Spiser hver andre time hele natta

Catbar

Betatt av forumet
Hei, trenger noen tips!! Lille jenta spiser hver andre time hele døgnet, gjort det i noen uker nå, hvordan kan man få henne til å spise litt skjeldnere om natta? Noen tips? Mot blir utslitt!! :(
 
Jeg har prøvd å gi erstatning, sover ikke noe lenger av det heller
 
Syns du hun spiser mye per oppvåkning, eller er det bare en tår?
Min våkner hver 2-3 t etter kl 24, og er gjerne våken i opptil en time i 04-05 tida.... Slitsomt ja :(
 
Min og spiste hver 2t. Jeg har begynt å holde meg hard, og ikke la han spise oftere enn hver 3t. Da er han mer sulten, og spiser mer om gangen (før 1 bryst, nå ofte fra begge). Tror han får i seg like mye mat for det, og pausene blir lenger for deg.
 
Min og spiste hver 2t. Jeg har begynt å holde meg hard, og ikke la han spise oftere enn hver 3t. Da er han mer sulten, og spiser mer om gangen (før 1 bryst, nå ofte fra begge). Tror han får i seg like mye mat for det, og pausene blir lenger for deg.
Hvordan får du det til å gå tre timer mellom da? Hun ligger jo å gråter.
Spiser ikke såå lenge, sovner alltid ved puppen! Hun har vel vent seg til å sovne med pupp :(
 
Opp å vugg istedet... rett og slett. Må gjøre det selv. Han er vant til å få når han våkner på natta. Det blir litt ekstra lite søvn, men bare for en liten periode : )
 
Også vet jeg ikke om du har prøvd grøt da, men jeg gir en pupp og litt grøt før lillegutt legger seg. Da sover han i hvertfall litt lengre i første etappe før det er over til annenhvertime x)
 
Også vet jeg ikke om du har prøvd grøt da, men jeg gir en pupp og litt grøt før lillegutt legger seg. Da sover han i hvertfall litt lengre i første etappe før det er over til annenhvertime x)
Bare begynt med noen få teskjeer på dagtid, skal gi litt på kvelden når hun spiser mer på dagen. Er jo bare 3,5 mnd.
Tenkte på å roe henne på natta, få hun til å sovne uten pupp noen ganger, er det det som er cluet?
Må ta det en helg når mannen kan la meg sove ut på morningen. Uff, gruer meg :p
 
Det er nok søvnassosiasjonen pupp, mer enn behov for mat hver 2.time. Det vil bli gråt, så allier deg med mannen. Hun må lære å sovne uten pupp :( Det er vel mange teorier om hvordan det skal gjøres. Hør med helsesøster? Google søvnassosiasjon baby.
 
Det står overalt at man må vente til babyen er 4-6 mnd og har to faste måltider om dagen..?!
 
Hei! Min gutt spiste ekstremt mye da han var i samme tidsperiode. Ikke stress med det, det ordner seg. Jeg vet ikke hvordan du gjør det om natta, men prøv i alle fall å amme sittende, og legg babyen ned så fort måltidet er over. Når du har introdusert fast føde etter hvert, vil det bli bedre. Det handler også om at babyen trenger nærhet fra mamma. Jeg lot min få det, og fra han var 6 mnd la vi han på eget rom, og nå har han sovet natta rundt i over en måned, en uke etter at han flyttet på eget rom.
 
Hei! Min gutt spiste ekstremt mye da han var i samme tidsperiode. Ikke stress med det, det ordner seg. Jeg vet ikke hvordan du gjør det om natta, men prøv i alle fall å amme sittende, og legg babyen ned så fort måltidet er over. Når du har introdusert fast føde etter hvert, vil det bli bedre. Det handler også om at babyen trenger nærhet fra mamma. Jeg lot min få det, og fra han var 6 mnd la vi han på eget rom, og nå har han sovet natta rundt i over en måned, en uke etter at han flyttet på eget rom.
Hun sover på eget rom, så jeg henter henne ut i stua (rett utenfor rommet hennes) og ammer i sofaen. Legger henne når hun sovner ved puppen.
Jeg syns det et utrolig frustrerende og blir veldig sliten av å våkne hver time omtrent hver natt.
 
