lå 1-2 uker bak så langt som jeg visste at jeg var kommet. Gynekologen min sa det ikke er så uvanlig, og at det er enda vanligere med IVF. Håper veldig at det er dette som har skjedd med deg også, og at neste kontroll viser at det har skjedd en utvikling! Krysser fingrene for deg!

Det var leit å høre, og jeg skjønner at du å føle deg fortvilet og forvirret. Det var rart at legen ikke så noe som helst, det kan jo kanskje tyde på en EXU, ettersom hcg nivået også er lavt? Jeg vet ikke, jeg har ikke opplevd EXU selv, men jeg har hatt mange SA/MA, og ingen dem har vært slik du beskriver. Et annet alternativ, og jeg håper det viser seg å være slik, er at embryoet har ligget i dvale og ikke utviklet seg nå de første ukene. Det har skjedd ved mine to siste svangerskap. Hcg nivået var veldig lavt i langt tid, og UL viste at utviklingen lå 1-2 uker bak så langt som jeg visste at jeg var kommet. Gynekologen min sa det ikke er så uvanlig, og at det er enda vanligere med IVF. Håper veldig at det er dette som har skjedd med deg også, og at neste kontroll viser at det har skjedd en utvikling! Krysser fingrene for deg!

Tusen takk for kloke ord, Chuma!! De ga meg litt mer å holde meg fast i de neste dagene fremover. Jeg er forberedt på det aller værste nå, så kan jeg heller glede meg over det positive som evt skulle kunne finne på å skje :)

Svar på mail fra klinikken nuh;

Dr Friberg svarer; Ultralyd 02.04.2014 - - intet funn -- da ca 5 uker - Blodprøve stiger - - vi velger foreløpig å avvente - - ikke mistanke om extrauterin -- ta kontakt over helgen

Hvis du over helgen ikke føler bedring - ta kontakt - så avtaler vi en ultralyd.

Svar på mail fra klinikken nuh;

Dr Friberg svarer; Ultralyd 02.04.2014 - - intet funn -- da ca 5 uker - Blodprøve stiger - - vi velger foreløpig å avvente - - ikke mistanke om extrauterin -- ta kontakt over helgen

Hvis du over helgen ikke føler bedring - ta kontakt - så avtaler vi en ultralyd.

Off. sender deg en kjempe stor klem <3

Jeg har hatt EXU, og sånn du forklarer det tyder det på at det kan være det samme :(
Jeg fant det ikke ut før jeg var 7 uker på vei, og da hadde jeg hcg på ca 380, gyn fant ingen foster men såg heller ingen foster utforbi livmoren, så han trodde jeg hadde hatt SA, helt til hcg prøvene mine viste stigning til 4hundre og noe..
Jeg ble sendt til sykehuset, de fant heller ingenting så de sendte meg hjem igjen, og håpet at hcg nivået ville synke og kroppen ordner opp selv.. så iløpet av 1 uke var jeg inn og ut av sykehuset for å ta blodprøver og hcg nivået mitt både sank og steg med ca 20-30 hver gang! Det endte vertall med at jeg fikk store smerter og ble lagt inn på sykehuset, de fant ta ut at fosteret lå i høyre eggleder så da ble det operasjon og de fjernet den.

Jeg håper virkelig ikke at det er xu du har, men for all del hvis du kjenner noe som helst smerter i magen, ta kontakt med sykehuset. for det kan være veldig farlig hvis fosteret ligger i egglederen og den sprekker.

Jeg har hat exu, og der så de egget.. Men på feil plass da :(
Men man kjenner vell om.man har en exu??
Det har værtfall jeg gjort de 3 gangene, og det var vondt!
Men det kan jo være forskjellig fra person til person.
Og jeg hadde høyere hcg..

Jeg hadde også exu, men en ukomplisert en. De trodde først at jeg hadde mistet vanlig, men siden hcg fortsatte å steg så fikk jeg tabletter for å støte de ut, ingen blødning kom og på kontroll så de en 3cm blødning på den ene egglederen. Da ble jeg sendt rett ned på sykehuset og fikk en celegift sprøyte for å fjerne fosteret. De kunne ikke se det på ul.
Min exu var ikke så veldig smertefull egentlig, men da jeg sluttet på blodfortynnende så ble de smertene jeg følte sterkere. Og ble veldig nummen i lysken på venstre side, som strålte opp i ryggen og ned i beinet, hvor det også viste seg i følge blødningen at det satt.

