Spiser hver andre time hele natta

Jeg vet ikke ang.tidspkt, men for vår del er målet å kutte ett måltid (det ca 03-04) og få han til å sove fra midnatt til allerhelst kl 06! Men får vår del virker han sulten , så får ikke helt til å slutte ennå.
Jeg er også sliten, så forstår godt frustrasjonen din. Søvn henger sammen med overskudd og psykisk helse, så jeg håper du får ei god natts søvn snart.
Har du tatt dette opp med helsestasjonen? Anbefalte de bare mer mat og grøt? Funker ofte ikke. Vet det ikke forventes at barn sover gjennom natta før ca 6mnd, og at det ikke anses som unormalt med oppstykket nattesøvn.
 
Jeg vet ikke ang.tidspkt, men for vår del er målet å kutte ett måltid (det ca 03-04) og få han til å sove fra midnatt til allerhelst kl 06! Men får vår del virker han sulten , så får ikke helt til å slutte ennå.
Jeg er også sliten, så forstår godt frustrasjonen din. Søvn henger sammen med overskudd og psykisk helse, så jeg håper du får ei god natts søvn snart.
Har du tatt dette opp med helsestasjonen? Anbefalte de bare mer mat og grøt? Funker ofte ikke. Vet det ikke forventes at barn sover gjennom natta før ca 6mnd, og at det ikke anses som unormalt med oppstykket nattesøvn.
På helsestasjonen mente de det villebli bedre når hun fikk grøt, det stemmer visst ikke. Skal ta det opp på neste kontroll tenkte jeg. Før kunne jeg få hjelp på natta i helgene, nå går jo ikke det, siden hun nekter å ta flaske. Kan godt mate en gang på natta, men ikke tre...
 
Jeg har prøvd å gi erstatning, sover ikke noe lenger av det heller
Når de er så små er det ikke godt å vite ka de egentlig vil eller trenger, og en må jo bare gi etter behov. Men etter et par mnd kan en kanskje bli litt strengere, gi vann feks:) når de begynner med litt fast føde skal egentlig nattemåltid ikke være et så stort behov utenom økedøgn. Jeg gir flaske og opplever mange netter der hun vil ha to ganger om natten likevel. Med de jeg ammet, la jeg meg å ammet sovende, veldig deilig:) Funker det for deg?
 
Da er det bare å stappe puppen i når baby våkner å sove videre;) de trenger kos, nærhet og små slurker enda, de er så småååå!!!! ikke stress med det slapp av og hvil med babyen ved din side, mannen kan jo sove i en annen seng en liten periode så kan du og baby sove sammen, det gjorde jeg og dagene blir ti ganger lettere enn å lide seg gjennom sittende amming annenhver time! Rutiner kan du bare glemme akkurat nå, men de kommer! Hilsen fiebarnsmoren, hehe:)
 
Back
Topp