Jeg ville sittet inne på rommet i mørket og ammet, hvis jeg var deg. Når du tar med babyen ut, våkner hun mer til. Etter hvert vil du få et kjempeproblem med veldig våken baby som tror det er fest etter ammingen. Babyen får ikke sunket ned i dyp søvn igjen så lett når det er så markant forskjell før og etter måltidet. Jeg vet heller ikke når du lar babyen få mat? Har hun grått en stund, eller gir du med en gang? Jo mer lyd hun må gi, jo mer våken vil hun bli, og det blir vanskeligere å falle i dyp søvn igjen. Siden hun allerede ligger på eget rom, og er så stor, er det vel ikke noe vits i å anbefale samsoving, for det blir også et skritt tilbake. Min erfaring er at jo mindre babyen våkne for å få mat, jo lettere er det å opprettholde det skillet som sier at det er natt. Jeg anbefaler også å slå av alt lys nå, hvis du har på noe, for det bidrar til å vekke babyen oftere. Må du skifte bleie, så skift på rommet, i mørket. Perioden med hyppig nattamming er noe av det mest slitsomme jeg har opplevd, men nå som det er over, lurer jeg på hvor tiden ble av. Nå krabber lillegutt rundt, babler, og skriker høyt for å få viljen sin :).
 
Jeg ville sittet inne på rommet i mørket og ammet, hvis jeg var deg. Når du tar med babyen ut, våkner hun mer til. Etter hvert vil du få et kjempeproblem med veldig våken baby som tror det er fest etter ammingen. Babyen får ikke sunket ned i dyp søvn igjen så lett når det er så markant forskjell før og etter måltidet. Jeg vet heller ikke når du lar babyen få mat? Har hun grått en stund, eller gir du med en gang? Jo mer lyd hun må gi, jo mer våken vil hun bli, og det blir vanskeligere å falle i dyp søvn igjen. Siden hun allerede ligger på eget rom, og er så stor, er det vel ikke noe vits i å anbefale samsoving, for det blir også et skritt tilbake. Min erfaring er at jo mindre babyen våkne for å få mat, jo lettere er det å opprettholde det skillet som sier at det er natt. Jeg anbefaler også å slå av alt lys nå, hvis du har på noe, for det bidrar til å vekke babyen oftere. Må du skifte bleie, så skift på rommet, i mørket. Perioden med hyppig nattamming er noe av det mest slitsomme jeg har opplevd, men nå som det er over, lurer jeg på hvor tiden ble av. Nå krabber lillegutt rundt, babler, og skriker høyt for å få viljen sin :).
Jeg må ha litt lys for å legge henne til, ellers finner hun ikke frem selv og blir kjempefrustrert. Jeg går inn på rommet hennes med en gang jeg hører hun gråte.
Hun våkner såvidt ved ammingene og spiser med lukkede øyne hele tiden.
Hvis jeg må skifte bæsjebleie på natta vil jeg gjerne se litt, så det ikke blir bare klin og at hun faktisk blir ren.
Men jeg kn jo sette meg på hennes rom og amme, ser bare ikke noe forskjell i å ta henne ut i sofaen når avstanden dit er like stor som til ammestolen på hennes rom. Merker barn den forskjellen?
Jeg har satt på lys for å få hun til å "våkne" litt så hun spiser mer og ikke sovner med en gang ved puppen, men det er kanskje ikke så lurt da
 
Babyer finner egentlig frem uten lys, men kanskje du har en liten lampe du rekker bortpå bryteren fra der du sitter? Du finner en løsning som passer deg uansett, men mitt inntrykk er at babyer merker at man har byttet rom. Det rer ikke lurt å sette på lys for å vekke henne om natta slik at hun spiser godt, da vil hun få vanskeligheter med å lære seg at mørket betyr natta, og at det varer noen timer.
Til syvende og sist løser det meste seg, men pga søvnfasene til babyene, er det ikke så lett for de å skjønne at det skal være natt når lyset kommer på flere ganger om natten. Ammer du i mørket, vil det bli færre amminger fordi hun får gått ned i dypere søvnfase.
 