Jeg mistenker at jeg kan ha hatt en exu tidligere, som ordnet seg opp selv ved at jeg mistet. Men den var smerte full fra dag en. Merket dagen det festet seg, og klarte ikke å ligge på magen og nesten ikke på siden. På flyet så var det veldig vondt. Men et par dager etterpå så var det hele over da jeg mistet det. Og gudskjelov for det!

Hvis du har en exu, så vil du mest sansynlig ha mer vondt på en side enn den andre, uten at det trenger å være kjempe sterke smerter. Og som de andre sier, får du vondt så si i fra med en gang!! Jo raskere jo bedre

Off. sender deg en kjempe stor klem <3

Jeg har hatt EXU, og sånn du forklarer det tyder det på at det kan være det samme :(
Jeg fant det ikke ut før jeg var 7 uker på vei, og da hadde jeg hcg på ca 380, gyn fant ingen foster men såg heller ingen foster utforbi livmoren, så han trodde jeg hadde hatt SA, helt til hcg prøvene mine viste stigning til 4hundre og noe..
Jeg ble sendt til sykehuset, de fant heller ingenting så de sendte meg hjem igjen, og håpet at hcg nivået ville synke og kroppen ordner opp selv.. så iløpet av 1 uke var jeg inn og ut av sykehuset for å ta blodprøver og hcg nivået mitt både sank og steg med ca 20-30 hver gang! Det endte vertall med at jeg fikk store smerter og ble lagt inn på sykehuset, de fant ta ut at fosteret lå i høyre eggleder så da ble det operasjon og de fjernet den.

Jeg håper virkelig ikke at det er xu du har, men for all del hvis du kjenner noe som helst smerter i magen, ta kontakt med sykehuset. for det kan være veldig farlig hvis fosteret ligger i egglederen og den sprekker.

Ja jeg har en liten følelse av at det kan være det.. De så jo ikke engang en fosterpose, og de kikket ikke på egglederne mine. Så følger form og smerter nøye, ikke minst feber.

Så får en bare fortsette å krysse fingrene :)

Jeg hadde også exu, men en ukomplisert en. De trodde først at jeg hadde mistet vanlig, men siden hcg fortsatte å steg så fikk jeg tabletter for å støte de ut, ingen blødning kom og på kontroll så de en 3cm blødning på den ene egglederen. Da ble jeg sendt rett ned på sykehuset og fikk en celegift sprøyte for å fjerne fosteret. De kunne ikke se det på ul.
Min exu var ikke så veldig smertefull egentlig, men da jeg sluttet på blodfortynnende så ble de smertene jeg følte sterkere. Og ble veldig nummen i lysken på venstre side, som strålte opp i ryggen og ned i beinet, hvor det også viste seg i følge blødningen at det satt.

Jeg mistenker at jeg kan ha hatt en exu tidligere, som ordnet seg opp selv ved at jeg mistet. Men den var smerte full fra dag en. Merket dagen det festet seg, og klarte ikke å ligge på magen og nesten ikke på siden. På flyet så var det veldig vondt. Men et par dager etterpå så var det hele over da jeg mistet det. Og gudskjelov for det!

Hvis du har en exu, så vil du mest sansynlig ha mer vondt på en side enn den andre, uten at det trenger å være kjempe sterke smerter. Og som de andre sier, får du vondt så si i fra med en gang!! Jo raskere jo bedre

Jeg har smerter som er veldig merkbare på høyre side, og smerter som kommer takvis.forklarte det til sambo med at det kjennes ut som kroppen prøver å kvitteseg med noe uten å lykkes.
Men smertene er foreløpig bare som vanlige, lette menssmerter. Forsåvidt behagelig, og uvant, når en er vant til smertehelvetet pga Endo ^^,

Jeg må bare smøre meg med tålmod! :)

Gjør det! Masse lykke til i hverfall!! Krysser fingrene for deg! !

Jeg hadde faktisk en hcg på 3000 med en av mine exu,, var ikke det mye??

Jeg hadde faktisk en hcg på 3000 med en av mine exu,, var ikke det mye??

Tror det kan variere veldig. Ei jeg pratet med hadde 6000-7000 hcg. Ved høyere hcg jo større risiko er det for at det sprekker, eller at man må fjerne fosteret kirurgisk. Jeg hadde heldig vis lave verdier. Tror det høyeste var på 120 eller noe slikt.

Back
Topp