Dette blir ikke bedre, jeg holder på å bli gal!!! Har noen FÅ netter innimellom hvor hun sover 3-5 timer. Har gitt grøt i to uker nå, dette ser ikke ut til å ha noe å si på nattesøvnen. Noen som vet om det går an å prøve å gjøre noe med dette?
 
Jeg må bare be deg holde ut og ta noen lurer på ettermiddag eller sove ut noen morgener når faren er hjemme, så du får litt avlastning.
Vi prøvde et par netter å la faren ligge på samme rom som gutten, og at jeg kun skulle gi mat ca kl 00 og 04. Far skulle gi smokk og trøste hvis han våkna utenom. Jeg lå med ørepropper på stua. Det funka første natta, da fikk jeg faktisk sove fra 00-04 og til 07.
Min våkner nemlig ofte fordi han mister smokken, og da må jeg opp rundt 6 turer hver natt, og mye uavbrutt søvn. Blir trøtt og smågal.
 
Nå tar hun ikke flaske om natten lenger, hun blir dritsint og hyler, så jeg må komme inn å gi pupp. Ikke noe problem med flaske på dagen. Vi har derfor skjønt at hun bare vil ha kos på natta. Har noen noe bra tips til hvordan vi kan venne av dette? Er det styrking, trøsting, hyssssssjing og Evt vugging som gjelder?
 
Det er lettere å akseptere hvis du tenker at det er en periode, og at den går over. Må være positiv, ellers blir det tungt.
jeg ville prøvd mye utenom pupping hele natta, noe dere begge kan gjøre er trøste ved å si "nå må du sove lille venn, det er natta nå", stryke på magen osv. Minst mulig oppmerksomhet om natta, tenker jeg, så det skjønner at det er natt og at det er soving som gjelder. Hvis barnet gråter, og dere til slutt gir etter og gir pupp, vil jo dette bli et mønster. Du sier jo selv at det bare er kos ved puppen hun vil ha.
Barnet er lite ennå, så det vil bli bedre om natta når det blir større. Men noen bruker lengere tid. Min første var over et år før han sov ei hel natt..... Må prøve å holde ut !
 
Det er lettere å akseptere hvis du tenker at det er en periode, og at den går over. Må være positiv, ellers blir det tungt.
jeg ville prøvd mye utenom pupping hele natta, noe dere begge kan gjøre er trøste ved å si "nå må du sove lille venn, det er natta nå", stryke på magen osv. Minst mulig oppmerksomhet om natta, tenker jeg, så det skjønner at det er natt og at det er soving som gjelder. Hvis barnet gråter, og dere til slutt gir etter og gir pupp, vil jo dette bli et mønster. Du sier jo selv at det bare er kos ved puppen hun vil ha.
Barnet er lite ennå, så det vil bli bedre om natta når det blir større. Men noen bruker lengere tid. Min første var over et år før han sov ei hel natt..... Må prøve å holde ut !
Grunnen til at jeg "stresser" litt med dette er fordi jeg trenger endel søvn selv og begynner å bli litt deprimert av hele situasjonen. Ingen nyter godt av en mor som ikke fungerer optimalt.
Noen som vet om vi burde 'sette tidspunkt' for når vi skal amme om natta, eks: 12, 4, 7 og roe ned i mellom eller om vi ikke skal amme i det heletatt før morningen (6-7)
 
Back
Topp